لینک سازی خارجی چیست؟ چگونه بک لینک حرفه ای بسازیم؟ الو کانتنت

هر کدام از این شبکه های اجتماعی عمومی کاربردهای خاص خودشان را دارند به عنوان نمونه برخی برای فضایی برای اشتراک گذاری مطالب علمی هستند، برخی برای ارتباط کسب و کار ها با یکدیگر هستند. لینک‌ها بین سایت‌هایی با موضوعات بسیار متفاوت در نظر گرفته نمی‌شود. هنگامی که این عمل مکرر است، آن‌ها می‌توانند دامنه‌ها را برای تمرین احتمالی کلاه سیاه جریمه کنند.

با این روش همه صفحاتی که کلمه کلیدی مورد نظر را داشته باشند به یک صفحه هدف لینک خواهند شد. این موضوع باعث می‌شود کاربر با مطالعه هر مطلب بتواند مطالب مرتبط را هم مطالعه کند و در نتیجه زمان بیشتری نیز در سایت بماند. لینک سازی داخلی یکی از مهم ترین مهارت‌هایی است که برای شروع یادگیری سئو باید بسیار به آن دقت کرد. لینک سازی داخلی به لینک‌ هایی از سایت شما که درون وب‌سایت قرار می‌گیرند، گفته می شود. این لینک ها یک صفحه از سایت را به صفحات دیگر همان وب‌سایت متصل می‌کند.

  • پیدا کردن صفحات مرجع و لینک گرفتن از آن‌هاتلاش کنید از صفحات مرتبط با محتوا و ‌سایت خود لینک دریافت کنید.
  • سایت های مختلفی وجود دارد که مرتبط با کسب و کار شما است و شما می توانید به صورت رایگان در آن ها به معرفی محصولات، خدمات، مقالات و… کسب و کارتان بپردازید و به عنوان مهمان پست هایی را به اشتراک بگذارید.
  • قصدی که از لینک سازی داخلی داریم، بهبود تجربه کاربری و جلب کردن توجه کاربران به دیگر صفحات سایت تان است، اما در لینک سازی خارجی هدف کلی جذب بازدیدکنندگان جدید و همچنین بیشتر شدن اعتبار وب سایت در نزد گوگل است.
  • زیرا کاربران هنگامی که محتوایی مفید و یونیک به آن ها ارائه داده می شوند ، دوست دارند که آن ها را با دوستان آشنایان خود به اشتراک بگذارند.

درصورتی‌که مجبور به چنین کاری شدید؛ حتما از تگ نوفالو (No Follow) استفاده کنید. به‌این‌ترتیب، خزنده‌های گوگل متوجه می‌شوند که محتوای مقصد، ارتباطی با محتوای شما نداشته و نباید به آن اعتباری منتقل کنند. لینک‌ خارجی که به آن‌ بک‌ لینک نیز گفته می‌شود، یکی از اصلی‌ترین عوامل موثر در سئوی خارجی سایت است. هرچه اعتبار سایتی که به شما ارجاع می‌دهد بیشتر باشد، امتیاز شما در سئو نیز از طریق افزایش قدرت صفحه (Page Authority) و دامین (Domain Authority) افزایش می‌یابد. هدف از ساختن یک لینک خارجی، ارجاع مخاطب به صفحه‌ای دیگر برای ارائه توضیح و اطلاعات بیشتر یا برآورده کردن نیازی از اوست که امکان رفع آن در محتوایی که در حال مطالعه آن است، وجود ندارد.

چیزی که مهم است با کیفیت بودن، با ارزش بودن، مرتبط بودن، اعتبار و اعتماد محتوا است. برای این کار می‌توانید به سایت‌هایی که با زمینه کاری شما مرتبط هستند، با استفاده از پیام یا ایمیل، یک پست مهمان ارسال کنید و از آن‌ها بخواهید که در سایت خود منتشر کنند. اگر از مطالب منحصر به فرد و خلاقانه استفاده کنید، شانس بیشتری برای پذیرفته شدن دارید.

همین موضوع سبب می‌ شود کاربر ماندگاری بیشتری در سایت داشته و مشاهده صفحات توسط او بیشتر شود. آنچه که باید به آن توجه داشته باشید این است که لینک سازی داخلی باید به صورت هدفمند صورت گیرد و برای هر کلمه کلیدی یک صفحه جداگانه در نظر گرفته شود‌. لینک سازی جزء مهمی از آموزش سئو است و قبل از هر کاری باید آن را به خوبی یاد بگیرید. بدون شک شنیده اید که لینک سازی اصول خاص خود را دارد و با توجه به سایت مورد نظر، باید استاندارد‌هایی رعایت شود.

لینک های خارجی یک ارتباط مابین وب سایت ها ایجاد می کنند و به کاربران این اجازه را می دهند تا خیلی ساده از یکی به دیگری حرکت کنند. جان مولر یکی از متخصصان گوگل در ارتباط با این اهمیت این گونه صحبت می کند که پیوند دادن به وب سایت های دیگر یک راه عالی برای ارائه اطلاعات و ارزش های اصولی به کاربران است. لینک سازی خارجی به معنی قرار دادن لینک شما در سایر سایت ها می باشد و ارجاع بازدیدکنندگان از یک صفحه دیگر به وب سایت شما انجام می شود. لینک سازی خارجی در تولید محتوا و رتبه سایت تأثیر مثبتی دارد و با رعایت استاندارهای آن می توانید صفحه خود را ارتقاء دهید. هدف گذاری بحث گسترده ای است که در قسمت های مختلف کسب و کارتان می توانید به انجام آن بپردازید.

شما می‌توانید لینک سازی خارجی سایتتان را به شرکت‌های خدمات سئو بسپارید و خیالتان از بابت رعایت نکات گفته شده راحت باشد. امروزه سئو داخلی شامل تمام مواردی است که در سایت شما منجر به توقف و جذب کاربر خواهد شد. عدم رضایت کاربر از شما مهم‌ترین عامل شکست لینک‌سازی خارجیتان خواهد بود.

درصورتی‌که ‌سایتی به یکی از صفحات سایت شما لینک بدهد یا برعکس؛ به آن لینک، خارجی گفته می‌شود. این‌ها سوالاتی هستند که در این مقاله تلاش می‌کنیم به‌تفصیل به آن‌ها پاسخ دهیم. برای این منظور، ابتدا تعریفی از External Link ارائه کرده و در ادامه، مزایا، اصول و استراتژی‌های ساخت آن را شرح می‌دهیم. در پایان این مقاله، به‌خوبی می‌توانید یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود سئو سایت‌تان را به کار ببندید. 6_در هنگام ساخت لینک به صورت طبیعی رفتار کنید و این را بدانید که لینک بسازی خارجی یک کار زمان بر است و باید چند ماه پی در پی لینک سازی کنید تا نتیجه ی مطلوب حاصل شود و اصلا به دنبال اینکه یک راه 100 ساله را یک شبه بروید نباشید .

اگر یکتانت در یکی از مقالاتش به یکی از صفحات شما (مثلا aaa.com/something) لینک بدهد، شما یک لینک خارجی از یکتانت گرفته‌اید. یا به عنوان مثالی دیگر، تمام منابعی که ما در انتهای مقالاتمان ذکر می‌کنیم، برای سایت‌های منبع، external link محسوب می‌شوند. در نظر داشته باشید که انتشار پست مهمان، چیزی متفاوت و اگر چه شبیه به خرید و انتشار رپورتاژ آگهی بوده و می‌توان از آن به عنوان یکی از روش‌های لینک سازی خارجی و دریافت بک لینک، نام برد. همانطور که اشاره کردیم تولید و انتشار محتوای باکیفیت، یک راه عالی برای دریافت بک لینک می‌باشد، اما با این وجود لازم است که به صورت دستی به ویژه در ابتدای کار، بک لینک دستی ایجاد کرد. در مورد ساخت بک لینک به صورت دستی در این مقاله تا حدی صحبت کرده‌ایم، اما در مقالات بعدی مجله کاپریلا در مورد تمام روش‌های ساخت آن، به طور مفصل‌تر صحبت خواهیم کرد. در صورت علاقه‌مندی به یادگیری بیشتر در زمینه سئو، مقاله آموزش جامع و رایگان سئو پیشرفته را بخوانید.

اگر می‌خواهید سایت‌های دیگر به شما لینک بدهند، توصیه می‌شود که شما هم به سایر وب‌سایت‌ها لینک بدهید. در صورتی که می‌خواهید مخاطب از خواندن مطالب سایت شما لذت ببرد، باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا بتوانید بهترین تجربه را به آن‌ها ارائه دهید. هرچه نباشد مخاطب نباید مجبور شود برای پیدا کردن مطلب مشابه دست به جستجوی دوباره بزند.

یکی از بهترین روش ها جهت ارتباط با دیگران در دیجیتال مارکتینگ را میتوانیم لینک سازی خارجی معرفی کنیم. تعداد لینک های خارجی، باید به صورت کاملا متعادل به کار گرفته شوند. آموزش سئو به شما یاد می دهد که به چه تعداد و به چه صورت از لینک های خارجی استفاده کنید تا بتوانید به هدف نهایی خود برسید. با رعایت استاندارهای سئو در خصوص لینک سازی خارجی دیگر نگران جنبه های منفی نخواهید بود و لینک سازی خارجی موجب بالا رفتن رتبه سایت شما می شود. لینک سازی خارجی، مانند هر تاکتیک دیگر سئو، مزایا و معایب خاص خود را دارد.

تا چند سال پیش، وبلاگ ها پربازدیدترین مکان ها در فضای مجازی بودند اما هنوز هم وبلاگ ها مورد استفاده قرار می گیرند. وبلاگ‌ها، یکی از راه های خوب ارزان قیمت برای معرفی کسب‌و‌کار شما به مخاطبان هستند. ایجاد مقاله‌های مناسب با محتوای مفید، که علاوه بر افزایش سطح اطلاعات کاربران، آنها را با حرفه و محصولات شما نیز آشنا می‌کند. برای تحلیل رقبا می توانید به تحلیل صفحه به صفحه سایت خود با رقبای جدی کسب و کار خود (که در صفحه نتایج با شما رقیب هستند) بپردازید.

گزارش «تکان‌دهنده» یک نهاد تحقیقی؛ مقام‌های طالبان برای «سوءاستفاده جنسی» کودکان را استخدام می‌کنند؛ طالبان: نادرست است

در این مقاله به شما تکنیک‌هایی را می‌گوییم که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید سایت خود را همانند بمب منفجر کنید و در سئو سروصدا راه بیندازید. شما می‌توانید برای آشنایی کامل با فرایند لینک سازی، مقاله لینک سازی چیست؟ راهنمای کامل لینک بیلدینگ ۲۰۲۳ را مطالعه بفرمایید. تسمینو بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین پلتفرم سفارش رپورتاژ، بک لینک و تولید محتوا برای شماست تا بتوانید در زمانی کوتاه و به شکلی راحت کسب‌وکارتان را به همه معرفی کنید.

ساخت بک لینک یکی از اقدامات ضروری است که باید برای هر سایتی انجام گیرد. موتورهای جستجو به بک لینک‌ها اهمیت زیادی می‌دهند و آن را به عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجو در نظر می‌گیرند. بنابراین می‌توان گفت که بک لینک‌ها به عنوان یک راه میانبر است که به وسیله آن بتوانید رتبه سایت خود را بهبود ببخشید و در نتیجه کاربران بیشتری را جذب سایت نمایید. بنابراین در کنار کار بر روی کیفیت محتوا و طراحی سایت، لازم است که خودمان اقدام به ساخت بک لینک کرده و از این طریق رتبه سایت را بهبود دهیم. اما باید توجه داشته باشید که استراتژی لینک‌سازی خارجی و ایجاد بک لینک باید به درستی انجام گیرد، تا بتواند تاثیر مثبت داشته و ترافیک زیادی را جذب سایت شما کند بدون اینکه گوگل را متوجه ساختگی بودن بک لینک آن‌ها کند. زمانی که برای ارتقای کسب و کار خود به دنبال سئو سایت (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو) می روید، لینک سازی از مهم ترین دغدغه های شما می شود.

  • وبسایت شما باید مرکز اطلاعات کسب و کار شما باشد، اما سایر پلتفرم‌های دیجیتالی خود را فراموش نکنید.
  • از این رو باید بر روی لینک‌های خود نظارت دقیق داشته باشید و آن‌ها در فاصله‌های زمانی چند ماهه، پیگیری کنید.
  • منظور از لینک سازی خارجی این است که از دامنه ی خود به دامنه های دیگر لینک دهیم یا به عبارتی از سایت خود به سایت های دیگر لینک دهیم.
  • این لینک‌ها با فریب دادن موتورهای جستجو، قصد دارند که در مدت زمانی کوتاه، در رتبه‌های بالای نتایج جستجو قرار بگیرند.

توجه کنید باید محتوایی جذاب تولید کنید تا سایت ها خودشان به شما لینک بدهند، پرداخت پول و یا کالا در عوض دریافت لینک از نظر گوگل غیر قانونی بوده و در این صورت جریمه خواهید شد. توجه کنید که برای تأثیر بیشتر در سایت خود حتما در سایت های مرتبط لینک سازی کنید، به طور مثال اگر سایت شما در رابطه با آموزش آشپزی است نمیتوانید از سایتی که مربوط به آموزش فیزیک باشد لینک بگیرید. اینکه مثلا چه زمانی اقدام به رپورتاژ آگهی کنیم، از چه کلمات و صفحاتی استفاده کنیم، در کجا نشر بدهیم، چگونه بنویسیم، همه از مسائلی است که با توجه به کسب و کارتان باید دقت ویژه ای به آن ها کنید. بسیاری از سایت ها در کنار سایت اصلی خود دارای وبلاگ هایی هم هستند. شما نیز می توانید در کنار سایت خود، وبلاگ داشته باشید و به تولید محتواهای مختلفی متناسب با کسب و کار خود بپردازید.

فاکتور سئو بک لینک در سایت

در پی این احساس، احتمال بازگشت او در مقاطع دیگر نیز افزایش می‌یابد. علاوه بر این، مخاطبان قطعا در وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌های شخصی و شبکه‌های اجتماعی‌شان به شما لینک خواهند داد. همین امر، سبب افزایش نرخ کلیک و مزایای پیرو آن، افزایش قدرت صفحه و سایت شما می‌شود. برای سئو خارجی یا آف پیج سایت و استراتژی لینک‌سازی، حضور در شبکه‌‌های اجتماعی، یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین اقداماتی است که نباید از آن غافل شوید.

اما استراتژیهای لینک‌سازی طی این سال‌های اخیر تغییر پیدا کرده است و با روش‌‌های لینک‌سازی گذشته تفاوت دارد. با توجه به مهم بودن سئو خارجی (SEO Off-page) سایت، و تغییراتی که در روش‌های انجام آن ایجاد شده است، ما در این مقاله از مجله کاپریلا قصد داریم تا در مورد استراتژی‌های لینک‌سازی با شما صحبت کنیم. بنابراین اگر می‌‌‌خواهید سئو خارجی سایت را به درستی و مطابق با قوانین جدید گوگل در سال حاضر اجرا کرده و تاثیر آن را بر رتبه سایت خود مشاهده نمایید، مطالعه این مقاله تا انتها را از دست ندهید. هنگامی که وب‌سایت‌های دیگر به وب‌سایت شما لینک می‌دهند، این کار به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که وب‌سایت شما یک منبع معتبر و ارزشمند است. همان طور که می‌دانید، اینترنت یک محیط باز است و هیچ راهی برای جلوگیری از جستجوی افراد در آن وجود ندارد. به همان اندازه که وبلاگ شما اطلاعات زیادی را ارائه می‌دهد، مطمئناً برخی از مسائل وجود دارد که ممکن است مربوط به محتوای شما باشد اما دقیقاً تخصص کسب و کار شما نیست.

  • صفحه ی اصلی سایت شما برای گوگل بسیار مهم است و بسیار اهمیت دارد  که این موضوع باعث میشود لینکی را درون صفحه اصلی سایت شما قرار بگیرد اهمیت بسیار بالایی دارد .
  • اگر به خاطر داشته باشید ، این همان ترفندی بود که باعث می شد گوگل به شما پاداش دهد.
  • برای تهیه اکانت 1 ماهه سایت moz نیز می توانید از رایاطرح کمک بگیرید.
  • به این ترتیب مخاطبان یک سایت از یک عده به چندین و چند قشر مختلف افزایش می‌یابد.
  • یکی از مهم‌ترین آن‌ها لینک سازی خارجی است که زیرمجموعه سئوی خارجی قرار می‌گیرد.
  • هرچقدر وب سایتی در یک حوزه شناخته‌شده‌تر و اعتبار دامنه‌ی آن بیشتر باشد، گرفتن لینک از آن ارزشمندتر خواهد بود.

این روش موجب می‌شود که شما رتبه بهتری در موتورهای جستجو به دست آورید. همچنین اگر محتوای باکیفیتی تولید کنید، قطعا سایت‌های دیگر از مقاله شما به عنوان منبع استفاده می‌کنند. اگر حتی کمی در حوزه سئو مطالعه کرده‌ باشید، باید بدانید که سئو خارجی و استراتژی لینک سازی، یکی از موارد مهم برای بهینه‌سازی سئویی سایت و دریافت رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جستجو است.

سایت‌های ویکی وب سایت‌هایی هستند که مطالب آن توسط کاربران توسعه داده می‌شود. اگر شما امتیاز و سابقه خوبی در این نوع سایت‌ها داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی از آن‌ها بک لینک بگیرید. شاید زمانی که به دنبال سایتی برای لینک سازی خارجی هستید، سفارش بک لینک سایتی را پیدا کنید که از هر نظر برای گرفتن لینک مناسب باشد. شاید در این‌صورت تصمیم بگیرید که تنها از همین یک سایت برای لینک سازی و گرفتن بک لینک استفاده کنید. لینک‌های خارجی می‌توانند نقش مهمی در استراتژی سئو و حتی محتوای شما بازی کنند.

اما ماجرا در لینک‌سازی دستی کاملا متفاوت است و وب‌مستر سایت با داشتن دید قبلی و استراتژی طراحی شده، خودش وارد کار می‌شود و لینک‌هایی برای وب سایت ایجاد می‌کند. بعضی وقت‌ها نیز با پرداخت هزینه اقدام به خرید بک لینک و خرید رپورتاژ آگهی برای لینک بیلدینگ خارجی خواهد کرد. مفهوم اصلی لینک سازی نوع خارجی، بیشتر به فرایند لینک‌هایی مربوط می‌شود که از وب‌سایت‌های دیگر به سمت سایت شما ارسال می‌شوند و اکثر کارشناسان سئو لینک خارجی لینک این باند را جزو سبک لینک داخلی می‌دانند.

ثابت شده است که لینک سازی خارجی می‌تواند بسیار بیشتر از لینک سازی داخلی به کار شما بیاید و رتبه‌ی شما را هنگام سرچ بالاتر ببرد. تبدیل اشارات بدون لینک به بک لینکممکن است یک تولیدکننده محتوا از نام برند شما یا کلمه‌ای که به‌طور خاص به وب‌سایتتان اشاره دارد، بدون لینک‌دهی به آن در محتوایش استفاده کند. با شناسایی چنین محتواهایی با مسئولان آن‌ها، ارتباط برقرار کرده و ضمن معرفی خود از آن‌ها بخواهید که به شما بک‌لینک بدهند. برای یافتن چنین محتواهایی، ابزارهایی مانند Google Alert’s، BuzzSumo و Brand24 می‌توانند مفید باشند. ساختن ارتباطات مفید‌سایت‌های دیگر متوجه می‌شوند که شما به آن‌ها لینک داده‌اید؛ به‌این‌ترتیب، نیمی از راه ارتباط با یک ‌سایت معتبر، پیموده شده است.

امید است در صورت همراهی با ما در ادامه مقاله بتوانید به اطلاعات مفید و کاملی دست پیدا کرده و نتایج مطلوبی را از این اطلاعات به دست آورید. اینفوگرافیک‌ها از جمله انواع محتواهایی هستند که همچنان بر روی سئو خارجی سایت و استراتژی لینک‌سازی تاثیر دارند و برای ساخت بک لینک مورد استفاده قرار می‌گیرند. تصاویر اینفوگرافیک جذاب و منحصر به فرد می‌تواند به راحتی وایرال شده و توسط کاربران به اشتراک گذاشته شود.

این نوع لینک سازی  همان طور که قبلا گفتیم در داخل سایت صورت میگیرد که در این نوع شما از یک صفحه در داخل سایت خود به صفحه ی دیگری لینک میدهید . صفحه ی لینک شده با یک انکرتکست با موضوع مرتبط لینک میشود به عنوان مثال نمیتوان در رابطه با اموزش کسب و کار اینترنتی مطلب بگذاریم و انکر تکست کلمه اموزش کسب و کار اینترنتی را به اموزش گیتار زنی لینک بدهیم . لینک سازی خارجی که در اصطلاح به ان بکلینک گفته میشود لینک هایی هستند که به یک دامنه اشاره میکنند . لینک سازی خارجی به روش لینک سازی گویند که از سایت های دیگه به سایت شما لینک میدهند .

موضوع سایتی که انتخاب می‌کنید باید به موضوع سایت خودتان مرتبط باشد. راستی شما چه تجربیات موفقی در مسیر استراتژی لینک سازی خارجی وب‌سایت داشته‌‌اید؟ خوشحال می‌شویم تجربیات‌تان را با ما و دیگر همراهان تسمینو به اشتراک بگذارید. برای اینکه یک مسیر حرفه‌ای برای تولید محتوا وب سایت‌تان داشته باشید در قدم اول باید مشخص کنید که قصد استفاده از کدام روش لینک سازی در خارج از سایت را دارید؟! طبیعی یا دستی؟ این کار به شما کمک می‌کند مسیر ذهنی مشخص‌تری داشته باشید. یکی از روش‌های جذاب دیگر لینک‌سازی از سبک خارجی خرید سوشال سیگنال است، در این روش شما به جای اینکه منتظر دریافت سیگنال‌های طبیعی از شبکه‌های اجتماعی شوید، خودتان با پرداخت پول این لینک‌هارا می‌خرید!

یعنی وقتی کاربر روی یکی از آن‌ها کلیک می‌کند، می‌تواند از آن صفحه خارج شده و وارد صفحه دیگری شود. لینک سازی یا لینک بیلدینگ ( Link Building ) به مجموعه اقداماتی گفته می‌‌شود که برای بالا بردن تعداد و کیفیت لینک‌‌های ورودی به یک صفحه از وب سایت انجام می‌‌شوند. زمانی که از لینک های خارجی استفاده می کنید، می توانید تعاملات خود را با دیگر وبسایت ها افزایش دهید. شما حتی با این کار می توانید از صاحبان سایت و سئوکارهای آنها راهنمایی هایی را برای افزایش رتبه سایتتان در میان نتایج جستجوی گوگل، دریافت کنید.

به جهاتی نیز باید این سبک از لینک‌سازی را از موثرترین‌ها در برندسازی و بهبود سئو بدانیم. کیفیت محتوای تولید شده و شرایط صفحات شما به شکلی است که وبسایت‌های دیگر به چشم یک مرجع یا منبع به آن نگاه کرده و بدون دریافت پول یا هر گونه سفارشی، به صورت داوطلبانه به آن لینک‌دهی انجام می‌دهند. لینک خارجی چیست را در این مقاله توضیح دادیم و هر آنچه که در خصوص ویژگی های مهم آن بود را بیان کردیم لینک خارجی نقش بسیار موثری در افزایش رتبه وب سایت شما دارد. این نوع از لینک ها به وسیله موتورهای جستجو بررسی می شوند و اگر ویژگی های یک لینک خارجی باکیفیت را داشته باشند قطعاً برای شما همراه با امتیازات ویژه خواهند بود.

این بازه، بسیار وسیع است و درواقع به عوامل متعددی مانند کیفیت بک‌لینک، قدرت صفحات و سایت‌ها، نحوه لینک سازی خارجی، موضوع و … بستگی دارد. توجه به اعتبار سایت خارجییکی از مهم‌ترین قواعد لینک سازی خارجی توجه به اعتبار دامنه سایتی ست که از آن لینک دریافت می‌کنید. هنگامی‌که سایتی را برای دریافت لینک انتخاب می‌کنید، به اعتبار آن توجه ویژه داشته باشید.

  • داشتن یک دید واضح از سایت خود و همچنین رقبا و کسب اطلاعات در مورد لینک سازی آن ها به شما برای نوشتن یک استراتژی دقیق لینک سازی کمک خواهد کرد.
  • هدف گذاری بحث گسترده ای است که در قسمت های مختلف کسب و کارتان می توانید به انجام آن بپردازید.
  • شما برای لینک سازی خارجی، می‌توانید از بسیاری از راه‌های رایگان و غیررایگان استفاده کنید.
  • لینک خارجی outbound، لینکی در وب‌سایت شما است که کاربران را به وب‌سایت دیگری هدایت می‌کند.
  • لینک هایی که به صورت مصنوعی در سایت های غیر مرتبط با موضوع ساخته می شود، لینک سازی مصنوعی می گویند.

با افزایش نرخ تبدیل کاربران به مشتری، می‌توانیم نتیجه بگیریم که کسب درآمد و سود سایت شما نیز افزایش می‌یابد. اگر اعتبار و ارزش سایت شما افزایش یابد، درواقع نزد گوگل عزیزتر می‌شوید و رتبۀ سئوی سایت شما بهبود می‌یابد. درنتیجه می‌توان گفت در صفحۀ نتایج جستجوی کاربران، بیشتر از قبل نمایش داده می‌شوید.

برای مثال اگر از صفحه A به صفحه B لینک داده اید، دیگر نباید از صفحه B به صفحه A لینک برگشتی بدهید. البته این مورد بسیار رایج است و بسیاری از افراد در وب سایت های خود این کار را انجام می دهند. همچنین برنامه نویس سایت می‌ تواند این ویژگی را به راحتی کد نویسی کند. به طوری که بتوانید مطالب مرتبط را بر اساس کلمات کلیدی موجود در محتوا، به کاربر خود پیشنهاد دهید.

  • فراموش نکنید که این تعداد بالای Referring Domain است که برای شما امتیاز می‌آورد؛ نه صرفا تعداد لینک‌ها!
  • یعنی وقتی سایت‌های دیگر، محتوای شما را به کاربر معرفی می‌کند یا نام شما را به عنوان منبع محتوا ذکر می‌کنند، موتورهای جستجو امتیاز ویژه‌ای برای محتوای شما قائل خواهند شد.
  • لینک سازی خارجی که در اصطلاح به ان بکلینک گفته میشود لینک هایی هستند که به یک دامنه اشاره میکنند .
  • لینک سازی خارجی به روش لینک سازی گویند که از سایت های دیگه به سایت شما لینک میدهند .

