
وقتی در تبلیغات مواد غذایی همهچیز خوش رنگ تر و خوشمزهتر بهنظر میرسد این سوال در ذهن مخاطب ایجاد میشود کهچرا در شرایط عادی مواد غذایی هیچگاهاینگونهبهنظر نمی آیند! با ما همراهباشید تا پاسخی برای این کنجکاوی داشتهباشیم.
اگر دقت کردهباشید، میوههایی کهدر تبلیغات مشاهدهمیکنید، همیشهمیدرخشند! هیچ ابزار خاصی نیاز نیست تنها با استفادهاز یک اسپری دئودورانت بهمیوهها چنین ظاهری میدهند. برخی از طراح های غذا نیز از اسپری مو کمک میگیرند!
پنکیک ها شربت واقعی را با سرعت بالایی جذب میکنند، بهطوری کهاین سرعت بالا مانع کار عکاس ها میشود. بههمین دلیل شربت افرا را با روغن موتور جا بهجا میکنند تا راحت تر بتوان از پنکیک هایی کهبا شربت تزئین شدهاند، عکس گرفت. گاهی اوقات نیز از اسپری ضدآب استفادهمیشود کهسبب ایجاد پوشش روی پنکیک شدهو از جذب سریع شربت جلوگیری بهعمل میآورد.
شاید تعجب کنید اما یکی دیگر از حقههای تبلیغاتی کهمردم را با ظاهر خوش رنگ و لعاب همبرگر ها فریب میدهد، استفادهاز واکس کفش است کهرنگ زیبایی بهگوشت میدهد. علاوهبر این؛ گوشت ها در تبلیغات معمولا خام هستند و برای چند ثانیهکباب میشوند تا بزرگ و آب دار بهنظر برسند. سپس عکاس ها با استفادهاز سیخ های داغ کباب، علامت های کبابی شدهروی گوشت ها ایجاد میکنند.
غذا های دریایی ظاهر دلچسب خود را بهسرعت از دست میدهند. برای حفظ تازگی و آب دار بودن این غذا ها، عکاس های تبلیغاتی از مخلوط آب و گلیسرول کمک میگیرند.
برای پخت نودل تنها چند دقیقهزمان لازم است اما این غذا بهسرعت نیز خشک میشود. برای جلوگیری از این اتفاق، ظرف نودل را با استفادهاز شربت گلوکز پوشش میدهند. این غذا معمولا بهعنوان دسر سرو میشود.
برای حفظ کیک ها از رطوبت از مقوا و فیکس کردن آن ها بهوسیلهی خلال دندان استفادهمیشود. عکاس های تبلیغاتی از همین حقهدر عکس های ساندویچ ها و همبرگر ها نیز استفادهمیکنند.
برای عکاسی از ماالشعیر، شیر و یا قهوه، عکاس های تبلیغاتی از صابون مایع استفادهمیکنند. این صابون ها یک فوم پایدار ایجاد میکنند کهبسیار طبیعی و جذاب بهنظر میرسد.
بستنی زیر نور گرم چراغ ها در استودیو ی عکاسی بهسرعت ذوب میشود. بنابراین عکاس ها، از سیب زمینی لهشدههمراهبا رنگ های خوراکی، خمیر نشاسته، شکر، شربت ذرت و یا چربی کمک میگیرند.
برعکس خامه، کرم اصلاح آب نمی شود و این دقیقا همان چیزی است کهعکاس ها بهآن علاقهدارند و هیچ کس فکرش هم نمی کند کهاین خامهها در حقیقت کرم ریش تراشی هستند!
یخ نیز مانند بستنی، زیر حرارت چراغ های استودیو ی عکاسی بهسرعت ذوب میشود بههمین دلیل عکاس های تبلیغاتی از مکعب های پلاستیکی در نوشیدنی های مختلف استفادهمیکنند.
اگر از شیر استفادهشود، غلات بهسرعت تهنشین شدهو بهتهظرف فرو میروند. اگر بخواهید از چنین چیزی عکاسی کنید، مجبور هستید از چسب سفید کمک بگیرید! در این صورت غلات در سطح باقی میمانند و شکل اصلی خود را حفظ میکنند.
حباب های دی اکسید کربن در نوشابه بهسرعت از بین میرود. برای حفظ طولانی تر این حباب ها، از آنتی اسید ها استفادهمیشود. مخلوط آب و آنتی اسید باعث ایجاد یک واکنش خنثی سازی شدهو حباب ها مجددا آشکار میشوند.
مرغ هایی کهدر تبلیغات ها مشاهدهمیکنید، هیچ وقت کباب نخواهند شد. بلکهتحت یک عملیات حرارتی جزئی قرار گرفتهو سپس رنگ آمیزی میشوند. برای افزودن حجم این مرغ ها، شکم آن را با استفادهاز دستمال های کاغذی پر کردهو سپس آن را میدوزند.
برای ایجاد ثبات مناسب در سس ها، عکاس های تبلیغاتی از موم های ذوب شدهدر رنگ های مختلف استفادهمیکنند.
بخار مواد غذایی در تبلیغات بسیار اشتها آور بهنظر میرسد اما در حقیقت این غذا ها گرم نیستند. علاوهبر فتوشاپ، عکاس ها حقههای دیگری در جهت تولید بخار مصنوعی نیز سراغ دارند. یکی از این دستهحقهها، استفادهاز گلولههای پنبهای است. عکاس های تبلیغاتی این توپ های پنبهای را مرطوب کردهو داخل مایکروویو قرار دادهو سپس آن ها را داخل بشقاب جاسازی میکنند. این توپ ها برای چند دقیقهمیتوانند بخار تولید کنند.