بیشتر بخوانید

نکاتی برای از بین بردن چربی های پهلو

نکاتی برای از بین بردن چربی های پهلو

فلفل بخورید تا لاغر شوید ؛ البته با این روش

فلفل بخورید تا لاغر شوید ؛ البته با این روش

لاغری با سونا ، مسئله این است

لاغری با سونا ، مسئله این است

خوراکی هایی که اشتها را کاهش میدهند

خوراکی هایی که اشتها را کاهش میدهند

بالا رفتن وزن در زمان پریودی و قاعدگی از چیه ؟

بالا رفتن وزن در زمان پریودی و قاعدگی از چیه ؟

راه و چاه کالری سوزی در 30 دقیقه با پیاده روی

راه و چاه کالری سوزی در 30 دقیقه با پیاده روی

واقعا به جای شام میوه بخوریم لاغر می شویم؟

واقعا به جای شام میوه بخوریم لاغر می شویم؟

راهکاری برای کم اشتهایی افراد

راهکاری برای کم اشتهایی افراد

مانکن شدن با پیلاتس

مانکن شدن با پیلاتس

ماساژی که لاغر میکنه

ماساژی که لاغر میکنه
اشتباهی که هرشب انجام میدهید و همان چاقتان می کند
افراد چاقی که به دنبال کاهش وزن هستند باید قبل از آن عادت های اشتباه شبانه خود را ترک کنند تا دوباره دچار مشکل و افزایش وزن نشوند.

عادت های اشتباه شبانه‌ای که‌شما را چاق می‌کنند

داشتن اضافه‌وزن نه‌تنها منجر به‌سرخوردگی می‌شود بلکه‌ممکن است باعث مشکلات سلامتی نیز شود و طبق تحقیقات، اضافه‌وزن خطر مرگ زودرس را افزایش می‌دهد اما با این حال پاسخ به‌افزایش ناگهانی وزن ممکن است در برنامه‌روتین عصر شما پیدا شود و اگر از دلایل پشت اضافه‌وزن خود آگاه‌هستید، می‌توانید احتیاط کنید و یک روش سالم تر زندگی را انتخاب کنید.

ما شایع ترین اشتباهاتی که‌در زمان خواب انجام می‌شود در نهایت منجر به‌افزایش وزن می‌شود را در بخش ورزش و تناسب اندام مجله اینترنتی فنجان جمع آوری کرده‌ایم ، بیایید این لیست را با هم مرور کنیم و سعی بر به‌کار بردن آن ها در زندگی روتین خود داشته‌باشیم .

13 اشتباه‌زمان خواب که‌باعث اضافه‌وزن ما می‌شود

1. وعده‌های شبانه‌دیروقت

همه‌ما در مورد قاعده‌نخوردن بعد از ساعت 6 بعد از ظهر اطلاع داریم اما این کار معمولا مانع از خوردن وعده‌های شام دیر یا وعده‌های نیمه‌شب نمی شود که‌باید بشود اما با این حال، مطالعات به‌ما یادآور می‌شوند که‌دیر غذا خوردن منجر به‌افزایش وزن می‌شود و علاوه‌بر این ممکن است باعث افزایش کلسترول، سطوح انسولین و تاثیر منفی بر روی مارکرهای هورمونی ما شود و به‌یاد داشته‌باشید که‌اگر جذب کالری خیلی بیشتراز چیزی باشد که‌می‌سوزانید، در نهایت منجر به‌افزایش وزن خواهد شد .

عادت های اشتباه

شام دیروقت از عادت های اشتباه‌شبانه

عادات اشتباه‌شبانه‌که‌هر فردی را چاق می‌کند

2. نوشیدن قهوه در اواخر شب

نوشیدن قهوه‌در اواخر شب نه‌تنها به‌خواب شما آسیب می‌زند، بلکه‌آخرین زمان مصرف کافئین 6 ساعت قبل از رفتن به‌خواب است و دانشمندان همچنین مصرف اسید کلروژنیک که‌در قهوه‌یافت می‌شوند را به‌افزایش وزن ربط می‌دهند پس سعی کنید قهوه‌را با چای گیاهی و یا حتی بهتر با آب گرم جایگزین کنید.

