بیشتر بخوانید

نکته ای برای آنکه قهوه را با خیال راحت بنوشید

نکته ای برای آنکه قهوه را با خیال راحت بنوشید

از خواص روغن خردل بخش زیبایی آن مرا بس

از خواص روغن خردل بخش زیبایی آن مرا بس

جادوی سلامتی با میگو

جادوی سلامتی با میگو

تناسب اندام و زیبایی پوست صورت با آلو خشک

تناسب اندام و زیبایی پوست صورت با آلو خشک

سالم ترین پنیر صبحانه

سالم ترین پنیر صبحانه

وقتی بدن به گلپر نیاز دارد

وقتی بدن به گلپر نیاز دارد

عوارض دانه رازیانه برای سلامت زنان و مردان + دمنوش

عوارض دانه رازیانه برای سلامت زنان و مردان + دمنوش

یک قاشق عسل با یک دنیا خاصیت

یک قاشق عسل با یک دنیا خاصیت

زنجبیل با خاصیتی عالی برای قوای جنسی

زنجبیل با خاصیتی عالی برای قوای جنسی

خواص سنبل الطیب دوای درد بی اعصابی

خواص سنبل الطیب دوای درد بی اعصابی
اصول تغذیه ای در گرم ترین روزهای سال
شاید با تغییر فصل به تابستان و تعطیلات تابستانی افراد به نوع تغذیه خود بی توجه باشند ولی تغذیه سالم در تابستان با توجه به تغییر آب و هوا اهمیت زیادی دارد.

نکاتی داغ برای تغذیه‌در فصل تابستان گرم

هیجان تابستان باعث می‌شود که‌بعضی از افراد دیگر به‌سلامتی خود فکر نکنند. وسوسه‌ها در این فصل بسیار زیاد و غلبه‌به‌آن ها سخت است پس در پیش گرفتن راهکار های مربوط به‌سلامت که‌در این بخش از مجله اینترنتی فنجان آورده‌ایم دقت کنید چراکه‌نه‌تنها فرصت این را به‌شما می‌دهد که‌بدن سالم تری داشته‌باشید، بلکه‌اجرای آن ها نیز آسان خواهد بود.

میوه

16 نکته‌تعذیه‌ای در فصل تابستان

1. با پاکسازی، تابستانتان را شروع کنید

تمیز کاری در فصل بهار رواج دارد اما انجام این کار در فصل تابستان برای سلامت بسیار مفید است. پس از این تایمی که‌دارید، استفاده‌کنید و محیط اطراف خود را پاکسازی کنید و همچنین الگوهای غذایی سالم را به‌وجود بیاورید.

این پاکسازی باید در درون بدن شما هم انجام شود. پس همیشه‌از غذاهای حاوی گوشت، سبزیجات و منابع پروتئینی و حبوبات استفاده‌کنید. آشپزخانه‌خود را با غذاهای رنگارنگ پر کنید و از مصرف غذاهای بسته‌بندی شده‌و آماده‌خودداری کنید.

سبزیجات

2. آماده‌سازی وعده‌غذایی را تمرین کنید

فرقی ندارد که‌در فصل تابستان از لیگ والیبال برگشته‌باشید یا کل روز را در استخر سپری کرده‌باشید. در هر صورت برنامه‌های تابستانی به‌گونه‌ای است که‌احتمال غذا درست نکردن بالا می‌رود. پس ممکن است زنگ بزنید و یک پیتزا سفارش دهید اما آماده‌بودن وعده‌غذایی یکی از بهترین چیزهایی است که‌در فصل تابستان برای سلامت و کاهش وزن خود انجام می‌دهید. پس بهتر است آماده‌کردن وعده‌غذایی را از قبل تمرین کنید.

3. با صبحانه‌انرژی بگیرید

اگرچه‌که‌مواد مغذی سالم برای فصل تابستان و آفتابی کم تر مصرف می‌شوند اما نباید اهمیت آن ها را فراموش کنید. بیدار شدن و خوردن یک غذای مقوی باعث افزایش انرژی در طول روز می‌شود و باعث می‌شود که‌ناهار و شام سالمی هم بخورید. پس، بعد از بیدار شدن با یک صبحانه‌کامل بدن خود را تقویت کنید و در صبحانه‌از میوه‌های تازه‌ای مثل هلو ، تمشک ، اسموتی پروتئین و ریحان مصرف کنید و یاد بگیرید که‌چگونه‌اسموتی های مختلف را برای خود تهیه‌کنید.

صبحانه

4. بدن خود را مرطوب و هیدراته‌نگهدارید

هیدراته‌نگه‌داشتن بدن در کل سال مهم است. اگر بیشتر از دو ساعت خودتان را در معرض هوای گرم و آفتابی قرار دهید ، عرق زیادی روی بدنتان می‌نشیند و مایعات اصلی بدن از بین می‌رود و در نتیجه‌در معرض کم آبی قرار خواهید گرفت. پس مصرف آب را در هیچ صورتی فراموش نکنید و بهتر است که‌هر یک ساعت ، یک لیوان آب بنوشید .

5. بدن خود را با الکترولیت ها تقویت کنید

علاوه‌بر آبرسانی با آب ، الکترولیت ها خطر از بین رفتن تعادل مواد معدنی در بدن را کاهش می‌دهند. موادی مثل سدیم، کلسیم و پتاسیم جزء الکترولیت های اصلی محسوب می‌شوند که‌بر اثر عرق از بین می‌روند و می‌توانید آن ها را از طریق نوشیدنی های ورزشی، مواد غذایی کامل و مغذی مثل نان، کشمش ، سیب زمینی، اسفناج و شیر دریافت کنید.

کشمش

6. نوشیدنی های سالم بنوشید

بارها و بارها به‌این مورد مهم در بخش سلامت مجله اینترنتی فنجان پرداخته‌ایم که‌مصرف نوشیدنی ها برای تامین آب داخل بدن بسیار مهم هستند. البته‌هرگز نباید از الکل در هیچ شرایطی استفاده‌کنید. بلکه‌می‌توانید از نوشیدنی های سالم بنوشید و انتخاب های هوشمندانه‌ای داشته‌باشید. مصرف نوشیدنی های مضر را کاهش دهید و به‌دنبال آب میوه‌های طبیعی و مغذی بگردید.

7. از خوردنی های تابستانی استفاده‌کنید

تغییر فصل باعث تنوع خوراکی ها می‌شود. پس همیشه‌به‌دنبال خوردنی های مخصوص هر فصل باشید و از فروشگاه‌های محلی، مواد غذای مخصوص فصل مورد نظر را خریداری کنید و از میوه‌و سبزیجات تابستانی و رسپی های خوشمزه‌فصل تابستان لذت ببرید.

میوه‌تابستانه

8.غذایتان را در فضای خنک میل کنید

غذا خوردن زیر آفتاب در هوای گرم اصلاً مناسب نیست، هنگام خوردن غذا محیط اطراف را خنک کنید و مکانی سایه‌و خنک را انتخاب کنید. قرار گرفتن مواد غذایی در زیر آفتاب سبب از بین رفتن ویتامین ها و... می‌شود پس غذاهایتان را زیر آفتاب نگذارید.

9. این مواد غذایی را کمتر بخورید

در فصل تابستان مصرف غذاهایی مثل گوشت پرچرب، ماهی های چرب، تخم مرغ، آجیل و انواع مغزها و دانه‌ها را کاهش دهید. مصرف این غذاها به‌مقدار کم باعث می‌شود از پرخوری، ریزه‌خواری و خوردن اسنک ها و میان وعده‌های ناسالم جلوگیری شود.

آجیل در تابستان

10. ماهیگیری کنید

اگرچه‌که‌مصرف استیک گریل شده‌یا سینه‌مرغ بسیار لذت بخش است اما لذت ماهی تازه در طول فصل تابستان را نمی توانید با هیچ چیز عوض کنید. ماهی نه‌تنها حاوی پروتئین و چربی سالم است، بلکه‌کالری کم و سبکی دارد و همچنین می‌تواند شما را سیر نگه‌دارد، خطر ابتلا به‌بیماری های قلبی را کاهش دهد. همچنین دارای خواص ضد التهابی است و باعث می‌شود که‌کم تر در معرض خطراتی مثل آفتاب سوختگی قرار بگیرید.

11.غذاهای سبک و انواع نوشیدنی های گیاهی بخورید

در تابستان غذاهای سبک تر و کم حجم تر مصرف نمایید و از طریق مصرف سوپ سبزی ها، انواع نوشیدنی های گیاهی مثل چای سبز، عرقیات گیاهی مقدار زیادی مایعات وارد بدن خود کنید.

نوشیدنی های گیاهی

12. میوه‌و سبزی همراه‌غذاهای سرخ کرده‌بخورید

برای جبران خشکی و کم آبی غذاهای خشک و گریل شده‌پس از مصرف این غذاها در تابستان از سبزی و میوه‌های سرد و مرطوب مثل گوجه‌فرنگی، خیار، کیوی، انبه و آناناس که‌آبدار هستند، استفاده‌کنید. غذاهای سرخ کرده‌و غذاهای گریل شده‌به‌سیستم هضم انسان آسیب می‌زنند.

13. مایعات سرد ننوشید

مایعات مصرفی شما در تابستان نیباید خیلی داغ و نه‌باید بسیار سرد باشد زیرا مایعات بسیار سرد به‌دستگاه‌های مختلف بدن آسیب وارد می‌کنند و به‌خصوص در کار طبیعی کبد و معده‌اختلال ایجاد کرده‌و در مسیر گوارش انسداد ایجاد می‌نمایند. دسرهای غذایی سرد معمولاً باعث ضعیف شدن سیستم گوارش می‌شوند. مصرف غذاها و نوشیدنی های بسیار سرد باعث می‌شود که‌عمل هضم غذا متوقف شود. غذاها و نوشیدنی های سرد باعث جلوگیری از عرق کردن می‌شوند.

نوشیدنی های سرد

14. از ادویه‌های تند استفاده‌کنید

در روزهای خیلی گرم از ادویه‌های تند استفاده‌کنید البته‌اگر مشکلات گوارشی ندارید زیرا مصرف ادویه‌های تند باعث می‌شود شما بهتر عرق کنید. همراه‌با میوه‌و سالاد بهتر است ادویه‌ها و سبزی های تند مثل فلفل را مصرف نمایید.

15. یک غذای سالم برای بیرون از منزل تهیه‌کنید

هوای تابستان به‌گونه‌ای است که‌افراد دوست دارند در بیرون از منزل غذا بخورند. پس، از قبل باید غذاها را آماده‌کنید. در این شرایط مواد غذایی مثل سالاد سیب زمینی، ماکارونی و پنیر کاربرد دارند. البته‌که‌چنین غذاهایی وسوسه‌برانگیز هستند اما نباید سالم بودن آن ها را فراموش کنید. از غذاهای سالمی استفاده‌کنید که‌هم خوشمزه‌باشند و هم شما را سیر نگه‌دارند.

ماکارانی

16. یک پیک نیک سالم داشته‌باشید.

پیک نیک در نزدیک ترین پارک یا ساحل ، یکی از بهترین راه‌ها برای لذت بردن از فصل تابستان است. پس همیشه‌باید یک سبد از ساندویچ های سالم و چیپس خانگی در دسترس داشته‌باشید تا یک پیک نیک سالم را در فصل تابستان پشت سر بگذارید.

بیشتر بخوانید

خوردنی های مفید و مغذی برای زمستان

خوردنی های مفید و مغذی برای زمستان

پوست شفاف با تغذیه سالم

پوست شفاف با تغذیه سالم

خواص بسیار شگفت انگیز پرتقال

خواص بسیار شگفت انگیز پرتقال

تغذیه مناسب روزهایی که هوا آلوده است

تغذیه مناسب روزهایی که هوا آلوده است

سالم ترین روغن برای سرخ کردن غذا

سالم ترین روغن برای سرخ کردن غذا

خواص ریحان لیمویی ، خوشبوی پرخاصیت

خواص ریحان لیمویی ، خوشبوی پرخاصیت

آبمیوه هایی برای فصل سرما

آبمیوه هایی برای فصل سرما

سبزیجات مناسب و مفید برای فصل سرما

سبزیجات مناسب و مفید برای فصل سرما

نحوه نگهداری و پخت تخم مرغ

نحوه نگهداری و پخت تخم مرغ

از هویج ایرانی و زردک چه می دانید؟

از هویج ایرانی و زردک چه می دانید؟
مشاهده

مطالب بیشتر در تغذیه

با خواص زیبایی و درمانی شکر قهوه ای آشنا شوید

با خواص زیبایی و درمانی شکر قهوه ای آشنا شوید

تغذیه و خوراکی های مفید برای سلامت لثه

تغذیه و خوراکی های مفید برای سلامت لثه

اصول تغذیه ای در گرم ترین روزهای سال

اصول تغذیه ای در گرم ترین روزهای سال

این دلایل برای نخوردن پفک کافیست !!

این دلایل برای نخوردن پفک کافیست !!

خوردنی هایی که دندانها را می پوسانند !

خوردنی هایی که دندانها را می پوسانند !

با 10 روش اشتهای خود را افزایش دهید

با 10 روش اشتهای خود را افزایش دهید

یک برنامه ی عالی برای تغذیه مادران شیرده

یک برنامه ی عالی برای تغذیه مادران شیرده

11 ویتامین و مواد معدنی که برای بدن مورد نیازند

11 ویتامین و مواد معدنی که برای بدن مورد نیازند

در زمستان خود را با نارنگی درمان کنید

در زمستان خود را با نارنگی درمان کنید

نکاتی مفید و کلیدی از تغذیه در زمستان

نکاتی مفید و کلیدی از تغذیه در زمستان

مطالب مرتبط

راز حفظ سلامت در روزهای گرم تابستان

راز حفظ سلامت در روزهای گرم تابستان

تغذیه پیشنهادی طب سنتی برای تابستان

تغذیه پیشنهادی طب سنتی برای تابستان

مواد غذایی مفید ولی مضر در تابستان

مواد غذایی مفید ولی مضر در تابستان

بخش مهم مراقبت های بارداری در تابستان

بخش مهم مراقبت های بارداری در تابستان

بیماری هایی که در تابستان بدتر می شوند !

بیماری هایی که در تابستان بدتر می شوند !

تابستون میوه و سبزی چی بکاریم ؟

تابستون میوه و سبزی چی بکاریم ؟

میوه هایی که مثل کولر خنک تان می کنند

میوه هایی که مثل کولر خنک تان می کنند

با این تیپ تابستانی خنک بمانید!

با این تیپ تابستانی خنک بمانید!

شلوارهایی برای شیک پوشی در گرمای تابستان

شلوارهایی برای شیک پوشی در گرمای تابستان

6 لباس و لوازم تابستانی ضروری برای خانم ها + تصاویر

6 لباس و لوازم تابستانی ضروری برای خانم ها + تصاویر

رابطه سلامتی بدن با فصل تولد

رابطه سلامتی بدن با فصل تولد

چرا در تابستان اعصاب نداریم؟

چرا در تابستان اعصاب نداریم؟

گلهای زیبایی که در تابستان خوب رشد میکنند

گلهای زیبایی که در تابستان خوب رشد میکنند

آرایش تابستانی ملایم با جذابیت و ماندگاری بالا + عکس

آرایش تابستانی ملایم با جذابیت و ماندگاری بالا + عکس

دیابتی ها صندل نپوشند !

دیابتی ها صندل نپوشند !

شروع پاییز با اصول تغذیه ای طب سنتی

شروع پاییز با اصول تغذیه ای طب سنتی

غذاهای مفید و مضر مزاج شما در تابستان

غذاهای مفید و مضر مزاج شما در تابستان

راههای سالم ماندن در تابستان امسال

راههای سالم ماندن در تابستان امسال

چه کنیم در تابستان جوش نزنیم ؟

چه کنیم در تابستان جوش نزنیم ؟

فوت و فن آرایش صورت در هوای گرم

فوت و فن آرایش صورت در هوای گرم