بیشتر بخوانید

تستی برای اندازه گیری سریع میزان افسردگی

تستی برای اندازه گیری سریع میزان افسردگی

عواقب منفی کارکردن زیاد

عواقب منفی کارکردن زیاد

دلیل قضاوت کردن درباره دیگران چیست؟

دلیل قضاوت کردن درباره دیگران چیست؟

فردی که سکته می کنه دنیا رو چطور می بینه ؟

فردی که سکته می کنه دنیا رو چطور می بینه ؟

ضریب هوشی یا آی کیو

ضریب هوشی یا آی کیو

هوش هیجانی یا EQ

هوش هیجانی یا EQ

رفع استرس در کوکان

رفع استرس در کوکان

افسردگی پاییزی سراغ تان آمده اگر ...

افسردگی پاییزی سراغ تان آمده اگر ...

افسردگی را ساده درمان کنید

افسردگی را ساده درمان کنید

عواملی که موجب بی خوابی میشوند

عواملی که موجب بی خوابی میشوند
عواقب منفی کارکردن زیاد
بسیاری از ما در زندگی خود چندین کار رابه طور همزمان انجام می دهیم. اما بین مشغول بودن و بیش از حد کار کردن یا بدتر از آن، معتاد به کار بودن مرز واضحی وجود دارد.

کارکردن بیش از حددارای عواقب منفی می‌باشد،در ادامه‌به‌این موضوع میپردازیم.

صبح ها خیلی زود سرکار می‌رویم و شب ها دیروقت به‌خانه‌باز می‌گردیم. نگران و مراقب خانواده‌خود هستیم. کارهای روزمره‌خود را انجام می‌دهیم. ایمیل های خود را در خانه‌یا هنگام تعطیلات چک می‌کنیم. گاهی آرزو می‌کنیم کاش روزمان بیشتر از 24 ساعت بود.  زیاد کار کردن می‌تواند تاثیر منفی بر سلامت جسم و روح شما داشته‌باشد.
 این مساله‌می‌تواند منجر به‌افزایش وزن یا باعث کاهش سرعت لاغر شدن شما بشود. البته‌این مشکلی است که‌همه‌کشورها با آن دست به‌گریبان هستند. بر اساس تحقیقات موسسه‌WebMD، 44 درصد از بزرگسالان از ناراحتی های استرس و اضطراب رنج می‌برند و حدود 75 تا 90 درصد مطب پزشک ها از بیمارانی پر است که‌از بیماری های ناشی از استرس می‌نالند.

کارکردن زیاد

کارکردن بیش از حد و عواقب منفی آن

تاثیرات منفی زیاد کارکردن
این دور باطل با ترکیب دو مساله‌خطرناک، یعنی استرس زیاد و کم خوابی آغاز می‌شود. ابتدا اجازه‌دهید در مورد اضطراب صحبت کنیم. در حالیکه‌استرس های نرمال حتی می‌توانند کمک کننده‌هم باشند، اضطراب مزمن که‌هرگز قطع نمی شود و هر موقعیتی را وخیم جلوه‌می‌دهد، بسیار مضر و آسیب رسان است. اگر بیشتر روزها احساس اضطراب دارید، به‌احتمال زیاد معتاد کار هستید.
 اگر این مساله‌خیلی ادامه‌پیدا کند منجر به‌ایجاد نگرانی و درماندگی می‌شود. نگرانی نیز به‌ایجاد بیماری هایی همچون ناراحتی های معده، فشار خون بالا و درد سینه منجر می‌شود. حتی ممکن است موجب تشدید و افزایش بیماری هایی شود که‌در حال حاضر به‌آنها مبتلا هستید.
مساله‌دوم، خواب بود. استرس می‌تواند در هر صورتی در خواب شما اختلال ایجاد کند. هم موجب می‌شود خوابتان نبرد و هم نمی گذارد خواب راحت و کاملی داشته‌باشید. به‌آخرین باری که‌خوابتان نمی برد فکر کنید، آیا فکرتان مشغول نبوده‌است؟
خواب یکی از اساسی ترین نیازهای بشر است بنابراین، کمتر از 7 تا 9 ساعت خوابی که‌در شبانه‌روز توصیه‌می‌شود به‌سلامت جسم و روح صدمه‌می‌زند. کمبود خواب باعث می‌شود تا نتوانید به‌درستی روی کارهای خود تمرکز کنید و قدرت تصمیم گیری شما کاهش پیدا می‌کند.
زیاد کارکردن همچنین روی سلامت روانی تاثیر منفی دارد. استرس های مزمن با افسردگی و تشویش رابطه‌مستقیم دارد و می‌تواند به‌نگرانی های مداوم منتهی شود. و کاملا واضح و مبرهن است که‌زیاد کار کردن تاثیر منفی روی زندگی شخصی شما نیز دارد. وقتی معتاد کار هستید، همیشه‌دیر در رویدادهای اجتماعی ظاهر می‌شوید و کمتر در کنار خانواده‌هستید. یا بیشتر قرارهای خود را لغو می‌کنید که‌این مساله‌چندان برای اطرافیان خوشایند نیست. در انتها، زیادکار کردن فقط باعث بروز مشکلات در هر زمینه‌ای می‌شود.

چگونه‌می‌توان به‌کار زیاد خاتمه‌داد؟
پاسخ این سوال بسیار دشوار است. اگر واقعا معتا کار هستید باید به‌پزشک مراجعه‌کنید و دنبال درمان باشید. اعتیاد مزمن به‌کار شرایط بسیار سختی ایجاد می‌کند که‌باید حتما به‌آن رسیدگی و آن را برطرف کنید.
شما می‌توانید با یک برنامه‌کاهش دهنده‌استرس، زندگی کاری خود را به‌حالت تعادل در بیاورید. در قدم نخست، هنگام صبح به‌خود یک فرصت 5 دقیقه‌ای بدهید و هیچ کاری انجام ندهید. شاید عجیب به‌نظر برسد اما فقط بنشینید و به‌محیط اطراف خود گوش فرادهید. لازم نیست در آن فرصت کوتاه‌برای ادامه‌روز خود برنامه‌ریزی یا فهرستی از کارهایتان را تهیه‌کنید. فقط بنشینید و به‌نفس های خود گوش کنید.
سپس، حداقل 30 دقیقه‌زمان برای ناهار خود در نظر بگیرید. در این فرصت فقط به‌غذای خود فکر کنید و مسایل کاری را فراموش کنید. اگر ساعت ناهار شما حدود یک ساعت است، از ساختمان بیرون بروید و چند دقیقه‌قدم بزنید و در آن فاصله‌به‌هیچ عنوان به‌مسایل کاری فکر نکنید. در آخر، سعی کنید ساعات کاری خود را تا حد امکان کاهش دهید. می‌توانید این کار را با کم کردن 15 دقیقه‌در روز شروع کنید تا زمانیکه‌ساعات کاری شما در طول هفته‌به‌44 ساعت نزدیک شود.
همچنین سعی کنید در شرایط پر استرس از روش هایی استفاده‌کنید که‌اضطراب را کاهش می‌دهند. مثلا می‌توانید نفس عمیق بکشید، دستشویی بروید یا با یک دوست صحبت یا چت کنید.
به‌طور کلی، فکر نکنید هر چه‌بیشتر کار کنید بهتر است مهم است که‌درست کار کنید. زندگی بسیار کوتاه‌تر از این است که‌عمر خود را با کار زیاد و استرس فراوان سپری کنید. زمانی را برای تفریح، بودن با اعضای خانواده‌و در کل، لذت بردن از زندگی اختصاص دهید.

بیشتر بخوانید

کاهش استرس با رازک

کاهش استرس با رازک

علت و علامت یک بیمار روانی مالیخولیایی

علت و علامت یک بیمار روانی مالیخولیایی

خواب بدون استرس را تجربه کنید

خواب بدون استرس را تجربه کنید

حقایق اتاق درمان که قبل از ملاقات با مشاور باید بدانید

حقایق اتاق درمان که قبل از ملاقات با مشاور باید بدانید

عادت هایی که همیشه بد نیستند

عادت هایی که همیشه بد نیستند

حدید سنگی با خواص باورنکردنی برای جسم و روح

حدید سنگی با خواص باورنکردنی برای جسم و روح

اطلاعاتی درباره بیماری آلزایمر که نمی دانید

اطلاعاتی درباره بیماری آلزایمر که نمی دانید

دلیل اصلی عدم تمرکز و درمان راحت آن

دلیل اصلی عدم تمرکز و درمان راحت آن

چراغ خواب برای مغز بسیار مضر است

چراغ خواب برای مغز بسیار مضر است

کنترل بیماری ام اس با کاهش استرس

کنترل بیماری ام اس با کاهش استرس
مشاهده

مطالب بیشتر در سلامت روان

عدم تاثیر ازدواج بر بیماری روانی

عدم تاثیر ازدواج بر بیماری روانی

بهداشت روانی چیست و نبودش چه علامتی دارد؟

بهداشت روانی چیست و نبودش چه علامتی دارد؟

تغییرات مهم روانی و رفتاری دوران بلوغ + راهکار والدین

تغییرات مهم روانی و رفتاری دوران بلوغ + راهکار والدین

نشانه های افسردگی ؛ کدام برای زنان و کدام برای مردان ؟

نشانه های افسردگی ؛ کدام برای زنان و کدام برای مردان ؟

از بین بردن دلشوره و اضطراب

از بین بردن دلشوره و اضطراب

کودک شما هم اسباب بازی اش را می خورد؟

کودک شما هم اسباب بازی اش را می خورد؟

راه حلی برای افراد کم رو و خجالتی

راه حلی برای افراد کم رو و خجالتی

علائم افسردگی زمستانی ؛ شاید شما هم دارید !

علائم افسردگی زمستانی ؛ شاید شما هم دارید !

رازی در پس اختلالی به نام هویت جنسیتی

رازی در پس اختلالی به نام هویت جنسیتی

افسردگی، بیماری امروزی که فراموش شده

افسردگی، بیماری امروزی که فراموش شده

مطالب مرتبط

خوشگلی زیاد برای دختر جوان دردسر آفرید + عکس

خوشگلی زیاد برای دختر جوان دردسر آفرید + عکس

کار زیاد مرد ژاپنی را کشت !

کار زیاد مرد ژاپنی را کشت !

عکسی که با استرس مبارزه می کنه!!

عکسی که با استرس مبارزه می کنه!!

برای کاهش و کنترل استرس روزانه تان باید بدانید

برای کاهش و کنترل استرس روزانه تان باید بدانید

روزهای پایانی سال را چگونه بدون استرس بگذرانیم؟

روزهای پایانی سال را چگونه بدون استرس بگذرانیم؟

رفع استرس در کوکان

رفع استرس در کوکان

کار کردن زیاد در خانم ها احتمال بارداری را کاهش میدهد

کار کردن زیاد در خانم ها احتمال بارداری را کاهش میدهد

راه رهایی از فکر و خیال زیاد

راه رهایی از فکر و خیال زیاد

این نشانه های نگران کننده محصول ورزش زیاد است

این نشانه های نگران کننده محصول ورزش زیاد است

بلایی که حاصل خواب زیاد است

بلایی که حاصل خواب زیاد است

استرس و فشار زندگی را به راحتی شکست دهید

استرس و فشار زندگی را به راحتی شکست دهید

چرا یه وقتهایی زیاد حرف میزنم ؟

چرا یه وقتهایی زیاد حرف میزنم ؟

بیماری که باعث میشه زیاد بخوابید

بیماری که باعث میشه زیاد بخوابید

بدانید از عوارض مرگبار نوشیدن زیاد آب !

بدانید از عوارض مرگبار نوشیدن زیاد آب !

چه عواملی باعث فشار زیاد بر کلیه ها می شود؟

چه عواملی باعث فشار زیاد بر کلیه ها می شود؟

ترشحات زیاد واژن چه زمانی باید شما را نگران کند؟

ترشحات زیاد واژن چه زمانی باید شما را نگران کند؟

استرس و فکر زیاد را فقط با 1 راه متوقف کنید

استرس و فکر زیاد را فقط با 1 راه متوقف کنید

عوارض مصرف زیاد مواد قندی و شیرین

عوارض مصرف زیاد مواد قندی و شیرین

وقتی نوشیدن زیاد آب می تواند شما را بکشد!

وقتی نوشیدن زیاد آب می تواند شما را بکشد!

این حال شما یعنی نمک بدنتان زیاد شده

این حال شما یعنی نمک بدنتان زیاد شده