fenjanmagbanner

صفر تا 100 خرید موتور برق؛ چه موتور برقی بخرم؟ ابزارینو

موتور دیزلی یا گازوئیلی ساعت کارکرد طولانی تری نسبت به موتور بنزینی دارد و مدت زمان بیشتری را روشن می ماند، همچنین تعمیر آن راحت تر است.

زمانی که دستگاه روشن میشود؛ حدی از انرژی که توسط دستگاه استفاده میشود به عنوان موتوربرق کوچک میزان ولتاژ در نظر گرفته شده و در دفترچه ی راهنمای دستگاه ثبت شده است.

برای خرید موتور برق هیوندای با نمایندگی موتور برق هیوندای در تهران تماس بگیرید. برای خرید موتور برق بنزینی با کیفیت به سایت شکوه صنعت سر بزنید. همان‌طور که گفتیم، هنگام قطع برق شبکه سراسری، برای تأمین برق وسایل الکترکیی از موتور ژنراتور استفاده می‌کنیم.

سیستم‌های تهویه مطبوع موضوع درس هفتم است و در نهایت، در درس هشتم، نرم‌افزارهای مهم مربوط به کنترل تأسیسات معرفی شده‌اند. شرکت مهندسی بازرگانی آبادیزل با کادری مجرب و فنی شما مشتریان عزیز را در جهت خرید واکسون متناسب کسب و کارتان مشاوره فنی خواهد داد با کارشناسان ما تماس بگیرید. از نظر قیمت، زغال سنگ تنها سوختی است که از آن ارزان تر است.یکی از بزرگترین معایب استفاده از زغال سنگ این است که منبعی کثیف برای سوخت می باشد.

اما کانوپی یا اتاق سایلنت چیست و چه ضرورتی دارد؟ کانوپی به محفظه ای گفته می شود که برای جلوگیری از صدا های ناشی از موتور برق مورد استفاده قرار می گیرد که به اصطلاح، به آن اتاق سایلنت هم گفته می شود. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، این موتور بنزینی است، ظرفیت مخزن آن ۲۵ لیتر است، توان ظاهری آن 8 کاوآ و توان حقیقی‌اش ۶٫۵ کیلووات است. نمودار بلوکی زیر نحوه تولید برق یک موتور-ژنراتور و ارتباط اجزای آن را نشان می‌دهد.

موتور برق بی صدا هواسدان

در نظر داشته باشید که توان موتور برق باید به طور کافی باشد تا بار مورد نظر را بتواند تامین کند. موتور برق که به آن مولد یا ژنراتور الکتریکی نیز گفته می‌شود، وسیله‌ای بسیار کاربردی است که می‌تواند با استفاده از سوخت‌هایی نظیر بنزین، گازوئیل و گاز، انرژی مکانیکی را تبدیل به انرژی الکتریکی کند.

یک موتوربرق قوی دستگاهی است که قدرت بالایی در تولید برق دارد و معمولا برق سه فاز و صنعتی تولید می کند. اگر به دنبال خرید موتور برق خانگی برای تامین برق کولر گازی هستید، می توانید مقاله‌ی «4 مدل موتور برق برای کولر گازی به همراه آمپر مصرفی آن ها» را مطالعه کنید.

موتور برق های چینی از تنوع بسیار بالایی برخوردار بوده و برندهای مختلفی در این زمینه فعالیت دارند. از تولیدات باکیفیت و گران گرفته تا انواع موتور برق ارزان و اقتصادی چینی در بازار وجود دارد.

نکته قابل توجه این است که اینورتر بدون کاستن سرعت موتور، این کار را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد.موتور برق اینورتری از لحاظ ظاهری به کیف دستی شباهت دارد و از وزن کمی در مقایسه با سایر مدل ها برخوردار می باشد‌. همچنین سوخت اغلب موتور برق های اینورتری، بنزینی بوده و وزن آنها به ۲۰ کیلوگرم می رسد.

بهترین قیمت موتور برق 3000 وات را باید از فروشگاه های معتبر و نمایندگی های رسمی نظیر ماناموتور دریافت کنید. زیرا در این فروشگاه، هیچ واسطه ای وجود ندارد و قیمت محصول کاملا واقعی است. دیگر موتور مشهوری که بسیاری از فروشندگان به مشتریان دینام تولید برق 3 کیلوواتی پیشنهاد می کنند، موتور هیوندای مدل HG5370 است. بازخوردهای مصرف کنندگان از خرید این موتور نیز عموما مثبت بوده است.

دوستان تنها تفاوت درجه یک ودو این مدل موتور در نمایشگر ولت متر انالوگ در بدنه هست.

درپوش فیلتر هوا را بردارید ، فیلتر هوا را با بنزین شسته و سپس  آن را خشک نمایید. در ایران از ولتاژ استاندارد ۲۲۰ ولت و فرکانس ۵۰ هرتز استفاده می‌شود.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند. ۳- برای جلوگیری از ایجاد جرقه، ابتدا کابل شارژ DC را به باتری وصل کنید و سپس سر دیگر کابل را به ژنراتور متصل نمائید.

موتور برق

به صرفه بودن این موتور برق ها باعث می شود تا مدل بنزینی از پرفروش ترین انواع موتوربرق به حساب بیاید.

نیاز به سریس و نگهداری و خطرانی بالقوه ناشی از وجود سوخت‌های فسیلی نیز نکات قابل ذکری است.

در این موتور برق ها با ورود هوا و سوخت به سیلندر ، دمای آن پس از فشرده سازی بالا رفته و انفجار صورت می گیرد که باعث تولید انرژی مکانیکی می شود. مدل های دیزلی عمدتا در واحد های صنعتی ، کارگاه ها ، کارخانه ها ، شرکت ها و کاربری های سنگین مورد استفاده قرار می گیرند. در موتور برق های بنزینی مخلوط سوخت و هوا به صورت همزمان قبل از فشرده سازی در سیلندر توسط شمع مشتعل شده و انرژی مکانیکی ایجاد می شود.

این نوع به خاطر گازسوز بودن و حذف بنزین باعث طول عمر محصول نسبت به نوع بنزینی شده است.

همچنین با روشن شدن دستگاه و شارژ شدن باتری از آسیب‌دیدگی آن جلوگیری می‌شود. البته ممکن است وسایل با نشان‌های تجاری و اندازه‌های مختلف توان مصرفی متفاوتی داشته باشند. برای اطلاع دقیق از میزان مصرف برق لوازم برقی خود می‌توانید پلاک روی آن‌ها را بخوانید. در قدم نهایی عدد به‌ دست ‌آمده را با مقدار 20 درصد بالاتر در نظر بگیرید.

لازم به ذکر است که در تمامی موتور برق‌ها سیستم هندلی وجود دارد و در برخی از سیستم‌های راه اندازی موتور برق‌ها تلفیقی از مکانیزم راه اندازی استارتی و هندلی (دستی) می‌باشد. ساختار موتور برق و مکانیزم موتور رق گازسوز به گونه ای طراحی شده است که کم‌مصرف باشد، و باعث کاهش آلودگی هوا شود. این نوع ژنراتورها همچنین هزینه‌های کمتری نسبت به نوع بنزینی دارند. موتور برق ها از دو قسمت اصلی موتور و دینام، جهت تولید برق اضطراری تشکیل شده اند.

موتور برق لانسین بنزینی 3 کیلو وات مدل LC350…

برای در امان ماندن موتور برق و طول عمر بیشتر آن در محیط های باز باید از موتور برق کانوپی دار استفاده کرد که در این مقاله در رابطه با آن صحبت کردیم. به این نکته توجه داشته باشید که موتور برق های استارتی هم قطعا سیستم هندل را دارد ولی موتور برق هندلی قطعا نباید سیستم استارتی رو داشته باشند. با توجه به دفترچه راهنمای موتور-ژنراتورتان، حتماً به سرویس و یا تعویض فیلترهای هوا و سوخت آن مبادرت کنید.

موتوربرق از بخش ها و اجزای مختلفی تشکیل شده که هریک نقش مهم و تعیین کننده‌ای در عملکرد ژنراتور دارد. موتور، مولد برق، تنظیم کننده ولتاژ و مخزن سوخت مهمترین اجزای موتور برق هستند. در واقع نیازی به اقدام فیزیکی برای روشن کردن موتور برق وجود ندارد. بلکه راه اندازی دستگاه به وسیله استارت الکتریکی و به کمک باتری صورت می‌پذیرد.

موتور برق ها را می توان از نظر سیستم روشن و خاموش شدن به موتور برق استارتی و هندلی تقسیم بندی کرد. این مدل استارتی با دکمه استارت تعبیه شده بر روی خود به‌راحتی روشن و خاموش می‌شوند. قیمت موتور برق استارتی در مقایسه با سایر موتور برق ها بسیار ایده آل است و به راحتی می توانید این دستگاه را خریداری نمایید. حرکت رفت و برگشت پیستون در موتور تبدیل به حرکت دورانی میل لنگ شده و در نهایت این حرکت دورانی جهت به حرکت در آوردن ژنراتور و تولید برق به کار می رود.

معمولا شمع در موتور به دلیل احتراق و خروج دود ممکن است آلودگی دود را به خود بگیرد بهتر است برای عملکرد بهتر موتور هر 6 ماه یکبار شمع تمیز شود و سالی یک بار یا هر 300 ساعت کار شمع تعویض گردد. موتور و قطعات مکانیکی پس از کار به مدت طولانی دچار سائیدگی می‌شوند.

بنابراین قیمت خرید دستگاه موتور برق بنزینی با توجه به امنیت بالاتر و همچنین تکنولوژی مورد استفاده، از موتور برق دیزلی بیشتر است. همچنین بنزین در مقایسه با دیزل قیمت بالاتری دارد که این خود باعث افزایش هزینه های بهره برداری موتور برق بنزینی می شود.

موتور برق

پس از ایجاد انرژی مکانیکی، یک وسیله دیگر لازم است تا این انرژی را به برق تبدیل کرده و در ولتاژ معین تحویل دهد.

در نتیجه امکان استفاده از سه جریان خروجی با ولتاژ بالا و ثابت را برای کاربر فراهم می کند.

هرگاه برق شهری در موقعیت‌های اضطراری، مثل قطع برق برای مدت طولانی، خراب شدن خطوط برق، زمین‌لرزه، طوفان، سیل و غیره از کار افتاد، خرید یک موتور برق خانگی می تواند بسیار مفید باشد.

هنگامی که صحبت از برق می شود امکان ندارد بحثی از تک فاز و سه فاز بودن در میان نباشد. در هنگام خرید موتور برق با کیفیت، با این موضوع مواجه می شویم که موتور برق های تک فاز مناسب هستند یا سه فاز. مولدهای برق اضطراری بنزینی و گازسوز از نظر عملكرد مشابه هم هستند، اما این نوع سوخت آن‌هاست که تفاوت دارد.

از موتوربرق برای تامین الکتریسیته اضطراری در مجتمع های مسکونی، اداره‌جات، ویلا و باغ، کمپ های مسافرتی، کارگاه های کوچک و گاها در صنایع جوشکاری و سنگ تراشی استفاده می شود. انتخاب و تعیین نوع دستگاه برای خرید موتور برق بر حسب نیاز کاربر صورت می گیرد. نوع کاربری یعنی محلی که قرار است از موتوربرق استفاده شود ابتدا تعیین می شود.

شما نباید از دستورالعمل‌های سازنده دستگاه که در دفترچه آورده شده است تخلف نمایید چون این کار می‌تواند به دستگاه شما آسیب برساند و گارانتی را باطل کند. وقتی در مورد یک موضوع شک دارید بهتر است از مشاوره با یک متخصص بهره ببرید.

اولین نکته مهم در این زمینه، انتخاب موتور با توان متناسب با نیاز شما می باشد، زیرا هر چقدر توان موتور برق بالاتر باشد، صدای آن نیز بیشتر است. قرار دادن موتور برق در فاصله دورتر از محل استفاده، قرار گیری موتور برق در سطوح نرم مانند چمن، خاک و سطحی پلاستیکی نیز در کاهش صدا تاثیر گذارند. استفاده از موتور برق کانوپی دار و یا ساخت جعبه چوبی یا فلزی برای قرار دادن موتور برق یکی از بهترین روش های کاهش صدا می باشد. موتور برق دیزلی نیز همانند نوع بنزینی، بسیار پر کاربرد می باشند، اما بر خلاف آن ها برای ایجاد احتراق از سیستم فشار زیاد استفاده می کنند.

شاید بارزترین تفاوت موتور برق بنزینی و دیزلی در مصرف سوخت باشد. مصرف سوخت موتور برق های دیزلی نسبت به موتور برق های بنزینی کمتر است و این باعث می شود که ژنراتور های دیزلی بسیار مقرون به صرفه و کارآمد باشند. در عین حال بنزین قابل اشتعال تر است و ماندگاری بسیار کمتری نسبت به سوخت دیزل دارد.

قبل از روشن کردن ژنراتور، چند دقیقه وقت گذاشته و اطلاعات موجود در دفترچه راهنمای موتور برق را جهت آگاهی از موارد امنیتی و طرز کار موتور برق مطالعه کنید. در ایران از ولتاژ استاندارد 220 ولت و فرکانس 50 هرتز استفاده می شود.

بخش موتوری که وظیفه تامین توان مکانیکی را دارد و بخش الکتریکی که قرار است این توان مکانیکی را تبدیل به انرژی الکتریسیته نماید. با این تعریف، هر موتور برق دارای بخش‌های کلی از موتور و آلترناتور است.

در صورت تمایل می توانید لیست قیمت همه انواع موتور برق چینی را در این لینک مشاهده کنید. سلام استاد ماشین من پراید ۱۱۱ مدل ۹۳ یورو ۴ تو گرما ماشین گاز نمیخوره دور موتور بالا تر از ۳ نمیره تو راه هم از ۳ رد میشه دور موتور ریپ میزنه ولی هوا خنک باشه نمیشه اینجوری مکانیک دیاگ میزنه میگه مشکلی نداره.

لذا برای تناسب و اطمینان از توان مناسب موتور برق، لازم است تا به بررسی توان مورد نیاز بپردازیم. موتور برق 4500i-1 هواسدان، موتور برق بنزینی اینورتردار با 4000 وات خروجی و سیم پیچ تمام مس مناسب منزل، مهدکودک، ادارات می باشد.

  • همیشه پیش از روشن نمودن موتور باید از تهویه مناسب محیط اطمینان پیدا کرد.
  • چرا که در زمان سرما عملیات فشرده سازی و احتراق با مشکل مواجه می شود.
  • در این مدل موتوربرق، شاهد یک باک بنزین هستیم که سوخت درون آن ریخته می‌شود.
  • خراب شدن کاربراتور، مجموعه پیستون، شاتون، سوپاپ ها، سیلندرهای موتور یا پوسته سیلندر از موارد خرابی موتور ژنراتور به شمار می روند و هزینه تعمیر موتور بالاست.

در ادامه این صفحه با مکانیسم عملکرد موتوربرق و انواع آن آشنا می شوید. موتور برق روبین محصول کشور ژاپن می باشد و جزء یکی از بهترین و باکیفیت ترین موتورهای موجود در بازار می باشد. کیفیت بالای این برند سبب شده تا با قیمتی بالاتر در بازار عرضه گردد. جدای از محصولات ژاپنی و اروپایی که رنج قیمتی بسیار بالایی دارند، در محصولات چینی از گرانترین تا ارزانترین می توان به برند های لانسین و کوپ، ای تی کیو، رونیکس، هیوندای و ایمر اشاره کرد.

این مکانیزم اکثرا در موتور برق های بنزینی کوچک استفاده می شود و همان طور که گفته شد نیاز به نیروی انسانی دارد. باید دقت کنید که هندل موتور برق، قسمتی حساس است و نباید با اعمال فشار بیش از حد به آن آسیب بزنید. همان‌طور که می‌دانیم، کار موتور برق‌ها همراه با سر و صدا و آلودگی همراه است.

موتور برق

اگر قرار باشد از دستگاه موتور برق خود نگهداری کرده و تعمیرات آن را انجام دهید لازم است مشکلات الکتریکی و مکانیکی را تشخیص داده و آنها را لااقل به طور موقت برطرف کنید. به طور کلی قطعات موتورهای برق قابل حمل تفاوت چندانی با هم ندارد. علاوه بر مواردی که در بالا بیان شد، موتورهای برق دارای خروجی هایی برای اتصال به وسایل برقی و همچنین استارت هستند. لازم به ذکر است استارت می تواند یک دکمه فشاری یا به صورت هندلی مشابه با ماشین چمن زنی باشد.

موتور برق

تنظیم کننده ولتاژ معمولا در جعبه کنترل اصلی موتور برق یا جعبه ترمینال دینام قرار دارد. رگولاتور، ولتاژ پایانه‌های ژنراتور را با یک مرجع پایدار مقایسه می‌کند و در صورت انحراف ولتاژ از مقدار مرجع، ولتاژ را افزایش یا کاهش می‌دهد تا در محدوده مطلوب قرار بگیرد.

LPG یکی از سوخت‌های بسیار پاک است که برای راه‌اندازی موتوربرق استفاده می‌شود. LPG همچنین امن‌تر از گازوئیل و بنزین است و برای استفاده در محیط‌های خانگی و شهری پیشنهاد می‌شود.

این دستگاه‌ها که دارای توانی بالا و در حدود 7.5 کیلووات هستند، می‌توانند برای مصارفی از جمله پمپ آب، پمپ مخزن، کولر گازی با توان بالاتر و … ساختار موتور برق اکثرا شامل خروجی‌های AC و DC با تعداد مختلف هستند. ساختار موتور برق در حین کار داغ می‌شوند و سیستم سردسازی وظیفه خنک کردن قطعات موتور برق را بر عهده دارد. موتور برق اینورتر سایز کوچک، تا ۲۰۰۰ وات توان تولید نموده و میتوان به راحتی آن را جابجا کرد.

باید دقت کنید که قیمت موتور برق چینی گاهی اوقات می تواند یک عامل فریبنده باشد. زیرا با کمی هزینه بیشتر می توان محصول با کیفیت تری خریداری کرد که سال های بیشتری عمر کند. موتور برق یکی از ابزارهای پرکاربرد صنعتی و خانگی است که انرژی مکانیکی را به انرژی برق تبدیل می کند.

آهنگ جدید

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما