بیشتر بخوانید

نکته ای برای آنکه قهوه را با خیال راحت بنوشید

نکته ای برای آنکه قهوه را با خیال راحت بنوشید

از خواص روغن خردل بخش زیبایی آن مرا بس

از خواص روغن خردل بخش زیبایی آن مرا بس

جادوی سلامتی با میگو

جادوی سلامتی با میگو

تناسب اندام و زیبایی پوست صورت با آلو خشک

تناسب اندام و زیبایی پوست صورت با آلو خشک

سالم ترین پنیر صبحانه

سالم ترین پنیر صبحانه

وقتی بدن به گلپر نیاز دارد

وقتی بدن به گلپر نیاز دارد

عوارض دانه رازیانه برای سلامت زنان و مردان + دمنوش

عوارض دانه رازیانه برای سلامت زنان و مردان + دمنوش

یک قاشق عسل با یک دنیا خاصیت

یک قاشق عسل با یک دنیا خاصیت

زنجبیل با خاصیتی عالی برای قوای جنسی

زنجبیل با خاصیتی عالی برای قوای جنسی

خواص سنبل الطیب دوای درد بی اعصابی

خواص سنبل الطیب دوای درد بی اعصابی
خواص هر برش از طالبی برای سلامت ، درمان و زیبایی
طالبی یک میوه پرطرفدار و محبوب است که سرشار از مواد مغذی می باشد و خواص بسیاری را برای سلامتی به همراه دارد، از خواص طالبی می توان به مراقبت از پوست و مو، تنظیم فشار خون و کنترل دیابت نیز اشاره کرد.

خواص طالبی برای سلامت بدن ، زیبایی و بارداری

محتوای آب زیاد طالبی به‌مقابله‌با کم آبی و گرما کمک نی کند در حالیکه‌طعم تازه‌ی آن یک حس راحتی به‌شما می‌دهد و یک دسر با خاصیت نگهداری کم برای کودکان و بزرگسالان محسوب می‌شود. شیرینی متعادل آن و آبمیوه‌خوشمزه‌اش از آن یک میوه‌ی کامل حتی برای ذائقه‌های سخت پسند، ساخته‌است. طالبی ها همچنین معمولا با عناوین مختلفی همچون خربزه تخم قندی، خربزه‌تلخ، خربزه‌راک و خربزه‌های فارسی شناخته‌می‌شوند. این میوه‌ها عضوی از خانواده‌گیاه‌شناسی کیوکوربیتاسی در کنار عسلک و هنداونه‌ها به‌شمار می‌آیند.

حقایق مغذی طالبی

طالبی سرشار از مواد مغذی است که‌فواید زیادی را برای سلامتی ارائه‌می‌دهد. طالبی حاوی کربوهیدرات ها (قند)، پروتئین و آب است. ویتامین ها در طالبی شامل ویتامین A، بتاکاروتن، ویتامین B1 ، ویتامین B2، ویتامین B6، ویتامین B9، ویتامین C و ویتامین K است. ارزش معدنی این میوه‌شامل پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و روی است.

کالری طالبی

صد گرم از طالبی صرفا شامل 34 کالری است. علاوه‌برا آن، این میوه‌برای رژیم غذایی کاهش وزن مناسب است.

خاصیت طالبی

کالری طالبی و مواد مغذی طالبی

خواص طالبی برای سلامتی

طالبی یک میوه‌عالی است، با خصوص در تابستان که‌شما را سرحال نگه‌می‌دارد. فواید طالبی در این بخش از سلامت مجله اینترنتی فنجان و در ادامه‌بحث شیرین بررسی خواص و فواید خوردنی ها آمده‌است.

طالبی برای بهبود بینایی:

ویتامین C، زکسانتین و کاروتنوئید موجود در طالبی ها منطبق با مطالعاتی که‌در مجله‌تغذیه‌آمده‌است برای تثبیت سلامتی چشم مفید است. آین مواد با کاهش ریسک آب مروارید در ارتباط هستند.

طالبی برای جلوگیری از آسم:

طالبی منبع سرشاری از ویتامین C و بتاکاروتن است. آین مواد مغذی جهت کاهش ریسک ابتلا به‌آسم بسیار مفید هستند.

ظرفیت ضد سرطان:

طالبی حاوی مقدار خوبی از مقدار مناسبی از فولات است که‌در هر یک چهارم یک طالبی متوسط حدود 25 میکروگرم از این ماده‌وجود دارد. مطالعات اولیه‌نشان داد که‌فولات ممکن است به‌حفاظت اولیه‌از افرادی که‌در مرحله‌سرطان زایی قرار دارند کمک کند. گرچه‌اگر سطح فولات نیز بیش از حد افزایش یابد، می‌تواند سرطان زایی را افزایش دهد. تحقیقات بیشتری برای دریافتن ظرفیت ضد سرطان طالبی مورد نیاز است.

ارتقای ایمنی بدن با طالبی:

طالبی دارای ویتامین C و A و بتاکاروتن و فیتوشیمی ها است که‌با رادیکال های آزاد مبارزه‌می‌کنند. طبق مطالعات انجام شده‌در موسسه‌ملی سلامت مریلند؛ ویتامین C رادیکال های آزاد ایجاد کننده‌بیماری را از بین می‌برد. ویتامین A نیز به‌عنوان یک خط دفاعی برای حفظ سلامتی سیستم ایمنی عمل می‌کند.

همچنین ویتامین A تولید گلبول های سفید را تحریک می‌کند، که‌این گلبول ها؛ باکتری ها، ویروس ها و دیگر مواد سمی یا بیگانه‌را که‌راه‌خود را در مسیر خون پیدا کرده‌اند، از بین می‌برد.

طالبی برای پوست

مصرف طالبی برای ارتقای ایمنی بدن

مصرف طالبی برای کاهش کم آبی:

محتوای آبی طالبی آن را به‌یک خوراکی عالی در تابستان بدل ساخته‌که‌از کم آبی جلوگیری می‌کند. این عمده‌ترین دلیل است که‌طالبی ها در گردش های تابستانه‌به‌عنوان یک خوراکی مصرف می‌شوند.

طالبی برای مراقبت از پوست و مو:

مقدار ماده‌مغذی که‌از بتاکاروتن به‌ویتامین A تبدیل می‌شود وارد پوست شده‌و غشای سلول های پوست را تحریک کرده‌و رشد و ترمیم آن ها را افزایش می‌دهد. این ویتامین از غشای پوست علیه‌سموم زیان آور و پیری پیش از موعد پوست جلوگیری می‌کند. کرم ویتامین A به‌عنوان یک ضماد برای سوزش و قرمزی بر روی پوست استفاده‌می‌شود با توجه‌به‌خاصیت های طبیعی تسکین دهنده‌ای که‌دارد. ویتامین A همچنین برای حفاظت از تولید چربی پوست نیز خوب است، تولید چربی پوست به‌سالم و مرطوب نگاه‌داشتن مو کمک می‌کند.

مصرف طالبی برای تنظیم فشار خون:

پتاسیم یکی از مواد مغذی ضروری است که‌در طالبی یافت می‌شود، یک وازودیلاتور است که‌به‌معنای شل سازی رگ های خون و کاهش دهنده‌ی فشار خون می‌باشد. بالا رفتن سطح فشار خون می‌تواند مانند یک عامل استرس زا بر روی بدن عمل کند و حتی می‌تواند بدن را مجبور به‌تولید هورمون های استرسی مانند کورتیزول کند. پتاسیم جریان خون و اکسیژن را به‌سمت مغز افزایش می‌داد که‌یک حس آرامش را ایجاد می‌کند.

کاهش وجود هورمون های استرسی در بدن می‌تواند علائم اضطراب را کاهش دهد.

طالبی برای کنترل دیابت:

طالبی با بهبود سوخت و ساز انسولین مرتبط است که‌به‌معنای نوسان ثابت تر سطح قند خون و مانع از افزایش خطرناک آن است. طالبی همچنین به‌این علت شناخته‌شده‌است که‌شدت اکسیداسیون را بر روی کلیه‌کاهش می‌دهد که‌می‌تواند از بیماری های بیشتر مرتبط با کلیه‌ها جلوگیری کند.

طالبی برای کمک به‌بارداری:

محتوای فولات موجود در طالبی برای زنان باردار بسیار مفید است، همچنانی که‌به‌کاهش تولد نوزادان ناقص کمک می‌کند. طالبی میتواند نواقص عصبی در نوزادان جلوگیری کرده‌و می‌تواند سلامت نوزادان را بدون هیچ عوارض جانبی تضمین کند.

طالبی و لاغری

طالبی برای زنان باردار مفید است

مصرف طالبی برای بهبود گوارش:

طالبی ها حاوی مقدار زیادی از فیبر خوراکی هستند که‌یک جزء ضروری برای حرکات گوارشی روده‌ها و سلامت گوارش محسوب می‌گردد. مصرف مقدار مناسبی از این فیبرها می‌تواند دفع شما را بهتر کند، یبوست را کاهش داده‌و حرکات گوارشی روده‌را نیز تنظیم کند.

طالبی برای کاهش پیشرفت آرتروز ها:

فیتوشیمی های موجود در طالبی ها، خواص ضد التهاب دارند. این بدان معناست که‌داشتن طالبی در رژیم غذایی خود باعث ممانعت از شدت اکسید کننده‌بر روی مفاصل و استخوان های شما می‌شود، همچنین علاوه‌بر آن التهاب را نیز کاهش می‌دهد. سلامت مجله اینترنتی فنجان اشاره‌می‌کند که‌التهاب مزمن در این نقاط حیاتی می‌تواند به‌شرایطی مانند آرتروز بینجامد، بنابراین مطمئن باشید که‌مقداری از طالبی ها در رژیم غذایی خود افزوده‌اید اگر احساس بدی پیرامون مفاصل خود دارید.

طالبی برای کمک به‌جلوگیری از بیماری های قلبی:

بسیاری از مشکلات مربوط به‌قلب اعم از کلسترول بالا، فشار خون بالا و ریسک حملات و عارضه‌ی قلبی؛ با التهابات و اکسیدهای مزمن استرس به‌صورت مزمن و ناخواسته‌آغاز می‌شوند. مطالعات متعددی مصرف بالای سبزیجات و میوه‌ها مانند طالبی را با کاهش ریسک گسترش بیماری های قلبی عروقی مرتبط دانسته‌اند.

طالبی برای کمک به‌استراحت عضلات و بنیه‌بدن:

مواد مغذی طالبی مقدار معینی از پتاسیم الکترولیت را ارائه‌می‌دهد. پتاسیم یک جزء مهمی از سلول ها و مایعات بدن است.

پتاسیم موجود در طالبی یک ماده‌مغذی مهم برای ورزشکاران یا آنهایی است فعالیت خاصی دارند. این ماده‌به‌عنوان یک وازودیلاتور نگریسته‌می‌شود چرا که‌به‌رگ های خونی آرامش می‌دهد.

طالبی برای کمک به‌سم زدایی بدن:

مواد مغذی طالبی سرشار از الکترولیت است و همچنین این میوه‌محتوای آب زیادی دارد. این خاصیت آن را به‌یک انتخاب عالی جهت سم زدای خانگی تبدیل کرده‌است. خوراکی های آبکی مانند طالبی ها و خربزه‌ها می‌توانند به‌تسکین علائم ناراحت کننده‌ی گوارش بد مانند نفخ یا ورم کمک کند. پیش از این هم در مجله اینترنتی فنجان اشاره‌شد که‌پتاسیم طالبی پمپاژ خون قلب را تقویت و تصفیه‌خون در کلیه‌را بهبود می‌دهد و به‌تنظیم سطح آب بدن کمک می‌کند.

 ویتامین طالبی

تمام خواص و فواید مصرف طالبی

کالری کم طالبی و کمک به‌کاهش وزن:

طالبی حاوی حدود 54 کالری در یک فنجان است. همچنین آن دارای آب و مواد مغذی فراوان است که‌این ترکیب برای نقشه‌کاهش وزنی مناسب است. طالبی یک خوراکی است که‌در کنار غلظت بالای مواد مغذی، کالری کمی نیز دارد اما در کنه‌اینها تماما برای بدن سرشار از فایده‌است.

چگونه‌طالبی را انتخاب و ذخیره‌کنیم؟

طالبی را انتخاب کنید که‌رنگ زرد-نارنجی داشته‌باشد. سفت و سنگین باشد و نقاط و لکه‌های کمی بر سطحش وجود داشته‌باشد. طالبی های لکه‌دار یا کثیف ریسک بالاتری از وجود داشتن باکتری را دارند، پس مطمئن باشید که‌که‌آن را از یک جای بهداشتی می‌خرید و قبل از مصرف آن را به‌صورت مناسب تمیز کنید. شما همچنین می‌توانید این میوه‌را کمی به‌صورت نارس بخرید تا بتوانید تا چند روز بعد نیز آن را مصرف کنید. نوع نارس آن به‌نسبت سفت تر و تقریبا سبز تر است. این نوع طالبی میتواند در دمای اتاق برای دو تا سه‌روز نگه‌داشته‌شود تا زمانی که‌موقع خوردنش برسد. طعم مطبوع و لذت بخش آن وقتی میوه‌برسد بیشتر می‌شود، به‌همین علت مردم منتظر می‌مانند تا گوشته‌آن نرم و پر آب شود تا قبل از اینکه‌خورده‌شود.

کالری طالبی

نحوه‌انتخاب و ذخیره‌طالبی

هشدارها درباره‌طالبی

شما نباید طالبی مصرف کنید اگر به‌این گروه‌میوه‌های ملون (طالبی و خربزه) حساسیت دارید. تحقیقات نشان داده‌اند افراد دچار این حساسیت معمولا حساسیت به‌گرده‌و حتی حساسیت به‌میوه‌های غیر مرتبط ماننده‌هلو نیز دارند. بهتر است طالبی را به‌صورت کامل و بریده‌نشده‌بخرید نه‌به‌صورت از قبل بریده‌شده. انواع بریده‌شده‌آن دارای ریسک نوعی مسمومیت ناشی از باکتری سالمونلا را دارند.

دقت داشته‌باشید که‌مصرف زیاد طالبی برای افراد مبتلا به‌دیابتی، ورم روده‌و سوءهاضمه‌ضرر دارد و باعث نفخ روده، معده‌و درد معده می‌گردد.

نکته‌ی مهم این است که‌توصیه‌می‌شود طالبی پیش از غذای اصلی مصرف شود به‌این دلیل که‌همراه‌با غذا باعث سوء هضم شدید می‌شود.

 

بیشتر بخوانید

خوردنی های مفید و مغذی برای زمستان

خوردنی های مفید و مغذی برای زمستان

پوست شفاف با تغذیه سالم

پوست شفاف با تغذیه سالم

خواص بسیار شگفت انگیز پرتقال

خواص بسیار شگفت انگیز پرتقال

تغذیه مناسب روزهایی که هوا آلوده است

تغذیه مناسب روزهایی که هوا آلوده است

سالم ترین روغن برای سرخ کردن غذا

سالم ترین روغن برای سرخ کردن غذا

خواص ریحان لیمویی ، خوشبوی پرخاصیت

خواص ریحان لیمویی ، خوشبوی پرخاصیت

آبمیوه هایی برای فصل سرما

آبمیوه هایی برای فصل سرما

سبزیجات مناسب و مفید برای فصل سرما

سبزیجات مناسب و مفید برای فصل سرما

نحوه نگهداری و پخت تخم مرغ

نحوه نگهداری و پخت تخم مرغ

از هویج ایرانی و زردک چه می دانید؟

از هویج ایرانی و زردک چه می دانید؟
مشاهده

مطالب بیشتر در تغذیه

با خواص زیبایی و درمانی شکر قهوه ای آشنا شوید

با خواص زیبایی و درمانی شکر قهوه ای آشنا شوید

تغذیه و خوراکی های مفید برای سلامت لثه

تغذیه و خوراکی های مفید برای سلامت لثه

اصول تغذیه ای در گرم ترین روزهای سال

اصول تغذیه ای در گرم ترین روزهای سال

این دلایل برای نخوردن پفک کافیست !!

این دلایل برای نخوردن پفک کافیست !!

خوردنی هایی که دندانها را می پوسانند !

خوردنی هایی که دندانها را می پوسانند !

با 10 روش اشتهای خود را افزایش دهید

با 10 روش اشتهای خود را افزایش دهید

یک برنامه ی عالی برای تغذیه مادران شیرده

یک برنامه ی عالی برای تغذیه مادران شیرده

11 ویتامین و مواد معدنی که برای بدن مورد نیازند

11 ویتامین و مواد معدنی که برای بدن مورد نیازند

در زمستان خود را با نارنگی درمان کنید

در زمستان خود را با نارنگی درمان کنید

نکاتی مفید و کلیدی از تغذیه در زمستان

نکاتی مفید و کلیدی از تغذیه در زمستان

مطالب مرتبط

نحوه تشخیص طالبی رسیده و آبدار

نحوه تشخیص طالبی رسیده و آبدار

معجزات شگفت انگیز آب طالبی

معجزات شگفت انگیز آب طالبی

دستور عالی برای “سوربات طالبی” خوشمزه

دستور عالی برای “سوربات طالبی” خوشمزه

اولین فیلمنامه ابوالقاسم طالبی بعد از جراحی

اولین فیلمنامه ابوالقاسم طالبی بعد از جراحی

طرز تهیه میلک شیک طالبی

طرز تهیه میلک شیک طالبی

روش پخت “مربای طالبی” خوش طعم و عالی

روش پخت “مربای طالبی” خوش طعم و عالی

“فریبا طالبی” بازیگر سریال دخترم نرگس

“فریبا طالبی” بازیگر سریال دخترم نرگس

طرز تهیه دسر طالبی

طرز تهیه دسر طالبی

دستور تهیه “مربای طالبی” خانگی

دستور تهیه “مربای طالبی” خانگی

دستور تهیه آب طالبی ساده و خنک

دستور تهیه آب طالبی ساده و خنک

ترفند خرید هندوانه ، طالبی و خربزه رسیده و شیرین

ترفند خرید هندوانه ، طالبی و خربزه رسیده و شیرین

ترکیب خوشمزه و مقوی شیر و طالبی به همراه طرز تهیه

ترکیب خوشمزه و مقوی شیر و طالبی به همراه طرز تهیه

وضعیت جسمی ابوالقاسم طالبی کارگردان یتیم خانه ایران

وضعیت جسمی ابوالقاسم طالبی کارگردان یتیم خانه ایران

میوه تابستانی که قاتل سرطان است

میوه تابستانی که قاتل سرطان است

خواص قارچ و فواید آن برای سلامت ، زیبایی و لاغری

خواص قارچ و فواید آن برای سلامت ، زیبایی و لاغری

جویندگان سلامت و زیبایی از خواص سنگدان مرغ بدانند

جویندگان سلامت و زیبایی از خواص سنگدان مرغ بدانند

فواید و خواص چغندر برای سلامت و زیبایی + عوارض

فواید و خواص چغندر برای سلامت و زیبایی + عوارض

خواص روغن کنجد برای سلامت ، زیبایی و لاغری شکم

خواص روغن کنجد برای سلامت ، زیبایی و لاغری شکم

خواص بی نظیر چوب میخک برای زیبایی و سلامت

خواص بی نظیر چوب میخک برای زیبایی و سلامت

خواص میوه و تخمه ملون برای زنان باردار و جنین

خواص میوه و تخمه ملون برای زنان باردار و جنین