
تبلیغات و بازاریابی میتواند تاثیر بسیار مهمی در میزان موفقیت و درآمد شما داشتهباشد کهبا این اصولی کهبهشما پیشنهاد میکنیم قطعا مشتری را مجذوب میکند. یکی از رموز اصلی موفقیت در کسب و کار تبلیغات و بازاریابی است .
جذب مشتری در دنیای پرمشغلهامروزی بسیاربا اهمیت است و اگر تبلیغات صحیح و اصولی انجام شود، میتواند مشتری زیادی را جذب محصولتان کند و سود بیشترو موفقیت بیشتری را کسب نمایید. شما هم اگر میخواهید اولین کسی باشید کهمردم را جذب میکنید، بهشما پیشنهاد میکنیم 7 اصل تبلیغاتی این بخش از مجله اینترنتی فنجان را فراموش نکنید.
افراد هر روز با هزاران پیام بازاریابی رو برو میشوند کهاین تراکم بالای پیام های ارسالی در بازاریابی سبب میشود بیشتر تلاش ها و تبلیغات برای برقراری ارتباط ناکام بماند و بهآنها هیچ توجهی نشود.
بیشتر مردم تبلیغاتی را کهدر تلویزیون یا مجلهمیبینند را دقیقا بهیاد نمی آورند و بهندرت یکی از آنها را بهیاد میآورند . بسیاری از افراد تبلیغاتی را بهیاد میآورند کهفعالانهآن ها را بهپاسخ گویی ترغیب کند.
این فعالیت سادهاهمیت قدرت متوقف کردن را آشکار میسازد پس برای اینکهتبلیغات شما دیدهشود باید قدرت متوقف کردن داشتهباشد تا افراد زیادی بهمحصول شما فکر کنند و آن را در خاطر نگهدارند.
هفت اصل میتواند یک آگهی تبلیغی یا هر ارتباط بازاریابی را بهیک متوقف ساز واقعی تبدیل کندکهاین هفت اصل عبارتند از :
1 - تبلیغ برای جذب مشتری باید درون مایهای ذاتی داشتهباشد
اگر تبلیغی را کهمخاطب آن بزرگسالان هستند نظر کودکان را جلب کند ، معلوم میشود کهاز اصل قوی در ساخت این تبلیغ پیروی شدهاست.
2 - تبلیغ باید مخاطبان را بهمشارکت و همکاری وادارد
یک آگهی، باقدرت متوقف سازی، اجازهنمی دهد مخاطب نقش منفعلی داشتهباشد و مردم را بهانجام دادن فعالیتی مانند رفتن بهفروشگاه، یا قهقهزدن و یا صرفاً بهفکر چیزی افتادن میکشاند.
3 - تبلیغ باید واکنشی احساسی برانگیزد
تبلیغ باید دارای نیازهای بنیادی آدمی وبرانگیختن احساسات افراد باشد حتی اگر جذابیت شما از نوع عقلانی باشد.
4 - تبلیغ باید موجب تحریک کنجکاوی شود
تبلیغ باید مخاطبان را بهبررسی بیشتر وادارد و آنها طالب شوند کهبیشتر بدانندو بهدنبال اطلاعات بیشتری باشند.
5 - تبلیغ باید موجب شگفتی مخاطبان گردد
تبلیغ باید دارای عنوانی تکان دهنده، تصویری غیرمنتظره، ویترینی عجیب در فروشگاه، ترفندی غیرعادی در افتتاحیهی عرضهی محصولات باشد تا مخاطب را شگفت زدهکند و بهتحیر وا دارد.
6 - تبلیغ باید موجب انتقال اطلاعات بدیهی شود
چنانچهپیش از این در بخش موفقیت در مجله اینترنتی فنجان گفتیم تبلیغ باید خلاقانهباشد تا بتواند راهی برای بیان یا دیدن یک چیز ایجاد کند تا آن بهامری غیرمنتظرهتبدیل شود. اگر تبلیغ را بهشکل بدیهی انجام دهید ، توجهکسی را جلب نمی کند و سبب میشود تبلیغ شما نادیدهانگاشتهشود.
7- تبلیغ باید از قواعد و شخصیت محصول فراتر رود
محصول باید برجستهو خارج از الگوهای رایج و بسیار متمایز از آن چیزی باشد کهمشتریان دربارهی مقولهی محصول شما انتظار دارند.مثلا برای بازاریابی خدمات نظافت ادارات ، تبلیغات">تبلیغات صفحات زرد را بخرید و آگهی هایی تهیهکنید و فهرست قیمت خود و نظر مثبت و رضایت آمیز مراجعهتان را در آن بگنجانید و سپس برای مشتریان احتمالی تان با پست ، اسفنجی بفرستید کهیک طرف آن دارای نام و شمارهتلفن شما و طرف دیگر آن این نوشتهباشد که:این اسفنج بهدردتان میخورد حتی اگر هنوز معتقدید کهبدون کمک ما باید بهنظافت بپردازید.برای تبلیغی کهداستان شگفت انگیزی داشتهباشد و از الگوهای مرسوم تجاوز کند و غیرمنتظرهباشد، شما بهخلاقیت احتیاج دارید.