اگر قصد خرید خودرو را دارید بهتر است قبل از اقدام برای خرید نگاهی به این مطلب بیاندازید و اندکی در آن تامل کنید تا بعدا از خریدتان پشیمان نشوید.
این خودروها بدترین میزان رشد را بهلحاظ قیمتی داشتهاند
این روزها خرید خودرو بهیکی از ضروری ترین خریدهای زندگی تبدیل شدهاست کهباید با دقت فراوانی صورت بگیرد . اگر قصد خرید خودرو دارید بهتر است دقت بیشتری کنید و پیش از اقدام برای خرید این مطلب را مطالعهکنید.
این هفت مدل در شش ماهاخیر بدترین میزان رشد را بهلحاظ قیمتی داشتهاند و پیشنهاد ما این است کهاز خرید این خودروها پرهیز کنید.
شرایط
بازار ایران بهگونهای است کهخرید خودرو را بهپروسهای پیچیدهو گاهغم انگیز تبدیل میکند. برخلاف
بازارهای مدرن کهخرید خودرو تنها از طریق نمایندگی های مجاز، با کمترین دردسر و سریع ترین شکل ممکن صورت میگیرد، در ایران سیستم خرید خودرو علاوهبر قوانین عجیب واردات و یا پیش خرید با معضل بزرگ دلالان و نمایشگاهداران مواجهاست کهبا دمیدن در آتش قیمتی خودروها، چیزی بسیار بیشتر از بهای واقعی یک اتومبیل را از مشتری بخت برگشتهمیستانند و در عین حال کمترین تعهدی نیز در قابل کالای داد و ستد شدهرا میپذیرند.
اخیرا نیز قطع ثبت سفارش خودرو باعث شدهتا قیمت محصولات وارداتی محبوب بهشدت افزایش پیدا کردهکهاین موضوع گاها به50
میلیون تومان هم میرسد. بروز وضعیتی چنین آشفتهباعث شدهتا در این گزارش دربارههفت مدل خودروی وارداتی و تولید داخل کهدچار نوسانات قیمتی شدید هستند توضیحاتی ارائهکنیم. توصیهما نخریدن این هفت خودرو نیست، بلکهتامل برای بازگشت قیمت هر کدام این مدل ها بهکانال واقعی خود است. پیش بینی ما این است، تا پایان مهرماهماجرای واردات خودرو و بازگشایی ثبت سفارش پایان خواهدیافت؛ پس بهترین کار ممکن انتظار تا وصل مجدد سامانهثبت سفارش و بازگشت شرایط
بازار بهوضعیتی عادی است.
هفت مدل خودروی گرانقیمت کهنباید بخرید
هیوندای سونتا هیبرید جی ال اس
- قیمت فعلی کارخانه:175 میلیون تومان
- قیمت بازار قبل از عرضهمدل 2018:168 میلیون تومان
- قیمت مدل 2018:200 میلیون تومان
- درصد تغییر:14 درصد
خودروهایی کههرگز نباید بخرید
قضیهاین یکی کمی فرق میکند. ورود مدل های 2018 باعث میشود تا خودرو حتی بدون اینکهتغییری در بخش ظاهری یا فنی داشتهباشد، رشد قیمت را تجربهکردهو بیش از بهای واقعی بهفروش برسد. با اندکی صبر میتوان مدل های هیبریدی سوناتا را در
بازار بهقیمت بسیار کمتر از بهای کارخانهخرید. سوناتا هیبرید خودروی خوبی است.
سئات لئون اف آر- قیمت کارخانهقبل از نوسان:154 میلیون تومان
- قیمت بازار قبل از نوسان:155 میلیون تومان
- قیمت بازار بعد از نوسان:175 میلیون تومان
- درصد تغییر:12 درصد
خودروهایی کههرگز نباید بخرید
جدیدترین هاچ بک اروپایی
بازار ایران گرچهفعلا برای عموم ناشناختهاست اما رشد قیمت بالایی را اخیرا تجربهکردهکهمعلول شرایط فعلی واردات است و بهنظر میرسد با رفع موانع موجود، قیمت این خودرو بهکانال 160
میلیون برگردد. لئون اف آر محصولی اسپانیایی است کهاز تکنولوژی آئودی آلمان سود بردهاما فعلا خرید آن با این میزان رشد قیمت
بازار بهصلاح نیست.
لکسوس آر. ایکس- قیمت کارخانهقبل از نوسان:480 میلیون تومان
- قیمت بازار قبل از نوسان:500 میلیون تومان
- قیمت بازار بعد از نوسان:580 میلیون تومان
- درصد تغییر:16 درصد
خودروهایی کههرگز نباید بخرید
خیلی ها چشم انتظار ورود این کراس اوور متوسط و لوکس ژاپنی بودند و از قضا ورود مجددش بهایران با حواشی بسیاری همراهبود. با اینکهابتدا قرار بر قیمت 450
میلیون تومانی آر. ایکس بود، اما این خودرو در بدو امر با بهای 500
میلیونی بهدست مشتریان رسید و حالا با قطع واردات خودرو، تا 580
میلیون تومان نیز خرید و فروش میشود.
هیوندای الانترا- قیمت کارخانهقبل از نوسان:143 میلیون تومان
- قیمت بازار قبل از نوسان:145 میلیون تومان
- قیمت بازار بعد از نوسان:165 میلیون تومان
- درصد تغییر:13 درصد
خودروهایی کههرگز نباید بخرید
در غیاب تویوتا کورولا هر طور کهدوست دارد قیمت میزند و از قضا خریدار هم دارد. این خودروی کرهای کهاخیرا چشم رقبای خود را دور دیدهو بهواسطهورود کرمان موتور بهمسئلهواردات هیوندای، رشد تقاضای بالایی را تجربهکردهدر ماهابتدایی تابستان کمتر از 145
میلیون تومان قیمت داشت اما حالا با بستهشدن سایت ثبت سفارش و ممانعت از ورودش بهکشور، بالاتر از مدل کورولا بیش از 163
میلیون تومان خرید و فروش میشود.
تویوتا سی- اچ آر- قیمت کارخانهقبل از نوسان:179 میلیون تومان
- قیمت بازار قبل از نوسان:200 میلیون تومان
- قیمت بازار بعد از نوسان:240 میلیون تومان
- درصد تغییر:20 درصد
خودروهایی کههرگز نباید بخرید
هیچ چیزی از این بدتر نیست کهشما یک خودروی کوچک، ضعیف و اقتصادی کهاز یک موتور 118 اسب بخاری سود میبرد را بهدلیل دلال بازی و کمبود عرضهبا بهایی بیش از 240
میلیون تومان بخرید در حالی کهامکانات آن در حد یک سانگ یانگ تیوولی 100
میلیون تومانی است. فعال خرید سی- اچ آر کهظاهر خشن و اسپورتی دارد، اصلا توصیهنمی شود.
کیا سورنتو- قیمت کارخانهقبل از نوسان:238 میلیون تومان
- قیمت بازار قبل از نوسان:240 میلیون تومان
- قیمت بازار بعد از نوسان:280 میلیون تومان
- درصد تغییر:16 درصد
خودروهایی کههرگز نباید بخرید
سورنتو واقعا خودروی باکیفیت، راحت و مجللی است اما نهبا قیمتی 300
میلیون تومانی. این محصول کرهای اخیرا و پس از ماجرای قطع ثبت سفارش خودروهای وارداتی، بیش از 50
میلیون تومان رشد قیمت داشتهو فعلا هم خیال پایین آمدن ندارد.
رنو ساندرو استپ وی
خودروهایی کههرگز نباید بخرید
چهکسی فکرش را میکرد کهمحصول ارزان، کم امکانات و قدیمی رنو در ایران تا این اندازهبتواند موفق ظاهر شود. استپ وی این موفقیت را مدیون تبلیغات گستردهو نیز کیفیت مثال زدنی ساختههای رنو است کهاخیرا بهشدت مورد توجهخریداران ایرانی قرار گرفتهاست. اندکی انتظار برای تحویل نمونهکارخانهای استپ وی با بهای 56 تا 58
میلیون تومان عاقلانهترین کار برای عاشقان هاچ بک کراس فرانسوی است.