
برند مجموعهگرههای ذهنی یا تداعیات کارکردی، احساسی، عقلی و مزایایی میباشد کهذهن بازار هدف را اشغال کردهاست. برند همان چیزی است کهمخاطب با دیدن، شنیدن، حس کردن یا هر نوع ارتباط با آن بصورت مفهومی، دیداری یا لفظی صفات و خصوصیات خود را در ذهن و قلب مخاطب تداعی مینماید. برند تمامی احساسات، خصوصیات و مفاهیمی کهبهیک نام گرهخوردهاست را شامل میشود. برند، برداشت افراد از یک نام میباشد. عنوان قانونی آن، نشان تجاری میباشد.
در مقولهثبت برند فارسی از مهمترین موضوعات مورد توجهشرکت ها، وفاداری بهبرند میباشد و موسسات هموارهبدنبال راههایی جهت کسب و جلب وفاداری مشتریان هستند. از مهمترین شاخصههای وفاداری بهبرند، عامل یادآوری و بازآوری برند با گروهکالایی خاص میباشد کهباعث فراهم شدن زمینهخرید های مجدد مشتریان میشود.
در فارسی معمولاً برای اشارهکردن بهمحصول یا خدمتی کهدارای ارزش معتبر و اجتماعی بالایی میباشد از واژهی مارک یا برند استفادهمیشود. در فارسی ” برند ” ماهیت اجتماعی دارد و برندهای موفق و قدرتمند، آنهایی هستند کهمردم حس مالکیت بهآنها دارند. برای مثال میگویند:« این برند، نام برند دلخواهمن است». برند های برتر قادر بهبرانگیختگی هیجان و عواطف مصرف کنندگان خود میباشند. مشتریان بهنام برندهای موفق و برتر اعتماد دارند و از آن ها توقع خلق کردن ایدههای نو و ابداعات در محصولات را دارند.
چنانچهبرند انتخابی شما، حتما در یکی از فرهنگ لغت های معتبر فارسی (مانند فرهنگ معین) وجود داشتهباشد، برند فارسی محسوب میشود. در غیر اینصورت برندی کهدارای معنی لاتین باشد ولی بصورت فارسی بهنگارش درآید هم برند لاتین بهشمار میآید.
چنانچهنام برند انتخابی شما بهزبان فارسی و نهفقط رسم الخط فارسی باشد، میبایست مراحل و مقررات ثبت برند فارسی را رعایت نمایید.
اگر قصد ثبت برند فارسی را دارید این نکتهقابل ذکر است کهبرندهای فارسی باعث برانگیختگی بیشتر هیجان، عواطف و احساسات مصرف کنندگان خود میشوند و ارزش محصول یا خدمات را بیشتر میکنند.
با آنکهثبت برند یا ثبت علامت تجاری اختیاری میباشد ولی دولت ثبت برند کالاهای داروهای اختصاصی مورد استعمال طبی یا بیماری، مواد غذایی کهدر لفاف و ظروف مخصوص هستند، نوشیدنی ها و آب های گازدار، لوازم آرایش کهجهت استعمال مستقیم بر روی پوست انسان استفادهمیشود را اجباری کردهاست.
ویژگی های لازم جهت ثبت برند فارسی قدرتمند
تناسب
جایگاهمناسب
تحمل پذیری
معتبر بودن
الهام بخش
بی نظیر
جذاب باشد
سرچشمهیا مبدا کالا
واگذار نمودن مسئولیت بهتولیدکننده
خطر پذیری کم تر
هزینهپرس و جو کمتر
نماد کیفیت کالا
داد و ستد یا عهد و پیمان با تولیدکنندهکالا
ابزاری نمادین جهت اظهار شخصی
مدارک لازم برای ثبت برند فارسی
ارائهنمودن کپی برابر اصل پروانهبهرهبرداری یا جواز ساخت یا مجوز کسب.
کپی آگهی تاسیس موسسهو آگهی تغییرات در صورت وجود.
کپی برابر اصل مدارک شناسایی کسانی کهدارندهحق امضا در شرکت هستند.
10 برگ کپی از برند مدنظر (حداکثر در ابعاد 10 * 10 سانتی متر) و تدوین نمودن شرحی از علامت و توصیف آن و مستند معنایی نام مد نظر در فرهنگ لغات فارسی .
ارائهنمودن وکالت نامهدر صورتیکهکارها بوسیلهوکیل قانونی بهانجام رسیدهباشد.
شرح فونت استفادهشده، رنگ بکار رفتهو همچنین اشکال بهکار رفتهبصورت دقیق.
ارائهنمودن کپی شناسنامهو کپی کارت ملی برای شخصیت حقیقی الزامی میباشد.
جهت ثبت برند فارسی ابتدا باید اطلاعات را در پایگاهاینترنتی ثبت علامت تجاری تکمیل نمایید. سپس کدرهگیری اظهارنامهرا اخذ کنید. ادارهمالکیت صنعتی، اظهارنامهرا از لحاظ انطباق با شرایط و قوانین درج شدهدر این قانون بررسی میکند و اگر برند را مناسب ثبت بداند، مجوز انتشار آگهی مربوط بهنماد را صادر میکند.
همکاران ما در موسسهحقوقی کریم خان خدمات مشاورهرایگان و تخصصی دربارهثبت برند و ثبت لوگو را در هر زمینهای از جملهثبت برند پوشاک و ثبت برند مواد غذایی و... را بهشما ارائهمینمایند. برای این منظور با شماره87146 و یا با آدرس اینترنتی sabtkarimkhan.com تماس حاصل نمایید.
منبع :ویرلن