همچنین می‌توان گفت که شما با انجام این کار، سایر سایت‌ها را نیز تشویق می‌کنید که حرکت مشابهی را انجام دهند. بدون شک همیشه موضوعاتی وجود دارد که به مقالات شما مربوط می‌شوند، اما احتمالا شما روی آن‌ها به صورت تخصصی کار نمی‌کنید. سال‌هاست از خواندن و نوشتن لذت می‌برم و عاشق یاد گرفتنم، مخصوصا یادگیری سئو.

برای اینکه میزان دومین اتوریتی را به دست آورید می توانید از ابزار ماز استفاده کنید. لینک هایی که از سایت های کم اعتبار گرفته می شود ارزش چندانی ندارند. این نوع لینک خارجی یک منبع عالی ترافیک رایگان برای وبسایت شما است و همانطور که ذکر شد، عنصری اساسی در الگوریتم موتور جستجوی گوگل است. چون وقتی بیش از حد از صفحات دیگران مطالب را به صورت طولانی یا زیاد منتشر کنید، می‌تواند از نظر موتورهای جستجو به عنوان سرقت ادبی مورد تخلف قرار گیرد. اگر می‌خواهید رویکرد حرفه‌ای داشته باشید و آنالیزهای‌تان دقیق‌تر باشد، بهتر است از Ahrefs استفاده کنید.

متخصصین سئو بر این باورند که لینک های خارجی منبعی عالی برای رتبه گرفتن از گوگل میباشند . یک لینک خارجی نسبت به لینک داخلی از ساختار متفاوتی برخوردار میباشد . اگر شما محتوایی حرفه ای تولید کنید اما سایتی  به وبسایت شما لینک ندهد ان صفحه در مدت بسیار طولانی رتبه میگیرد . البته این را هم بگویم  که مهم ترین فاکتور برای موتور های جست و جو گر محتوا میباشد . سایت‌‌‌‌های فارسی و خارجی معتبری در سطح وب وجود دارد که پست مهمان را قبول می‌کنند که زا جمله آن‌ها می‌توان به ویرگول، بلاگر، مدیوم، ردیت و… اشاره کرد. بدین شکل می‌توانید از طریق آن سایت ترافیک و مخاطبان هدفمندی را جذب سایت خود کنید، ضمن اینکه به دلیل دریافت لینک از یک وب سایت معتبر، امتیاز مثبت از گوگل خواهیدگرفت.

در نهایت، به یاد داشته باشید که لینک سازی خارجی به تنهایی نمی‌تواند بهبود رتبه سایت شما را تضمین کند، بلکه باید با روش‌های دیگر سئو مانند سئو داخلی و تکنیکال ترکیب شود. موارد گفته شده در این مقاله، روش‌ها و نکات مهم ایجاد بک لینک به صورت طبیعی و دستی بود. اما بهترین کار برای دریافت بک لینک‌های با کیفیت و معتبر و افزایش تعداد آن‌ها، تولید محتواهای مفید و ارزشمند می‌باشد. وقتی سایت خود را تبدیل به یک منبع مرجع در حوزه کاری خود کنید و اعتبار آن را بالا ببرید، سایت‌های زیادی به شما لینک می‌دهند و محتواهای شما را به اشتراک خواهند گذاشت. به یاد داشته باشید که گوگل به اعتبار بک لینک‌ها توجه می‌کند و تعداد آن‌ها را صرفاً به عنوان یک عامل مهم در نظر نمی‌گیرد. بنابراین همواره باید توجه داشته باشید که بک لینک‌ها را از چه سایت‌هایی و با چه اعتباری دریافت می‌کنید.

پست های جایزه داره در اکثر مواقع کاربران را جذب خود می کند و آنها را به کاری که می خواهید، وادار می سازد تا در ازای آن، جایزه بگیرند. این کار موجب می شود، کاربران مطالب شما را تا پایان بخوانند و برای دیدن نتایج قرعه کشی و دریافت جایزه بیشتر به وب سایت شما سر بزنند. لینک هایی که به صورت مصنوعی در سایت های غیر مرتبط با موضوع ساخته می شود، لینک سازی مصنوعی می گویند. ۲- دومین نکته در لینک سازی داخلی این است که کلمه کلیدی باید در اولین پاراگراف (۱۰۰ کلمه اول) قرار بگیرد و bold شود. بلکه باید از کلمات کلیدی متنوعی استفاده کنید و سعی کنید مقالات و مطالب جامع‌تر و بهتری را ارائه دهید. مثلا در صورتی که ۱۰ مطلب را با این کلمه کلیدی سئو کنید، گوگل دچار سردرگمی شده و برای نمایش صفحه هدف دچار گمراهی می‌شود.

کافیست با شماره تلفن  ۰۲۱۸۸۷۰۴۰۰۰ تماس بگیرید و یا از طریق فرم درخواست مشاوره اقدام نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس گیرند. منظور از لینک سازی خارجی این است که از دامنه ی خود به دامنه های دیگر لینک دهیم یا به عبارتی از سایت خود به سایت های دیگر لینک دهیم. لینک های خارجی بر سئو سایت و کسب رتبه بالا در گوگل تاثیر گذارند و لازم است هر سایتی از وبسایت های دیگر لینک دریافت کند. بهترین راه برای تاثیر مثبت گذاشتن روی page authority یک صفحه این است که کیفیت لینک‌های آن را بالا ببریم. این کار با لینک سازی خارجی درست و کسب external link از سایر صفحات معتبر میسر است. در واقع لینک سازی خارجی می‌تواند موجب کسب «رای اعتماد» برای سایت شما از طرف دیگر سایت‌های با page authority بالا شود.

این در حالی است که پیوند خارجی اگر به صفحات محبوب و مرتبط که دارای رتبه بالا و مربوط به محتوای صفحه وب شما هستند مرتبط باشد، ارزشمندتر است. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می‌توانند به سادگی لینک‌های خارجی را شناسایی کنند. در واقع استفاده از لینک‌های outbound می‌تواند این موضوع را نشان دهد که یک سایت، از سایت دیگر حمایت می‌کند. در واقع این کار با به اشتراک گذاشتن لینک منبع در مطلب شما صورت می‌پذیرد.

در چنین مواردی، اگر ایجاد رابطه اعتماد با مخاطبان برای شما مهم است، باید به وبسایت‌های دیگری که در آن موضوع متخصص هستند، لینک خارجی دهید و لینک سازی خارجی انجام دهید. اگر شما هم از کسانی هستید که به فکر انتقال کسب و کارتان به فضای مجازی افتاده‌اید، حتما از اهمیت سئو (SEO) آگاه هستید. لینک سازی خارجی در سئو اهمیت زیادی دارد و می‌تواند رتبه شما را در موتورهای جستجو بهبود ببخشد. ما در این مقاله قرار است هرآنچه برای لینک سازی خارجی نیاز دارید، به شما بگوییم و راه‌های مختلف به کار بردن آن را نیز ارائه دهیم.

ما در زمینه طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت و دیجیتال مارکتینگ تخصص داریم. اگر مایلید بدانید خدمات ما چگونه می تواند باعث دستیابی شما به اهداف تجاری کسب و کارتان بشود با ما تماس بگیرید. سایت های مختلفی وجود دارد که مرتبط با کسب و کار شما است و شما می توانید به صورت رایگان در آن ها به معرفی محصولات، خدمات، مقالات و… کسب و کارتان بپردازید و به عنوان مهمان پست هایی را به اشتراک بگذارید. اگر به خاطر داشته باشید ، این همان ترفندی بود که باعث می شد گوگل به شما پاداش دهد.

برای مثال ویرگول سایتی است که به‌صورت تخصصی در این زمینه کار می‌کند. این مقدار به موتورهای جستجو می‌فهماند که لینک توسط کاربران ایجاد شده است. گوگل به هر حال متوجه فروم بودن صفحه می‌شود و این ارزش لینک‌های شما را کم می‌کند. با افرادی که در حوزۀ کاری شما فعالیت می‌کنند، ارتباط برقرار کرده و شبکه‌سازی کنید. علاوه‌براین استراتژی لینک سازی خارجی به شما می‌گوید که کدام شبکه‌های اجتماعی برای رشد کسب‌وکار شما مناسب هستند.

به لینک سازی تصویری برای معرفی عکس و موضوع عکس ها به گوگل استفاده می شود و اگر از تگ Alt برای عکس ها استفاده کنید برای سئو سایت شما مفید است. تگ Alt کمک می کند که اگر کاربر شما به هر دلیلی نتوانست عکس را مشاهده کند با استفاده از متنی که در این عکس به عنوان موضوع قرار داده اید متوجه شود که موضوع عکس چیست. اگر لینکی بدون افزونه و بدون کد نویسی در مقالات و مطالب شما ایجاد شود را لینک سازی دستی گویند .لینک هایی که در مطلب خود میسازید و به دیگر مطالب مرتبط داخل سایت خود لینک بدهید جزء این دسته از لینک ها میباشد . که با این روش به مخاطبان خود میتوانید بفهمانید که در این زمینه اطلاعات بیشتری در سایت وجود دارد و با کلیک بر روی ان لینک و مطلب کاربران به صفحه مربوطه هدایت میشوند . با این کار گوگل سایت لینک شده را یک سایت نامناسب با محتوای بیهوده و بی هدف تصور میکند که این کار روی سئو سایت شما تاثیر نامطلوبی میگزارد.

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما