تصاویر دوکاتی قدرتمندترین موتور تک سیلندر جهان را ارائه کرده است


آفتاب نیوز :

شرکت ایتالیایی موتور سیکلت Ducati از قدرتمندترین موتور تک سیلندر دنیا رونمایی کرده است که ترکیبی مناسب از قدرت، عملکرد، فناوری و کارایی را ارائه می دهد.

این سازنده محبوب موتور که معمولاً به معرفی مدل های با کارایی بالا و اغلب متخصص در عرضه دو سیلندر معروف است، اکنون با رونمایی از موتور تک سیلندر گامی جسورانه برداشته است.

دوکاتی، نامی مترادف با مهندسی ایتالیایی و موتورسیکلت‌های با کارایی بالا، با عرضه موتور جدید سوپرکوادرو مونو، احیای سنت را اعلام کرد و قول داد که موتورسیکلت‌های تک سیلندر را با ترکیبی از قدرت، کارایی و فناوری بازتعریف کند. .

دوکاتی با میراث غنی که به سال 1926 در بولونیا، ایتالیا بازمی‌گردد، همیشه در خط مقدم نوآوری موتورسیکلت بوده و مرزهای نوآوری و فناوری را با موتورهای V-twin نمادین خود جابجا کرده است.

با این حال، با تغییر زمان و افزایش تقاضا برای موتورسیکلت های همه کاره، کم مصرف و مقرون به صرفه، دوکاتی نیز در تلاش است تا با احیای پیکربندی موتور تک سیلندر به این نیاز جهانی پاسخ دهد.

نیروگاه تک سیلندرموتور Superquadro Mono یک موتور تک سیلندر 659 سی سی است که 76.4 اسب بخار قدرت تولید می کند. با اضافه شدن یک اگزوز مسابقه ای، این عدد به 83.3 اسب بخار می رسد. این سطحی از قدرت است که قبلاً در موتورهای جاده تک سیلندر دیده نشده بود.

Superquadro Mono اصل و نسب خود را از موتور دو سیلندر Panigale 1299 گرفته و چندین جزء کلیدی از جمله پیستون 116 میلی متری، محفظه سوخت، ورودی تیتانیوم، سوپاپ های اگزوز فولادی و سیستم Desmodromic را به ارث برده است.

نام Superquadro به نسبت گشتاور شدید پیستون اشاره دارد که امکان دور بالا را برای موتورهای مسابقه ای فراهم می کند. از این رو، با حداکثر سرعت دور 10250 دور در دقیقه، این موتور سیکلت موتورسیکلتی است که برای هیجان ساخته شده است.

به گفته دوکاتی، این موتور علیرغم کارایی و کارایی بالا، فواصل نگهداری و سرویس به میزان قابل توجهی کمتر است و بررسی و تنظیم سوپاپ آن در صورت لزوم تنها در هر 30000 کیلومتر مورد نیاز است و آن را به یک ماشین کاربردی تبدیل می کند و به کاربر تبدیل می شود. انتخابی دوستانه برای علاقه مندان. همچنین فاصله تعویض روغن آن هر 15000 کیلومتر است که فوق العاده به نظر می رسد.

این موتور از قطعات آلومینیوم و منیزیم برای عملکرد بهینه و سبکی استفاده می کند.

طبق گزارش های منتشر شده، دوکاتی مدعی است که این موتور به لطف دو چرخ متعادل و وجود پمپ های خنک کننده و روغن، حتی در سرعت های بالا نیز کار می کند. علاوه بر این، گنجاندن پوشش سطحی کربن تقویت‌شده با الماس (DLC) روی پیستون به دوام و عملکرد آن می‌افزاید.

در حالی که بدنه بیضی شکل و دریچه گاز آن به یک سیستم سیم به سیم متصل می شود که سه حالت مختلف قدرت را ارائه می دهد، تحویل سوخت را کنترل می کند و اینکه آیا به دنبال عملکرد هیجان انگیز هستید یا یک سواری نرم تر و کم مصرف تر.

راه پیش روبازگشت دوکاتی به موتورهای تک سیلندر، سه دهه پس از معرفی موتور Supermono 550، ایده ای از برنامه های این شرکت برای آینده به ما می دهد.

دوکاتی به نوآوری و بهبود عملکرد موتور سیکلت ادامه می دهد و در عین حال موتورسیکلت هایی را ارائه می دهد که نیازهای در حال تغییر بازار را برآورده می کنند.

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما