بیشتر بخوانید

نکته ای برای آنکه قهوه را با خیال راحت بنوشید

نکته ای برای آنکه قهوه را با خیال راحت بنوشید

از خواص روغن خردل بخش زیبایی آن مرا بس

از خواص روغن خردل بخش زیبایی آن مرا بس

جادوی سلامتی با میگو

جادوی سلامتی با میگو

تناسب اندام و زیبایی پوست صورت با آلو خشک

تناسب اندام و زیبایی پوست صورت با آلو خشک

سالم ترین پنیر صبحانه

سالم ترین پنیر صبحانه

وقتی بدن به گلپر نیاز دارد

وقتی بدن به گلپر نیاز دارد

عوارض دانه رازیانه برای سلامت زنان و مردان + دمنوش

عوارض دانه رازیانه برای سلامت زنان و مردان + دمنوش

یک قاشق عسل با یک دنیا خاصیت

یک قاشق عسل با یک دنیا خاصیت

زنجبیل با خاصیتی عالی برای قوای جنسی

زنجبیل با خاصیتی عالی برای قوای جنسی

خواص سنبل الطیب دوای درد بی اعصابی

خواص سنبل الطیب دوای درد بی اعصابی
خوردنی های طبیعی کاهش دهنده قند خون را بشناسید
اگر در معرض دیابت قرار دارید و می خواهید قند خونتان کاهش یابد نوع تغذیه تان را اصلاح کنید و به مواد غذایی کاهنده قند خون روی بیاورید که بهترین شیوه است.

راه‌های طبیعی کاهش قند خون با مواد غذایی

دیابت نوعی بیماری شایعی است که‌معمولا در مراحل پیشرفته‌قابل تشخیص می‌باشد. روشهای مختلفی برای کاهش قند خون و انواع دیابت وجود دارد که‌ساده‌ترین آنها استفاده‌از برخی مواد غذایی و خوراکی ها می‌باشد. افرادی که‌مبتلا به‌پیش دیابت هستند، دچار افزایش احتمال ابتلا به‌دیابت در آینده‌می‌شوند ، این همان چیزی است که‌باعث می‌شود تا جایی که‌می‌توانید برای داشتن زندگی سالم تلاش کنید. در این بخش از سلامت مجله اینترنتی فنجان چندین راه‌طبیعی برای بهبود سطح قند خون شما وجود دارد و احتمالا خطر ابتلا به‌دیابت کامل را کاهش می‌دهد.

تغذیه‌قند خون بالا

برای کاهش قند خون

1. سعی کنید سرکه‌سیب بخورید :

سرکه‌سیب اسیدهای چرب امگا 3 را کاهش می‌دهد، که‌میزان قند خون ناشتا و پس از غذا را هم کاهش می‌دهد با این حال سرکه سیب می‌تواند بیش از حد تلخ و یا قوی باشد و برخی از افراد در هنگام بلعیدن احساس تحریک مری دارند. برای این که‌آن را خوش طعم تر کنید، 2 قاشق چای خوری را در 8 اونس آب مخلوط کنید و به‌عنوان یک سس سالاد استفاده‌کنید .

کاهش قند

2. مواد غذایی با فیبر بالا بخورید :

غذاهایی که‌دارای فیبر بالا هستند ، به‌حفظ سطح قند خون کمک می‌کنند و جهش و کاهش های بزرگ را کمتر می‌کنند.فیبر هم چنین به‌کاهش مقاومت انسولین کمک می‌کند و می‌تواند خطر ابتلا به‌دیابت را کاهش دهد . هدف دریافت حداقل 25 تا 30 گرم فیبر در روز از غذاهای تازه، بدون پردازش و غذاهای فصلی است .

3. مکمل عصاره‌دارچین را استفاده‌کنید:

عصاره‌دارچین نیز در بهبود قند خون در افراد مبتلا به‌دیابت و پیش دیابت موفق عمل کرده‌است اما مراقب باشید که‌چگونه‌عصاره‌دارچین را مصرف می‌کنید، کاپ کیک دارچینی قندی حساب نمی شود! مکمل بهترین راه‌برای دریافت عصاره‌دارچین خالص است.

دارچین ضد دیابت

3. غذاهای غنی از کروم بخورید:

کروم برای عملکرد سلولی سالم ضروری است و به‌عملکرد انسولین نیز کمک می‌کند .مکانیسم دقیقی به‌طور کامل برای آن شناخته‌نشده‌است ، اما سطح کروم ناکافی می‌تواند با متابولیسم سالم گلوکز مواجه‌شود. شما می‌توانید دوز روزانه‌کروم را از بروکلی ، جو دو سر ، جو و گوجه‌فرنگی دریافت کنید .

4. آووکادو:

اسیدهای چرب اشباع نشده‌( PUFAs) و اسید های چرب غیر اشباع ( MUDAs ) اجزای مهم یک برنامه‌غذایی سالم قند خون هستند. آن ها می‌توانند حساسیت انسولین را بهبود بخشند.آن ها هم چنین می‌توانند باعث افزایش احساس سیری و تاثیر سالم بر فشار خون و التهاب شوند. MUFA ها مواد مغذی کلیدی در آووکادو هستند.

مطالعات نشان داده‌اند که‌آووکادو خطر ابتلا به‌سندروم متابولیک را کاهش می‌دهد این یک گروه‌از عوامل خطرزا است که‌می‌تواند خطر ابتلا به‌دیابت را افزایش دهد.هم چنین می‌تواند خطر ابتلا به‌بیماری های قلبی عروقی مانند بیماری های قلبی و سکته‌مغزی را هم افزایش دهد. آووکادو هم چنین GI کمی دارد و برای یک دسر منحصر به‌فرد دیابت دوستانه، سعی کنید قندی اضافه‌نکنید، و پودینگ شکلاتی با آووکادو خام درست کنید .

آووکادو ضد دیابت

5. ماهی تن، هویج و ماهی با اسید های چرب امگا3:

پروتئین به‌بدن کمک می‌کند تا خود را حفظ و تعمیر کند ؛ از آن جایی که‌پروتئین سطح قند خون را تحت تاثیر قرار نمی دهد و آن را افزایش نخواهد داد.پروتئین هم چنین احساس سیری را افزایش خواهد داد، بنابراین تکیه‌بر پروتئین به‌جای نان، برنج و یا ماکارانی ممکن است یک راه‌خوب برای مدیریت قند خون شما می‌باشد.ماهی یک منبع عالی از پروتئین است. ماهی چربی ناسالم کمی دارد و منبع خوبی از اسید های چرب امگا3 است. گزینه‌های خوب عبارتند از :

  • ماهی سالمون
  • ماهی قزل آلا
  • تن ماهی آب های گرمسیری
  • ماهی خال مخالی
  • نوعی ماهی پهن بزرگ

ماهی برای آماده‌سازی نیز سریع و آسان است.

نمک، فلفل، و لیمو را به‌عنوان چاشنی به‌آن بزنید و به‌مدت 4 دقیقه‌در دمای 425 درجه‌فارنهایت ( 218 درجه‌سانتی گراد ) قرار دهید و بگذارید تا به‌مدت 20 دقیقه‌بپزد تا زمانی که‌گوشت پوسته‌پوسته‌شود.

ماهی سالمون

6. سیر :

سیر دارای توان بالقوه‌برای کنترل قند خون است.گزارش هایی وجود دارد که‌نشان می‌دهد مصرف سیر می‌تواند قند خون ناشتا و قند خون شما در هنگام غذا خوردن کاهش دهد .مطالعات مشابهی نیز نشان می‌دهد که‌پیاز اثرات مثبتی بر میزان قند خون دارد.

7. گیلاس ترش:

در حالی که‌تمام میوه‌ها می‌توانند سطح قند خون را افزایش دهند، برخی از آن ها دارای نمره‌GI پایین تری هستند، مانند گیلاس ترش. گیلاس های ترش دارای یک ماده‌شیمیایی به‌نام آنتوسیاتین هستند. مطالعات شواهد تجربی نشان داده‌اند که‌آنتوسیانین ها می‌توانند از دیابت و چاقی محافظت کنند.

گیلاس برای دیابت

8. سبزیجات برگ دار مانند اسفناج، کلم، و چغندر برگ دار :

سبزیجات برگ دار دارای فیبر زیاد و مواد مغذی مانند منیزیم و ویتامین A می‌باشند ؛ این مواد مغذی می‌توانند به‌کاهش میزان قند خون کمک کنند.سبزیجات برگ دار برای افزودن به‌رژیم غذایی شما عبارتند از:

  • اسفناج
  • کاهو
  • کلم برگ
  • شلغم سبز
  • کلم بروکلی
  • چغندر سوئیسی

خوردن 1.35 وعده‌به‌جای 2 وعده‌سبزیجات برگ دار در روز با 14 درصد کاهش خطر ابتلا به‌دیابت نوع 2 همراه‌است.

کاهنده‌قند بدن

9. دانه‌های چیا :

دانه‌های چیا مفید و دارای فیبر و چربی های سالم، امگا3، کلسیم و آنتی اکسیدان ها هستند.مطالعات نشان داده‌اند که‌رژیم های غذایی با عملکرد بالا می‌توانند باعث کاهش LDL کلسترول و تری گلیسیرید شوند.

10. زغال اخته و تمشک :

تمشک و زغال اخته‌سطح قند خون شما را همانند دیگر میوه‌ها افزایش نمی دهند. این انواع توت ها دارای فیبر بالا هستند و بیشترین میزان آنتوسیانین ها را دارند.آنتوسیانین ها برای جلوگیری از آنزیم های گوارشی خاص برای کاهش سرعت گوارش هستند و آن ها هم چنین پس از خوردن غذاهای غنی از نشاسته، قند خون را از بین می‌برند.

11. بادام و سایر آجیل ها:

بادام می‌تواند به‌تنظیم و کاهش قند خون پس از غذا کمک کند و از دیابت جلوگیری کند.یک مطالعه‌نشان داده‌است که‌افرادی که‌2 اونس بادام در روز مصرف می‌کردند سطح گلوگز و انسولین ناشتای کمتری داشته‌اند. یک مطالعه‌دیگر نشان داده‌است که‌مصرف بادام می‌تواند حساسیت انسولین را در افراد مبتلا به‌پیش دیابت افزایش دهد.

بادام برای دیابت

12. غلات کامل :

هنگام خرید و یا خوردن غذا، به‌جای غلات تصفیه‌شده، غلات کامل (مانند ارزن یا کوینولا ) را انتخاب کنید.غلات تصفیه‌شده‌دارای کربوهیدرات بالا هستند و می‌توانند باعث افزایش قند خون شوند.غلات کامل دارای مقادیر بالایی از فیبر، فیتوشیمیایی و مواد مغذی هستند و می‌توانند به‌تنظیم قند خون کمک کنند .

13. تخم مرغ :

تخم مرغ یکی از غذاهایی است که‌نام بدی را به‌دلیل داشتن مقدار بالاتری از کلسترول به‌دست آورده‌است ، اما خوردن تخم مرغ به‌افراد مبتلا به‌پیش دیابت کمک می‌کند.هم چنین اعتقاد بر این است که‌کلسترول در رژیم غذایی مهم نیست. حداقل برای افرادی که‌دیابت نوع 2 ندارند.

13. قهوه :

یک مطالعه‌نشان داده‌است که‌افزایش قهوه‌( کافئین و قهوه‌بدون کافئین ) با مصرف یک فنجان در روز ممکن است خطر ابتلا به‌دیابت نوع 2 را بیش از 10 درصد کاهش دهد اما چیزی که‌شما به‌قهوه‌اضافه‌می‌کنید نیز مهم است. از اضافه‌کردن شکر و شیره‌اجتناب کنید و شیر به‌قهوه‌خود اضافه‌کنید .

قهوه‌برای دیابت

14. سیب زمینی های شیرین :

در مقایسه‌با سیب زمینی های سفید، سیب زمینی شیرین در شاخص گلیسمی پایین تری است و حاوی مقدار زیادی ویتامین A برای حفظ سلامت چشم است.

پیروی از رژیم کم گلوکز خون می‌تواند قند خون را نیز کنترل کند، فقط از اندازه‌و چاشنی روی غذا آگاه‌باشید، بنابراین روزانه‌کالری یا کربوهیدرات را بیش از حد مصرف نکنید.

15. شنبلیله‌:

شنبلیله‌منبع خوبی از فیبر محلول است و شامل عناصری است که‌نشان داده‌شده‌است برای کنترل بهبود قند خون مفید می‌باشد. اضافه‌کردن گیاه‌های معطر به‌عنوان طعم دهنده‌به‌غذا مثل زردچوبه‌هندی و دم کردن دانه‌های شنبلیله‌در چای را در نظر بگیرید و از آن مصرف کنید.

بیشتر بخوانید

خوردنی های مفید و مغذی برای زمستان

خوردنی های مفید و مغذی برای زمستان

پوست شفاف با تغذیه سالم

پوست شفاف با تغذیه سالم

خواص بسیار شگفت انگیز پرتقال

خواص بسیار شگفت انگیز پرتقال

تغذیه مناسب روزهایی که هوا آلوده است

تغذیه مناسب روزهایی که هوا آلوده است

سالم ترین روغن برای سرخ کردن غذا

سالم ترین روغن برای سرخ کردن غذا

خواص ریحان لیمویی ، خوشبوی پرخاصیت

خواص ریحان لیمویی ، خوشبوی پرخاصیت

آبمیوه هایی برای فصل سرما

آبمیوه هایی برای فصل سرما

سبزیجات مناسب و مفید برای فصل سرما

سبزیجات مناسب و مفید برای فصل سرما

نحوه نگهداری و پخت تخم مرغ

نحوه نگهداری و پخت تخم مرغ

از هویج ایرانی و زردک چه می دانید؟

از هویج ایرانی و زردک چه می دانید؟
مشاهده

مطالب بیشتر در تغذیه

با خواص زیبایی و درمانی شکر قهوه ای آشنا شوید

با خواص زیبایی و درمانی شکر قهوه ای آشنا شوید

تغذیه و خوراکی های مفید برای سلامت لثه

تغذیه و خوراکی های مفید برای سلامت لثه

اصول تغذیه ای در گرم ترین روزهای سال

اصول تغذیه ای در گرم ترین روزهای سال

این دلایل برای نخوردن پفک کافیست !!

این دلایل برای نخوردن پفک کافیست !!

خوردنی هایی که دندانها را می پوسانند !

خوردنی هایی که دندانها را می پوسانند !

با 10 روش اشتهای خود را افزایش دهید

با 10 روش اشتهای خود را افزایش دهید

یک برنامه ی عالی برای تغذیه مادران شیرده

یک برنامه ی عالی برای تغذیه مادران شیرده

11 ویتامین و مواد معدنی که برای بدن مورد نیازند

11 ویتامین و مواد معدنی که برای بدن مورد نیازند

در زمستان خود را با نارنگی درمان کنید

در زمستان خود را با نارنگی درمان کنید

نکاتی مفید و کلیدی از تغذیه در زمستان

نکاتی مفید و کلیدی از تغذیه در زمستان

مطالب مرتبط

علائمی که نشان دهنده مشکل قند خون است

علائمی که نشان دهنده مشکل قند خون است

عدد قند خون نرمال و طبیعی چند است؟

عدد قند خون نرمال و طبیعی چند است؟

کاهش فوری قند خون با گیاهان تایید شده

کاهش فوری قند خون با گیاهان تایید شده

عدد قند خون نرمال و طبیعی چند است؟

عدد قند خون نرمال و طبیعی چند است؟

چطور با دارچین قند خون را فوری کاهش دهیم؟

چطور با دارچین قند خون را فوری کاهش دهیم؟

کنترل قند خون بیماران دیابتی با نوشیدنی کتون

کنترل قند خون بیماران دیابتی با نوشیدنی کتون

میزان قند خون نرمال در بارداری دقیقا چند است؟

میزان قند خون نرمال در بارداری دقیقا چند است؟

علامت مهم و نگران کننده افت ناگهانی قند خون چیست؟

علامت مهم و نگران کننده افت ناگهانی قند خون چیست؟

کاهش گلوکز خون با کمک نوعی سوسمار سمی!

کاهش گلوکز خون با کمک نوعی سوسمار سمی!

نشانه های اصلی شکل گیری قند خون بالا و پایین چیست

نشانه های اصلی شکل گیری قند خون بالا و پایین چیست

بخش مهم و حیاتی قند خون و دیابت بارداری

بخش مهم و حیاتی قند خون و دیابت بارداری

بهترین زمان تست قند خون در خانه + روش و تفسیر

بهترین زمان تست قند خون در خانه + روش و تفسیر

این حال شما اولین علائم قند خون بالاست !

این حال شما اولین علائم قند خون بالاست !

از کجا متوجه افت قند خون نوزاد بشیم ؟

از کجا متوجه افت قند خون نوزاد بشیم ؟

برای کنترل و پایین نگه داشتن قند خونتان بخوانید

برای کنترل و پایین نگه داشتن قند خونتان بخوانید

آیا خوردن میوه قند خون دیابتی ها رو تنظیم میکند؟

آیا خوردن میوه قند خون دیابتی ها رو تنظیم میکند؟

6 توصیه برای کاهش درد و کنترل دیابت نوروپاتی

6 توصیه برای کاهش درد و کنترل دیابت نوروپاتی

تغییری در پوست که نشانه خطرناک قند خون بالاست!

تغییری در پوست که نشانه خطرناک قند خون بالاست!

نشانه های آشکار اعتیاد به قند و شیرینی

نشانه های آشکار اعتیاد به قند و شیرینی

جایگزینی عرق به جای خون در تشخیص دیابت

جایگزینی عرق به جای خون در تشخیص دیابت