
فروش خودرو و نقش رنگ خودرو در این معاملهمهم را باید بدانید ؛ مطالعهای کهتوسط موتور جست و جوی iSeeCars انجام گرفتهبیش از 2.1 میلیون مورد فروش خودرو را تحلیل کردهو فهمیدهکهرنگ بدنهدر زمان فروش خودرو تأثیر نسبتاً قابل توجهی روی بهای خودرو دارد.فروش خودرو , با اینکهمردم عموماً بر مبنای سلایق و علایق شخصی خود اقدام بهانتخاب رنگ خودرو میکنند اما زمانی کهبحث فروش خودرو و بهای آن مطرح میشود، بهنظر میرسد کهباید آمار را بهعنوان فاکتوری مهم در نظر گرفت.
مطالعهای کهتوسط موتور جست و جوی iSeeCars انجام گرفتهبیش از 2.1 میلیون مورد فروش خودرو را تحلیل کردهو فهمیدهکهرنگ بدنهدر زمان فروش خودرو تأثیر نسبتاً قابل توجهی روی بهای خودرو دارد.برای مثال، بهای یک خودرو در سهسال اول بهطور متوسط 33.1 درصد کاهش مییابدو خودروهای زردرنگ با افت بهای 27 درصدی بهترین رکورد برای کاهش بها را بر جای میگذراند.در مقابل این خودروهای طلایی رنگ هستند کهبا افت بهای 37.1 درصدی بدترین انتخاب هستند.
مدیرعامل iSeeCars میگوید:خودروهای زردرنگ عمومیت نسبتاً کمی دارند کهاین امر باعث افزایش تقاضا شدهو ارزش خود را حفظ میکنند.تحلیل های ما نشان میدهد کهخودروهای زردرنگ کمترین میزان افت قیمت را دارند.موضوع جالب اینکهاین رنگ همچنین در خودروهایی چون شاسی بلند و پیکاپ باعث میشود افت قیمت کمتری داشتهباشند.بنا بهنتایج این تحقیق، خودروهای نارنجی و سبزرنگ نیز ارزش خود را بهتر حفظ میکنند و همانند رنگ زرد، آن ها نیز عمومیت کمتری دارند.
سهرنگ زرد، نارنجی و سبز در مجموع 1.2 درصد جمعیت خودروهایی با سهسال سن را تشکیل میدهند.پیش از اینکهنتایج ارائهشدهبرای عمومیت کم خودروهای رنگی یاد شدهرا زیر سؤال ببرید این حقیقت را در نظر بگیرید کهبدترین رنگ ها از نظر افت قیمت بژ، بنفش و طلایی بودهو آن ها نیز تنها 0.7 درصد خودروهای سهسالهرا تشکیل میدهند.
دیگر موضوع جالب اینکهاگرچهبرخی رنگ های معین باعث حفظ بهتر قیمت خودرو در زمان فروش میشوند اما این موضوع بهمعنی فروش سریع آن ها در بازار نیست.خودروهای زرد بهطور متوسط 41.5 روز در بازار باقی میماننددرحالی کهاین آمار برای خودروهای نارنجی و سبز بهترتیب 38.1 و 36.2 روز بودهو برای تمامی رنگ ها بهطور متوسط 36.5 روز اعلام شدهاست.