
بهمجموعهچند قسمتی ما در زمینهروانشناسی طراحی داخلی عالی هتل خوش آمدید. این دستهمطالب دنیای مد مجله اینترنتی فنجان در زمینهروانشناسی طراحی دکوراسیون داخلی هتل خواهد بود، قسمت 1، بر روی رنگ ها متمرکز است.
پروژههای کمی بیشتر از طراحی مهمان نوازی هستند چرا کهبعد از همهاینها، یک هتل دور از خانهاست - مکانی برای استراحت بدن خستهمان، و جایی کهامنیت را تامین میکند، وقتی کهخیلی آسیب پذیر هستیم. درست بههمان اندازهکهاین مفهوم بهزبان میآید.
مهم نیست کهبهچهزبانی صحبت میکنید، رنگ احساسات را بهیک شکل در افراد سراسر دنیا منتقل میکند. بهطور عملی صحبت کردن، رنگ یکی از مهم ترین عناصر طراحی داخلی هتل است، کهباعث میشود چیز خوبی برای شروع بحث باشد.
با اینکهرنگ های ویژهای بهطور کلی از واکنش های مشابهی در اغلب مردم استفادهمیکنند، اما هنوز مهم است کهتوجهداشتهباشید کهسایهو اشباع میتواند بهشدت شخصیت آن ها را تغییر دهد.
بهعنوان یک قاعدهسرانگشتی، رنگ های روشن بهعنوان فضاهای هوادار درک میشوند و باعث میشود اتاق ها روشن تر و بازتر یهنظر برسند. رنگ های تیره، از طرف دیگر، پیچیدگی و صمیمیت را بهارمغان میآورند.
آبی از رنگ های محبوب دنیا است: آن ها عموماً با آرامش و صفا مرتبط هستند و در نتیجهبرخی از بهترین گزینهها برای اتاق خواب ها و حمام هستند. استفادهخوب از رنگ آبی ارغوانی ، میتواند تداعی یک اتاق آفتابی با پنجرههای بزرگ باشد، زیرا میتواند گرما و روشنایی را پراکندهکند.
با این حال، مراقب باشید: اگر با رنگ های دیگر متعادل نباشد، ممکن است کهاحساس ناراحتی را برانگیزد.
هم چنین سبز هم آرامش بخش است، هر چند کهمیتواند در عین حال مهیج و با طراوت باشد. طبیعت، جوانی، و طراوت را در ذهن تداعی میکند. در هتل هایی کهمخاطبان جوان را هدف قرار میدهند، اخیراً شروع بهترکیب سبز و پر شاخ و برگ کردهاند. سبز نیز برای اسپاها محبوب است، چرا کهاین مکان ها معمولاً با وعدهنوسازی و جوان شدن پیش میروند.
زرد رنگی روشن، و نماد خوش بینی است - یک میزان کوچک از این رنگ، بهشکل یک تن غلیظ و یا استفادهاز لوازم جانبی زرد رنگ اغلب برای روح بخشیدن بهچیزها کافی است. یک سایهکم رنگ بر روی دیوارها یا سقف، یا یک دیوار تاکیدی نیز همین تاثیر را خواهد داشت. دومی بهویژهبرای ایجاد یک محل کار یا محل گفتگو موثر است، زیرا زرد یک رنگ محرک است.
صورتی معمولاً با حس زنانگی و دخترانگی همراهاست. این رنگ یک حس کلی، جو تازگی، شیرینی و راحتی میدهد. تن صورتی تیرهیا مایل بهبنفش بهخصوص وقتی کهبا فلزات جفت میشوند، یک حس جذاب یا پیچیدگی را بهخود اضافهمیکنند.
بنفش پیک ها را بهارمغان میآورد. بخش های بزرگی از آن، درام و توانگری عالی برای اتاق هایی با سقف های بلند و یا سطوح براق را ایجاد میکنند. از سوی دیگر، رنگ های بنفش کمرنگ در عین حال بسیار آرامش بخش و شیرین هستند، کهآن ها را برای حمام ها و اسپاها مناسب میسازد.
قرمز، بهخصوص قرمز روشن، یک رنگ پرخاشگرانهو تحریک کنندهاست. اگر از آن برای اتاق خواب استفادهمیکنید، بهتر است کهآن را در چند قطعهیا یک دیوار تاکیدی نگهدارید.
آیا منطقهخوبی برای استفادهاز مقادیر زیادی قرمز وجود دارد؟ مکان هایی کهمخصوص غذا خوردن و صحبت کردن است، مانند اتاق غذا خوری، اتاق کنفرانس، اتاق نشیمن، یا هر منطقهاشتراکی.
رنگ های خنثی مانند سفید، سیاه، خاکستری و قهوه ای بهطور کلی بهعنوان یک پس زمینهیا تعادل برای رنگ های روشن تر تصویر، مانند؛ قرمز، زرد و آبی استفادهمیشوند.
رنگ های زمینی مثل خاک رسی، شنی، و پوست حیوانات برای استراحت مناسب هستند و احساس پایداری میدهند. با این حال، آن ها میتوانند خستهکنندهیا منسوخ شوند.
متالیک در حال تسلیم شدن بهطبیعت است و رنگ های شفاف و رنگین کمانی بهفریب دادن ادامهخواهند داد، بهطوری که"چشم انسان کاملا" نمی تواند از آن اجتناب کند. پاستل نیز کم کم میرود تا با رنگ های تند جایگزین شود ، رنگ سبزی کهبا توت ها و آبی ترکیب میشوند، در حال محبوب تر شدن هستند و مردم باید برای نشان دادن لذت از این رنگ بایستند و لبخند بزنند.
زرد قناری، لیمویی، و بنفش روشن یک مثال خوب است.
آبی و نارنجی، همیشهیک سبک سنتی بودهاند. در حقیقت هنوز هم مد است، کاملاً متعادل و گرم.
رنگ های زمینی غیر حوصلهسربر اکسیمورون هستند، اما یک گرایش بسیار رایج نیز دارند. این بهخصوص برای پلت صدق میکند کهرنگ قرمز را بهکار میگیرند.
درام هنوز هم در طراحی داخلی هتل رایج است. رنگ های عمیق و پررنگ و تند با فلزات، قدرت، استحکام و پیچیدگی را بهوجود میآورند.