3. خواب کافی نداشتن

یک مقدار خواب سالم حدود 7 تا 8 ساعت در شب است اما اگر روزانه‌کم تر از این باشد، بسیاری از مشکلات سلامتی شروع می‌شوند و مطالعات ثابت کرده‌اند که‌ارتباطی بین محرومیت از خواب و تغییرات منفی در متابولیسم وجود دارد و یک عامل تعیین کننده‌دیگر ممکن است این باشد که‌نداشتن خواب کافی منجر به‌خستگی و در نتیجه‌فعالیت فیزیکی کم تر می‌شود.

4. فقدان ورزش

ورزش و فعالیت های فیزیکی نقش حیاتی در کاهش وزن دارند چون سوخت و کالری شما را افزایش می‌دهند و مهم است که‌حتی ساده‌ترین ورزش روزانه‌را انجام دهید بنابراین اگر هر روز حدود 15 دقیقه‌پیاده‌روی کنید، حداکثر 100 کالری اضافی را خواهید سوزاند و این به‌حدود 700 کالری در هفته‌و 4 کیلوگرم کاهش وزن می‌رسد.

دلایل اضافه‌وزن

ورزش نکردن از عادت های اشتباه‌روزانه

عادت های اشتباه‌قبل از خواب که‌چاق کننده‌است

5. استفاده‌از وسایل الکترونیکی در شب

مطالعات تایید می‌کنند که‌استفاده‌از وسایل الکترونیکی که‌نور آبی را قبل از خواب منتشر می‌کنند به‌محرومیت از خواب و افزایش نهایی وزن مرتبط است چرا که‌این وسایل با تولید "ملاتونین" در بدن اختلال ایجاد می‌کنند ( هورمونی که‌مسئول تنظیم چرخه‌خواب است) . بارها در مجله اینترنتی فنجان توصیه‌کرده‌ایم که‌به‌جای مرور در شبکه‌های اجتماعی قبل از رفتن به‌رختخواب، خواندن یک کتاب جالب یا گوش دادن به‌موسیقی آرامش بخش را انتخاب کنید.

6. دیر بیدار شدن 

باور کنید یا نه، محققان می‌گویند افرادی که‌زودتر از صبح در معرض نور روشن قرار دارند، شاخص توده‌بدنی کمتری نسبت به‌آن هایی که‌بعداً در معرض نور قرار گرفته‌اند دارند و ثابت شده‌که‌حتی 20 تا 30 دقیقه‌نور در فضای باز طبیعی بر شاخص توده‌بدنی شما تاثیر می‌گذارد پس زود بیدار شوید و از نور طبیعی صبح ها استفاده‌کنید .

7. شام سنگین

مصرف غذاهای چرب و پرکالری در وعده‌شام موجب هضم کند غذا و جذب نشدن ریز مغذی ها می‌شود . غذاهای سرخ شده‌کالری بالایی دارند که‌بدن نمی تواند به‌خوبی آنها را هضم کند . همچنین خوردن غذاهای پرچرب و سنگین در وعده‌شام مانع از خواب راحت می‌شود . توصیه‌می‌شود هنگام شام خوردن تلویزیون نبینید زیرا موجب بالا رفتن اشتهای شما خواهد شد.

شام سنگین خوردن

چیزهایی که‌باعث چاقی میشوند

افزایش وزن با عادت های اشتباه‌شبانه

8. اطراف را با رنگ قرمز احاطه‌کردن

رنگ آبی باعث آرامش و در نتیجه‌خواب بهتر می‌شود و همچنین رنگی است که‌اشتها را سرکوب می‌کند و در عین حال، رنگ هایی مثل قرمز و یا نارنجی باعث می‌شود که‌شما احساس انرژی و گرسنگی بکنید پس بنابراین می‌توانید پالت رنگ اتاق خواب خود را از حالا به‌بعد مورد بازبینی قرار دهید.

9. مصرف غذاهای پرادویه‌در وعده‌شام

مصرف فلفل و غذاهای پر ادویه‌مخصوصا در هنگام شب ، هضم را دچار مشکل می‌کند و ممکن است موجب سوزش معده در نیمه‌های شب و مختل شدن خواب شود پس بهتر است اگر به‌این نوع ادویه‌ها علاقه‌دارید ، آنها را در وعده‌ناهار مصرف نمایید.

10. بلافاصله‌خوابیدن پس از شام

اگر بعد از خوردن شام بخوابید ، چربی ها در بدن تجمع پیدا می‌کند و سوء هاضمه ایجاد خواهد شد پس پس از شام خوردن فورا به‌رختخواب نروید و حداقل /1 تا 2 ساعت صبر کنید.

اشتباهات قبل از خواب
خوابیدن بعد از شام از عادت های اشتباه‌که‌چاق می‌کند

این عادت های اشتباه‌شبانه‌شما رو چاق میکنه

11. دسر

مصرف دسر در شب به‌دلیل اینکه‌مملو از شکر و آرد تصفیه‌شده‌هستند به‌علت عدم هضم سریع در شب به‌چربی تبدیل می‌شوند بنابراین در شب دسر مصرف نکنید و اگر تمایل به‌مصرف دارید به‌جای دسر های سرشار از شکر ، میوه‌را که‌سرشار از ویتامین است و چربی ندارد ، مصرف نمایید.

12. خوردن تنقلات

اگر خیلی زود شام می‌خورید ما تا هنگام خواب تنقلات مصرف می‌کنید و ریزه‌خواری می‌کنید باید بدانید که‌چاق خواهید شد زیرا چنانچه‌بخش تناسب اندام مجله اینترنتی فنجان گفته‌است این کار موجب افزایش کالری می‌شود و دریافت انرژی زیاد ، خواب مطلوب را برهم می‌ریزد.

13. شام نخوردن

اگر شام نخورید و این وعده‌را حذف کنید ، به‌علت کند شدن متابولیسم بدنتان وزن شما تغییر چندانی نمی کند . برخی از افراد که‌شام خود را حذف می‌کنند در روز بعد با گرسنگی شدیدی بیدار می‌شوند و کل طول روز را مواد غذایی بسیار چرب و شیرین می‌خورند و به‌همین علت چاق تر از قبل می‌شوند . باید بدانید که‌شام نخوردن موجب اضطراب و تحلیل توده‌عضلانی نیز خواهد شد.

بیشتر بخوانید

لاغری بی هیچ زحمتی با روش " پرانایاما "

لاغری بی هیچ زحمتی با روش " پرانایاما "

بهترین ساعت روز برای پیاده روی

بهترین ساعت روز برای پیاده روی

فرمولی برای پر و عضلانی شدن لاغر و استخوانی ها

فرمولی برای پر و عضلانی شدن لاغر و استخوانی ها

با خوابیدن هم لاغر شوید!!

با خوابیدن هم لاغر شوید!!

رازهای فیتنس شدن در فصل بهار

رازهای فیتنس شدن در فصل بهار

هیچ چیز مثل این ورزش باعث لاغری شکم نمیشود

هیچ چیز مثل این ورزش باعث لاغری شکم نمیشود

بادی اتک جدیدترین روش تناسب اندام

بادی اتک جدیدترین روش تناسب اندام

صاف کردن شکم و پهلو بدون تمرینات سخت بدنسازی

صاف کردن شکم و پهلو بدون تمرینات سخت بدنسازی

24 خوردنی که برای کوچک کردن شکم عالیست

24 خوردنی که برای کوچک کردن شکم عالیست

راز چشم بادامی ها برای افزایش قد با یوگا

راز چشم بادامی ها برای افزایش قد با یوگا
مشاهده

مطالب بیشتر در تناسب اندام

رژیم مایعات چطور و از چه راهی ؟

رژیم مایعات چطور و از چه راهی ؟

درمان شلی و افتادگی پوست بازو و بدن بدون جراحی

درمان شلی و افتادگی پوست بازو و بدن بدون جراحی

برنامه تناسب اندام و شکمی صاف و سفت در 8 هفته

برنامه تناسب اندام و شکمی صاف و سفت در 8 هفته

اشتباهی که پس از یک وعده پر خوری مرتکب می شوید

اشتباهی که پس از یک وعده پر خوری مرتکب می شوید

بشقاب درمانی برای لاغر شدن

بشقاب درمانی برای لاغر شدن

برای لاغر شدن چه باید کرد؟

برای لاغر شدن چه باید کرد؟

میوه ای که پوستش یک چربی سوز عالی است

میوه ای که پوستش یک چربی سوز عالی است

چند گام تا درمان کامل چاقی دور کمر

چند گام تا درمان کامل چاقی دور کمر

5 کلید طلائی تناسب اندام در خانه

5 کلید طلائی تناسب اندام در خانه

بخندید تا لاغر شوید

بخندید تا لاغر شوید

مطالب مرتبط

در این ساعت غذا خوردن به لاغری کمک می کند

در این ساعت غذا خوردن به لاغری کمک می کند

با این رژیم لاغری هر شب در خواب وزن کم کنید

با این رژیم لاغری هر شب در خواب وزن کم کنید

از این به بعد حتما شام رو زود بخورید چون ...

از این به بعد حتما شام رو زود بخورید چون ...

این مدل لاغری بیمارتان می کند

این مدل لاغری بیمارتان می کند

رابطه ی زیبایی و تناسب اندام با زمان شام خوردن

رابطه ی زیبایی و تناسب اندام با زمان شام خوردن

فایده شام خوردن قبل از ساعت 9 چیست؟

فایده شام خوردن قبل از ساعت 9 چیست؟

فواید پیاده روی بعد از خوردن شام

فواید پیاده روی بعد از خوردن شام

با فواید پیاده روی بعد از شام آشنا شوید!

با فواید پیاده روی بعد از شام آشنا شوید!

شام نخوردن خوب است یا بد؟

شام نخوردن خوب است یا بد؟

توصیه طلایی ، برای لاغری شبها چی بخوریم؟

توصیه طلایی ، برای لاغری شبها چی بخوریم؟

اگر شام نمی خورید حتما بخوانید!

اگر شام نمی خورید حتما بخوانید!

پیری زودرس با شام نخوردن

پیری زودرس با شام نخوردن

خانم های باردار شام چی بخورن؟

خانم های باردار شام چی بخورن؟

خواهر شوهر بازی عجیب شب عروسی !!

خواهر شوهر بازی عجیب شب عروسی !!

شام ایرانی در منزل آشا محرابی

شام ایرانی در منزل آشا محرابی

تصاویری جدید از گروه اول شام ایرانی

تصاویری جدید از گروه اول شام ایرانی

خوابی که پوست شما را پیر می کند!

خوابی که پوست شما را پیر می کند!

پایان به وقت شام ابراهیم حاتمی کیا در دمشق+عکس

پایان به وقت شام ابراهیم حاتمی کیا در دمشق+عکس

نشانه هایی که خبر از چاق شدن در آینده را می دهد!

نشانه هایی که خبر از چاق شدن در آینده را می دهد!

ساعت پخش فیلم به وقت شام در شبکه نمایش

ساعت پخش فیلم به وقت شام در شبکه نمایش