بیشتر بخوانید

10 قانون در زندگی

10 قانون در زندگی

اگر به دنبال آرامش درون هستید این رازها کمکتان میکند

اگر به دنبال آرامش درون هستید این رازها کمکتان میکند

7 راز برای داشتن شخصیت مثبت

7 راز برای داشتن شخصیت مثبت

لبخند زدن را فراموش نکنید

لبخند زدن را فراموش نکنید

چطور یک دوست خوب واقعی باشیم ؟

چطور یک دوست خوب واقعی باشیم ؟

روش های مناسب و کاربردی برای پس انداز کردن

روش های مناسب و کاربردی برای پس انداز کردن

سوالات متفاوت مصاحبه کاری برای استخدام یک کارمند خوب

سوالات متفاوت مصاحبه کاری برای استخدام یک کارمند خوب

قوانین طلایی موفقیت در زندگی

قوانین طلایی موفقیت در زندگی

شما چه تیپ شخصیتی دارید؟

شما چه تیپ شخصیتی دارید؟

آموزش طراحی یک لوگوی جذاب و حرفه ای

آموزش طراحی یک لوگوی جذاب و حرفه ای
راهکارهایی موثر در بهبود ارتباط با مشتری
در مطلب میخواهیم شما را با راهکارهایی ساده برای بهبود ارتباط با مشتری و مدیریت روابط مشتری آشنا کنیم تا همیشه رضایت مشتریان را داشته باشید.

بهبود ارتباط با مشتری با راهکارهایی ساده

یکی از راهکارهای موفقیت در کسب و کار بهبود ارتباط با مشتری است که‌با راهکارهایی ساده‌قابل اجرا است . بهبود ارتباط با مشتری باعث جذب بیشتر مشتریان و موفقیت بیشتر در کسب و کار میشود که‌با توصیه‌هایی ساده‌قابل اجرا است. در این مطلب درباره‌راهکارهای بهبود ارتباط با مشتری صحبت میکنیم.

وقتی در مورد تجربیات خدمات مشتری صحبت می‌کنیم، مصرف کنندگان به‌دنبال کمال نیستند. بلکه‌آن ها در کارمندانی که‌با آن ها تعامل می‌کنند به‌دنبال دو فاکتور شایستگی و حرفه‌ای بودن می‌گردند و اگر نتوانند این دو فاکتور را در کارمند موردنظر خود بیابند، قطعا مسیرشان را از کسب وکار شما جدا خواهند کرد.
 
مطالعه‌انجام شده‌توسط CMO Council و SAP Hybris نشان داد که‌اگر نیازهای مشتریان برآورده‌نشود و آن ها احساس ناامیدی کنند، قطعا برند و کسب وکارهای مورد علاقه‌خود را ترک می‌کنند. بنابراین برای کسب وکارها بسیار مهم است که‌با سرعت هرچه‌تمام تر با مشتریان خود تعامل کرده‌و با نیازهای آن ها آشنا شوند. بر اساس همین مطالعه، بیشتر این ناامیدی ها وقتی به‌وجود می‌آید که‌مشتری با خود تصور کند که‌مانند یک مشتری وفادار و ارزشمند با او برخورد نشده‌است. به‌گفته‌لیزا میلر، معاون ارشد بازاریابی CMO Council، بخشی از ایجاد احساس ارزشمند بودن در مشتری را باید در شخصی سازی جستجو کرد.

به‌گفته‌لیزا میلر:«مشتریان در هرلحظه‌به‌شخصی سازی نیاز ندارند. اما آنچه‌این تحقیق روی آن تاکید دارد این است که‌در مواقع نیازها، تجربه‌ای مرتبط و شخصی سازی شده‌را به‌مخاطب ارائه‌داد.»

روش های بهبود ارتباط با مشتری

یکی از بهترین روش ها برای خوشحال نگه‌داشتن مشتریان و البته‌دور نگه‌داشتن آن ها از رقبایتان این است که‌تجربیات آن ها را بهبود دهید. مشتریان در ارتباط با شرکتی که‌از آن حمایت می‌کنند به‌آزادی نیاز دارند. حال این ارتباط می‌خواهد ایمیل باشد یا تلفن یا کانال های دیجیتال. آن ها کنترل می‌خواهند، بنابراین برای شرکت ها مهم است که‌از طریق کانال های ارتباطی که‌مشتری می‌پسندد، به‌نیازهای او پاسخ دهند.
 بهبود ارتباط با مشتری

با ترفندهای بهبود ارتباط با مشتری باعث رضایت مشتریان خود شوید

در بهبود ارتباط با مشتری، شناخت مخاطب یک ضرورت است. مشتریان نیز از شرکت انتظار ندارند که‌در تمام مکان ها حاضر باشد. اما آن ها انتظار دارند که‌در کانال هایی که‌در آن ها سرویس ارائه‌می‌شود، شرکت موردنظرشان با شایستگی خدمت رسانی کند.

اگر شرکتی منابع کافی برای ارائه‌خدمات در پلتفرم های متنوع را نداشته‌باشد، بهتر است که‌خدمت رسانی را در مقیاس کوچک تر انجام دهد و خدمات خود را فقط در جاهایی متمرکز کند که‌در آن ها بهترین است و مشتریان نیز در آن مکان ها آماده‌ی تعامل هستند.

برای فروشگاه‌های فیزیکی، سرویس دهی شخصی معمولا بر سایر روش های ترجیح داده‌می‌شود. اما برای شرکت هایی که‌حضوری گسترده‌در دنیای دیجیتال دارند، مشتریان اغلب از طریق وب سایت یا ایمیل با آن ها ارتباط برقرار می‌کنند. البته‌این مورد تا حدود زیادی به‌نوع شرکت نیز بستگی دارد، بنابراین ردیابی منابع مشارکت و تعامل مشتری برای ایجاد یک استراتژی بهبود تجربه‌مشتری به‌ضرورت تبدیل می‌شود.

کیفیت بر کمیت اولویت دارد

بر اساس همان مطالعه‌صورت گرفته‌توسط CMO Council، مشخص است که‌مشتری تنها به‌دنبال تداوم و سرویس باکیفیت است. اما شرکت ها چگونه‌می‌توانند از این مورد برای بهبود کیفیت خود استفاده‌کنند؟ در ادامه‌دو پیشنهاد آورده‌شده‌است:

افزایش زمان پاسخ گویی در هرکدام از کانال هایی که‌از آن ها برای تعامل با مشتریان استفاده‌می‌کنید. این می‌تواند به‌معنای محدود کردن ساعات در دسترس بودن خدمات مشتریان یا افزایش تعداد کارکنانی باشد که‌به‌سوالات مشتریان پاسخ می‌دهند.

کارکنان را آموزش دهید تا به‌سرعت به‌سوالات مشتریان و راه‌حل های تحقیقی پاسخ دهند. اختیار دادن به‌افراد برای حل وفصل مشکلات مشتریان در اولین تعامل، آن ها را قادر می‌سازد تا به‌طوری مؤثرتر از شرکت نمایندگی کنند و رضایت مشتری را نیز بهبود دهند.
بهبود ارتباط با مشتری

بهبود ارتباط با مشتری با راهکارهایی ساده‌امکان پذیر است

درنهایت، می‌توانید به‌سادگی و از طریق قدردانی های منظم از مشتریان، تجربه‌آن ها از برند خود را بهبود دهید. آن دسته‌از کارمندانی که‌مستقیما با مشتریان در ارتباط هستند را آموزش دهید که‌با ذکر اطلاعاتی مانند مدت زمان ارتباط مشتری با کسب وکار، از آن ها به‌دلیل وفاداری تشکر کنند. این سیگنال های کلامی این پیام را به‌مشتری منتقل می‌کند که‌شما به‌جزئیات توجه‌دارید و مهم تر از همه، شما برای مشتری ارزش قائل هستید.

