عکس این تفنگ شگفت انگیز به سر شلیک نمی کند!


آفتاب نیوز :

برای کاهش مرگ و میر تصادفی، شرکت اسلحه سازی FN Herstal تفنگی ساخته است که نه تنها گلوله های الاستومری بی ضرر شلیک می کند، بلکه دارای یک هدف جستجوگر هوشمند و دیجیتالی است که قادر به تشخیص سر انسان و جلوگیری از شلیک است.

کنترل اسلحه ای که برای کنترل شورش های شهری استفاده می شود احتمالاً دشوارتر از سایر انواع این ابزار است.

برخلاف سلاح‌های نظامی، این سلاح‌ها فقط برای سرکوب شورش‌ها و سایر اغتشاشات، بازگرداندن کنترل و آرام کردن اوضاع استفاده می‌شوند.

مشکل موجود هم نکته بسیار حساسی است.

سلاح مورد استفاده برای این منظور باید نیروی کافی برای غلبه بر خشونت داشته باشد، اما این نیرو نباید برای ایجاد صدمات جدی کافی باشد.

این امر به ویژه در مورد اسلحه هایی که گلوله های لاستیکی شلیک می کنند بسیار مهم است.

اگر گلوله به قفسه سینه اصابت کند، باید آنقدر قوی باشد که به طور موقت فرد را ناتوان کند یا به عقب براند، اما ضربه سر می تواند کشنده باشد.

در همین راستا، این شرکت تفنگ Smart ProtectorR-303T را توسعه داد که به طور رسمی در نمایشگاه تجاری MILIPOL پاریس 2023 ارائه شد.

اسلحه مذکور با استفاده از هوای فشرده، فشنگ های 12.55 میلی متری FN SP را با گلوله های الاستومر تا فاصله 5-25 متری شلیک می کند.

به گفته این شرکت، این سلاح ها توسط سازمان های مجری قانون برای کنترل جمعیت، ناآرامی های اجتماعی، شورش، گشت زنی روزانه و امنیت عمومی در رویدادهای مهم استفاده می شود.

گلوله های آن طوری طراحی شده اند که در هنگام تماس شکسته شوند تا به بدن نفوذ نکنند.

با این حال، بخش هوشمند این ابزار، هدف یاب بصری الکتریکی آن است که دارای دوربین داخلی و نرم افزار تصویربرداری است که می تواند نشانه گیری سلاح به سمت سر فرد را ردیابی کند.

در این حالت اخطارهای صوتی و تصویری داده می شود و مکانیزم ماشه اسلحه قفل می شود.

علاوه بر این، دوربین تفنگ تصاویری را در هنگام تیراندازی ضبط می کند که می تواند بعداً برای تحقیقات بیشتر یا در پرونده های قضایی مورد استفاده قرار گیرد.

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما