بیشتر بخوانید

نکاتی برای از بین بردن چربی های پهلو

نکاتی برای از بین بردن چربی های پهلو

فلفل بخورید تا لاغر شوید ؛ البته با این روش

فلفل بخورید تا لاغر شوید ؛ البته با این روش

لاغری با سونا ، مسئله این است

لاغری با سونا ، مسئله این است

خوراکی هایی که اشتها را کاهش میدهند

خوراکی هایی که اشتها را کاهش میدهند

بالا رفتن وزن در زمان پریودی و قاعدگی از چیه ؟

بالا رفتن وزن در زمان پریودی و قاعدگی از چیه ؟

راه و چاه کالری سوزی در 30 دقیقه با پیاده روی

راه و چاه کالری سوزی در 30 دقیقه با پیاده روی

واقعا به جای شام میوه بخوریم لاغر می شویم؟

واقعا به جای شام میوه بخوریم لاغر می شویم؟

راهکاری برای کم اشتهایی افراد

راهکاری برای کم اشتهایی افراد

مانکن شدن با پیلاتس

مانکن شدن با پیلاتس

ماساژی که لاغر میکنه

ماساژی که لاغر میکنه
لاغری بی هیچ زحمتی با روش " پرانایاما "
نفس کشیدن به سبک پرانایاما می تواند باعث لاغری شکم شود این تمرینات با تنفس های عمیق و اصولی عضلات شکم را درگیر می کند.

ساده‌ترین و بهترین روش لاغری سریع با کشیدن نفس عمیق به‌سبک پرانایاما

برای رسیدن به‌لاغری سریع خیلی تلاش می‌کنید؟ سخت است کم شدن وزن و سایز ولی راههای برای ساده‌شدن این مشکل وجود دارد. . افرادی که‌در جستجوی لاغری سریع ، راحت و بدون تمرینات سخت هستند مطمئن باشند که‌برای کاهش وزن آنها هم راه‌حلی وجود دارد؛ راه‌حلی که‌به‌لاغری با نفس عمیق مشهور است.

راه‌و روش سوزاندن چربی و لاغری با کشیدن نفس عمیق در 5 مرحله‌تنظیم شده‌است و ما در ورزش و تناسب اندام مجله اینترنتی فنجان براتان توضیح داده‌ایم.

8 تمرین تنفسی پرانایاما موثر برای از دست دادن چاقی شکم 

پرانایاما، اصطلاحی که‌نشانگر آگاهی از تنفس است از واژه‌سانسکریت "پرانا" به‌معنای "نیروی زندگی" گرفته‌می‌شود و "آیاما" به‌معنای "گسترش" است، که‌تاثیر مثبت آساناس را افزایش می‌دهد. این تکنیک های تنفسی را به‌ورزش خود اضافه‌کنید و متوجه‌خواهید شد که‌چگونه‌نتیجه‌ورزش تان را بهبود می‌بخشید، اگر نمی توانید بدون انجام ورزش و تمرینات ورزشی معمولی در یک سالن ورزش شکم صاف داشته‌باشید، از این که‌بدانید تکنیک های تنفس می‌تواند به‌اندازه‌کافی موثر باشد، شگفت زده‌خواهید شد، در سایت مجله اینترنتی فنجان ما مجموعه‌ای از تمرینات تنفسی را آماده‌کرده‌ایم که‌به‌شما کمک می‌کند تا ماهیچه‌های شکم خود را کنترل و متعادل کنید.

تنفس لاغری

تاثیرات پرانایاما بر روی عضلات شکمی 

با تمرینات تنفسی پرانایاما روز به‌روز لاغرتر شوید

1. تنفس دیافراگمی:

این روش تنفس عمیق، متابولیسم را افزایش می‌دهد و به‌سوزاندن چربی در بالای ماهیچه‌های شکمی کمک می‌کند.

با دراز کشیدن با کمر بر روی یک تشک ورزشی شروع کنید اگر مبتدی هستید، دستتان را روی شکمتان قرار دهید تا بتوانید تنفس خود را بهتر کنترل کنید.

به‌آرامی از بینی خود تنفس کنید تا شکم شما زیر دستان شما منبسط شود، چنانچه‌ورزش و تناسب اندام مجله اینترنتی فنجان توضیح داده‌است از میان لب های به‌هم فشرده‌هوا را بیرون دهید تا شکم شما زیر دستانتان پایین برود.

دقت کنید که‌سینه‌شما هنوز منقبض باقی بماند، این تمرین را به‌مدت 5 تا 10 دقیقه‌شروع کنید، بعداً می‌توانید زمان را افزایش دهید و این تمرین را هنگام نشستن یا ایستادن هم انجام دهید. 

2. خلا شکم:

این تمرین با هدف تقویت ماهیچه‌های شکمی داخلی شما انجام می‌شود بر پشت روی یک تشک دراز بکشید و زانوهای خود را خم و صاف کنید.

به‌آرامی تا آنجا که‌می‌توانید هوا را تنفس کنید ،همان طور که‌می‌توانید هوا را خارج کنید تا بتوانید شکم تان را تا جایی که‌ممکن است به‌ستون فقرات خود نزدیک کنید.

این ژست را برای 15 تا 20 ثانیه‌نگه‌دارید و سعی کنید در این هنگام به‌طور طبیعی تنفس کنید و در نهایت با یک تنفس عمیق آزادش کنید.

شما می‌توانید این تمرین را چندین بار تکرار کنید و همان طور که‌این تمرین را انجام می‌دهید، با بینی خود نفس بکشید و از دهان تان بیرون بدهید.

تنفس اوجایی

فواید پرانایاما بر لاغری شکم 

پرانایاما ؛ لاغری بدون هیچگونه‌زحمتی

3. تنفس جمجمه:

این تکنیک متشکل است از یک تنفس منفجره‌کوتاه‌متناوب که‌بیرون می‌آید. 

روی تشک روی زانوهای خود بنشینید و یا پاهایتان را روی هم بیندازید، دست هایتان را روی زانوهای خود قرار دهید.

نفس عمیقی بکشید و سپس یک سری نفس های تند و قوی از دهانتان بیرون دهید.

با هر نفسی که‌خارج می‌کنید ناف خود را به‌سمت ستون فقرات خود ببرید و ریه‌های خود را به‌طور خودکار برای مدت طولانی پس از یک سری از بازدم های کوتاه‌باز کنید.

این تمرین را 30 تا 60 ثانیه‌انجام دهید. 

4. تنفس بینی متناوب:

پاهایتان را روی هم قرار دهید و روی پاشنه‌هایتان بنشینید، فقط دقت کنید که‌ستون فقرات تان صاف و شانه‌ها آرام و ریلکس باشند.

دست چپ خود را با کف دست رو به‌بالا روی زانوی چپ خود قرار دهید، نوک انگشت شست و اشاره‌را در تماس با یکدیگر قرار دهید.

انگشت اشاره‌و انگشت های میانی دست راست خود را روی پیشانی خود بین ابرو ها قرار دهید و انگشت کوچک و انگشت سبابه‌را روی سوراخ بینی سمت چپ بگذارید و انگشت شست تان را در سوراخ بینی راست خود قرار دهید.

به‌آرامی سوراخ بینی راست خود را با انگشت شست و بیرون از سوراخ بینی چپ تان فشار دهید و سپس از سوراخ چپ بینی نفس بکشید.

سوراخ بینی چپ را با انگشت حلقه‌خود فشار دهید و از سوراخ بینی راست هوا را بیرون دهید و سپس دوباره‌از سوراخ بینی راست هوا را به‌داخل فرو دهید.

این حرکات یک چرخه‌از تمرین را تشکیل می‌دهند ، آن ها را 5 تا 10 بار انجام دهید. 

5. تنفس ریوی (بهاستریکا پرانایاما):

در یک حالت راحت بنشینید و ستون فقرات و گردن را صاف و کف دست هایتان را روی زانو های خود قرار دهید.

ماهیچه‌های شکم را آرام کنید و چشم های خود را ببندید و تنفس را شروع کنید.

دقت کنید که‌تنفس تان عمیق، قدرتمند و ریتمیک باشد، حدود یک ثانیه‌برای هر نفس کشیدن و بازدم داشته‌باشید و تمرین را به‌مدت 5 دقیقه‌انجام دهید.

طرز تنفس پرانا

لاغری شکم با تکنیک پرانایاما  

شگفتانه‌تنفس به‌سبک پرانایاما

6. تنفس وز وز زنبور (بهاراماری پرانایاما):

روی تشک بنشینید و پاهای خود را روی هم قرار دهید، دقت کنید که‌شانه‌های شما راحت و ستون فقرات تان صاف باشد.

گوش های خود را با انگشت شست دستتان ببندید و انگشت سبابه‌را بر روی پیشانی و بالای ابرو ها قرار دهید، بگذارید انگشتان حلقه‌و میانی شما روی چشمان بسته‌تان باقی بماند.

به‌آرامی نفس بکشید و نفس خود را با دهان بسته‌بیرون دهید، بار دیگر به‌آرامی نفس بکشید و صدای وز وز و یا زمزمه‌را حس کنید و لرزش صدا را هم با انگشتان خود احساس کنید.

چند نفس بکشید و سپس دست ها را روی زانوهایتان فشار دهید و استراحت کنید. شما این گونه‌یک چرخه‌از ورزش را کامل کرده‌اید، این کار را 5 تا 10 بار انجام دهید. 

7. تنفس عمیق:

روی صندلی یا زمین روی یک کوسن بنشینید و ستون فقرات و گردن خود را صاف کنید، دست هایتان را روی ران های خود و یا روی زانوهایتان قرار دهید.

اگر روی زمین نشسته‌اید مچ پایتان را روی هم قرار دهید، چشمانتان را ببندید و برای یک دقیقه‌به‌طور معمول از طریق بینی تنفس کنید.

ماهیچه‌های صورت خود را شل و ریلکس کنید، به‌آرامی نفس خود را با شماره‌4 بیرون دهید و ناف تان را به‌سمت ستون فقرات خود بکشید.

به‌آرامی نفس بکشید، دم و بازدم باید با یک مدت زمان انجام شود و بگذارید افکارتان برود و به‌نفس خود توجه‌کنید.

برای 5 تا 10 دقیقه‌ورزش کنید، همچنین اگر شما یک مبتدی هستید می‌توانید با 3-5 دقیقه‌تنفس عمیق شروع کنید.

پرانایاما یوگا

پرانایاما یعنی چه؟ 

انواع تمرین های پرانایاما 

8. قفل شکم:

شما می‌توانید این ورزش را ایستاده‌یا روی زانوهایتان روی یک تشک انجام دهید .

به‌طور کامل به‌سینه‌و شکم خود فشار وارد کنید و بازدم داشته‌باشید، یک نفس ساختگی با قفسه‌سینه‌خود انجام دهید و دهان ورودی خود را قفل کنید و مانع از ورود هوا به‌ریه‌ها شوید.

شکم تان را آرام کنید، نفس خود را نگه‌دارید و سعی کنید در حالی که‌شکم خود را آرام نگه‌می‌دارید, نفس بکشید.

حالا قسمت بالایی شکم شما یک فرورفتگی عمیق در زیر قفسه‌سینه‌تان را شکل می‌دهد، نفس مصنوعی خود را رها کنید و بگذارید سینه‌و شکم بیفتد و رها شوند.

فشار هوا را در داخل و خارج بدن خود با سینه‌و شکمتان در حالی که‌هوا را داخل می‌دهید، برابر کنید، این کار را 3-5 بار انجام دهید. 

در پرانایاما از این خطرات آگاه‌باشید:

به‌یاد داشته‌باشید که‌تکنیک های پرانایاما مانند هر گونه‌تمرین های دیگر خطرات مربوط به‌خود را دارند، پس مثل همیشه‌بخش ورزش و تناسب اندام مجله اینترنتی فنجان توصیه‌می‌کند قبل از ورزش با پزشک خود مشورت کنید. 

به‌اثبات رسیده‌اند که‌این تمرینات تنفسی در مبارزه‌با چربی شکم موثر هستند، به‌یاد داشته‌باشید که‌ترکیب تمرینات با رژیم غذایی سالم نتایج ورزش شما را بهبود خواهد بخشید.

 

بیشتر بخوانید

لاغری بی هیچ زحمتی با روش " پرانایاما "

لاغری بی هیچ زحمتی با روش " پرانایاما "

بهترین ساعت روز برای پیاده روی

بهترین ساعت روز برای پیاده روی

فرمولی برای پر و عضلانی شدن لاغر و استخوانی ها

فرمولی برای پر و عضلانی شدن لاغر و استخوانی ها

با خوابیدن هم لاغر شوید!!

با خوابیدن هم لاغر شوید!!

رازهای فیتنس شدن در فصل بهار

رازهای فیتنس شدن در فصل بهار

هیچ چیز مثل این ورزش باعث لاغری شکم نمیشود

هیچ چیز مثل این ورزش باعث لاغری شکم نمیشود

بادی اتک جدیدترین روش تناسب اندام

بادی اتک جدیدترین روش تناسب اندام

صاف کردن شکم و پهلو بدون تمرینات سخت بدنسازی

صاف کردن شکم و پهلو بدون تمرینات سخت بدنسازی

24 خوردنی که برای کوچک کردن شکم عالیست

24 خوردنی که برای کوچک کردن شکم عالیست

راز چشم بادامی ها برای افزایش قد با یوگا

راز چشم بادامی ها برای افزایش قد با یوگا
مشاهده

مطالب بیشتر در تناسب اندام

رژیم مایعات چطور و از چه راهی ؟

رژیم مایعات چطور و از چه راهی ؟

درمان شلی و افتادگی پوست بازو و بدن بدون جراحی

درمان شلی و افتادگی پوست بازو و بدن بدون جراحی

برنامه تناسب اندام و شکمی صاف و سفت در 8 هفته

برنامه تناسب اندام و شکمی صاف و سفت در 8 هفته

اشتباهی که پس از یک وعده پر خوری مرتکب می شوید

اشتباهی که پس از یک وعده پر خوری مرتکب می شوید

بشقاب درمانی برای لاغر شدن

بشقاب درمانی برای لاغر شدن

برای لاغر شدن چه باید کرد؟

برای لاغر شدن چه باید کرد؟

میوه ای که پوستش یک چربی سوز عالی است

میوه ای که پوستش یک چربی سوز عالی است

چند گام تا درمان کامل چاقی دور کمر

چند گام تا درمان کامل چاقی دور کمر

5 کلید طلائی تناسب اندام در خانه

5 کلید طلائی تناسب اندام در خانه

بخندید تا لاغر شوید

بخندید تا لاغر شوید

مطالب مرتبط

برای لاغری سریع کافیه اینجوری نفس بکشید

برای لاغری سریع کافیه اینجوری نفس بکشید

راه رهایی از تنگی نفس بعد بهبودی کرونا

راه رهایی از تنگی نفس بعد بهبودی کرونا

تنفس صحیح فقط با این اصول ممکن است + آموزش

تنفس صحیح فقط با این اصول ممکن است + آموزش

یاد گرفتن روش های کنترل درد و انرژی در طول زایمان

یاد گرفتن روش های کنترل درد و انرژی در طول زایمان

روش ساده برای محافظت از بدن در کار اداری

روش ساده برای محافظت از بدن در کار اداری

از سیر تا پیاز درمان و روش های پیشگیری از “تنگی نفس”

از سیر تا پیاز درمان و روش های پیشگیری از “تنگی نفس”

هیچ چیز مثل این ورزش باعث لاغری شکم نمیشود

هیچ چیز مثل این ورزش باعث لاغری شکم نمیشود

یوگایی مخصوص استرسی ها

یوگایی مخصوص استرسی ها

عوامل تنگی نفس در دوران بارداری و درمان آن

عوامل تنگی نفس در دوران بارداری و درمان آن

روش سریع رفع خروپوف در 3 دقیقه

روش سریع رفع خروپوف در 3 دقیقه

تنگی نفس در هر دوره از بارداری علت خاصی دارد + درمان

تنگی نفس در هر دوره از بارداری علت خاصی دارد + درمان

حرکات ورزشی بسیار ساده برای رفع تنگی نفس

حرکات ورزشی بسیار ساده برای رفع تنگی نفس

با بوی نفس می توان بیماری ها را تشخیص داد!

با بوی نفس می توان بیماری ها را تشخیص داد!

چگونه صدای خوبی برای خوانندگی داشته باشیم؟ + تمرینات

چگونه صدای خوبی برای خوانندگی داشته باشیم؟ + تمرینات

تنفس از راه بینی یا دهان ، مسئله این است

تنفس از راه بینی یا دهان ، مسئله این است

چرا پله بالا میرم نفسم میگیره ؟

چرا پله بالا میرم نفسم میگیره ؟

با ورزش های آرامبخش در خانه آرامشتان را احیاء کنید

با ورزش های آرامبخش در خانه آرامشتان را احیاء کنید

نشانه های فردی که ریه اش کرونایی شده

نشانه های فردی که ریه اش کرونایی شده

تنگی نفس بعد خوردن غذا از چیه؟

تنگی نفس بعد خوردن غذا از چیه؟

آب کردن شکم بعد زایمان فقط با این ورزش ها

آب کردن شکم بعد زایمان فقط با این ورزش ها