راهکارهایی ساده‌برای مدیریت بهبود ارتباط با مشتری

در اینجا چند نکته‌را درباره‌مدیریت موفق روابط با مشتریان بیان می‌کنیم که‌کمک خواهند کرد لبخند بر چهره‌مشتریان خود بنشانید که‌باعث رشد کسب وکارتان خواهد شد.

1-مکالمه‌های دهان به‌دهان را تقویت کنید.
در جهان توسعه‌یافته‌ممکن است افراد بیشتر وقت خود را در کار با رایانه‌یا گوشی هوشمند خود سپری کنند و تعامل فیزیکی کمتری با یکدیگر داشته‌باشند، اما زمانی که‌می‌خواهند بدانند چه‌کاری انجام دهند، چه‌چیزی بخرند و وقت خود را کجا صرف کنند، سراغ مکالمه‌های رو در رو و دهان به‌دهان با اطرافیان خود می‌روند. به‌همین دلیل مکالمه‌های دهان به‌دهان بهترین راه‌برای به‌دست آوردن کاربران وفادار است.

2- از بازخورد های مشتریانتان برای بهبود(تجربه‌کاربری) استفاده‌کنید.
در زمان راه‌اندازی کسب و کارتان از کاربران اولیه‌بازخورد دریافت کنید و به‌آن ها اجازه‌دهید در تست اولیه‌شما شرکت کنند اما یادتان باشد دریافت بازخورد مثبت در روز افتتاحیه‌یا شروع کارتان به‌این معنی نیست که‌نظرات مشتریان نسبت به‌محصولات یا خدمات شما برای همیشه‌مثبت باقی خواهد ماند.

درواقع، پاسخ مثبت و صادقانه‌به‌بازخورد منفی مشتریان می‌تواند آن ها را به‌طرفداران وفادار و سفیران برند شما تبدیل کند.

3-صادق باشید
مهم نیست که‌چه‌اتفاقی برای کسب وکار شما می‌افتد، صداقت بهترین سیاست است.

به‌طورکلی، ما معتقدیم که‌کلید مدیریت ارتباط با مشتری ایجاد اعتماد و صداقت با مشتریان درباره‌ی این است که‌چه‌انتظاری از محصول شما دارند و شما قادر به‌پاسخگویی به‌کدام یک از انتظارات آن ها نیستید. گوش دادن به‌مشتریان و استقبال از بازخورد آن ها تنها راه‌برای رسیدن به‌محصول و بازار مناسب است.

4-پیگیری مشتریانتان را ادامه‌دهید.
یک چالش عمده‌برای صاحبان کسب وکار های کوچک، سازمان یافته‌ماندن و پیگیری ارتباط با مشتریان است به‌این دلیل که‌آن ها وظایف زیادی غیرازاین کار بر عهده‌دارند و ممکن است زمان کافی برای آن نداشته‌باشند. کسب وکارهای کوچک بسیار کارآمدتر عمل خواهند کرد اگر نرم افزار CRM آن ها تنها محدود به‌یک صندوق ذخیره‌سازی برای مخاطبین نباشد و به‌ایجاد روابط بهتر با مشتریان و درنهایت به‌رشد کسب وکار کمک کند.

بیشتر بخوانید

با این 5 سوال به موفقیت برسید

با این 5 سوال به موفقیت برسید

اگر تو هم کنکور قبول نشدی حتما این مطلب رو بخون

اگر تو هم کنکور قبول نشدی حتما این مطلب رو بخون

شناخت روابط در خانواده

شناخت روابط در خانواده

دختری با معلولیت شدید سمبل امید و موفقیت

 دختری با معلولیت شدید سمبل امید و موفقیت

افراد موفق تعطیلات آخر هفته را چگونه سپری می کنند؟

افراد موفق تعطیلات آخر هفته را چگونه سپری می کنند؟

نکات کلیدی برای فرار از استرس

نکات کلیدی برای فرار از استرس

رازهـای موفقیـت در روابط زناشویی

رازهـای موفقیـت در روابط زناشویی

نکات کلیدی برای ایجاد انگیزه

نکات کلیدی برای ایجاد انگیزه

تصویر ذهنی خوب برای خود بسازید

تصویر ذهنی خوب برای خود بسازید

درسی که از آن متنفرید را اینگونه بخوانید

درسی که از آن متنفرید را اینگونه بخوانید
مشاهده

مطالب بیشتر در موفقیت

هیچ تلاشی بی نتیجه نمی ماند

هیچ تلاشی بی نتیجه نمی ماند

31 راز موفقیت در زندگی

31 راز موفقیت در زندگی

چگونه به موفقیت برسیم؟

چگونه به موفقیت برسیم؟

چگونه می توانیم زندگی شاد داشته باشیم؟

چگونه می توانیم زندگی شاد داشته باشیم؟

به زندگی لبخند بزن

به زندگی لبخند بزن

روش برقراری ارتباط موثر با همه کس در همه جا

روش برقراری ارتباط موثر با همه کس در همه جا

جملات اکونیک مارتین لوتر کینگ جونیور

جملات اکونیک مارتین لوتر کینگ جونیور

خصوصیات اخلاقی موفق ترین سرمایه گذاران دنیا

خصوصیات اخلاقی موفق ترین سرمایه گذاران دنیا

بهترین روش برای بالا بردن سطح “اعتماد به نفس”

بهترین روش برای بالا بردن سطح “اعتماد به نفس”

سلف سرویس یا سلف زندگی

سلف سرویس یا سلف زندگی

مطالب مرتبط

10 اشتباه در بخش خدمات مشتریان

10 اشتباه در بخش خدمات مشتریان

ایجاد تفاوت های بزرگ در کسب و کار با انجام کارهای کوچک

ایجاد تفاوت های بزرگ در کسب و کار با انجام کارهای کوچک

4 روش برای داشتن مشتریانی مادام العمر

4 روش برای داشتن مشتریانی مادام العمر

اشتباهات رایج فروشنده ها در ارتباط با مشتری

اشتباهات رایج فروشنده ها در ارتباط با مشتری

حفظ مشتری با این راهکارها تضمین می شود!

حفظ مشتری با این راهکارها تضمین می شود!

اشتباهات فروشندگان در ارتباط با مشتریان

اشتباهات فروشندگان در ارتباط با مشتریان

چطور یک مشتری وفادار بسازیم؟

چطور یک مشتری وفادار بسازیم؟

روش جذب مشتری در اولین ملاقات

روش جذب مشتری در اولین ملاقات

تفاوت سرقفلی با حق کسب و پیشه

تفاوت سرقفلی با حق کسب و پیشه

چگونه با دیگران ارتباط موثر و خوبی برقرار کنیم؟

چگونه با دیگران ارتباط موثر و خوبی برقرار کنیم؟

21 راز برندهای موفق برای جلب اعتماد مشتری

21 راز برندهای موفق برای جلب اعتماد مشتری

تکنیک مهم جذب مشتری را یاد بگیرید

تکنیک مهم جذب مشتری را یاد بگیرید

این 3 مورد را در کسب و کارتان جدی بگیرید تا کمتر ضرر کنید

این 3 مورد را در کسب و کارتان جدی بگیرید تا کمتر ضرر کنید

3 توصیه مهم برای راه اندازی استارت آپ موفق

3 توصیه مهم برای راه اندازی استارت آپ موفق

چرا شما مدام مشتری از دست می دید؟

چرا شما مدام مشتری از دست می دید؟

روش برقراری ارتباط موثر با همه کس در همه جا

روش برقراری ارتباط موثر با همه کس در همه جا

نحوه برخورد و کنترل مشتری عصبانی

نحوه برخورد و کنترل مشتری عصبانی

شروع کار جدید با نکاتی که شما را به موفقیت میرسانند

شروع کار جدید با نکاتی که شما را به موفقیت میرسانند

اهمیت ارتباطات در بیزینس را میدانید ؟

اهمیت ارتباطات در بیزینس را میدانید ؟

چگونه راحت و بدون سرمایه ی زیاد پولدار شویم (1)

چگونه راحت و بدون سرمایه ی زیاد پولدار شویم (1)