
بسیاری از افراد برای گذراندن اوقات فراغت خود از روش هایی استفادهمیکنند کههم بسیار خطرناک و هم عجیب هستند کهیکی از علل آن رقابت در جذب مخاطب در شبکههای اجتماعی و خود نمایی در فضای مجازی است.این پدیدهمضحک بیشتر در شیخ نشین های عرب بهچشم میخورد و شامل قشر پولدار این قوم میباشد.بهعنوان مثال هجولهیکی از دیوانهوار ترین تفریحات بچهپولدارهای کشورهای عربی است جوانان رانندهعربستانی با تعویض چرخ ها در حالی کهخودرو روی دو چرخ در حال حرکت است حرکاتی موزون و غیر قابل کنترل از خود در میآورند.
قوانین هجولهآسان است. ابتدا سرعت خودروی شاسی بلند خود را به150 کیلومتر در ساعت برسانید. سپس شروع کنید بهچپ و راست کردن فرمان تا خودرو تکان های شدید بخورد. اگر همهرا درست انجام دهید روی دو چرخ خودرو بلند میشوید و اگر خیلی کارتان را بلد باشید از لاستیک های خودرو دود بلند میشود. یادتان نرود کهدستتان را از پنجرهبیرون نگهدارید و با انگشتانتان نشان دهید کهخودرو در چهدندهای است. اگر در دنده5 باشید احتمالا برندهاید.
اگر این کارها خیلی خطرناک بهنظر میرسد درست فکر کردهاید چون هدف همین است. پیتر گاریتانو میگوید هر چهکمتر احتیاط کنید بهتر است البتهنباید تصادف کنید. او سال گذشتهیک هفتهرا در امارات بهعکاسی از هجوله، بازی دیوانهبار اعراب سپری کردهاست.
این بازی ابتدا در خیابان های عربستان سعودی در ده70 میلادی شروع شد و پس از مشهور شدن بهامارات، قطر و عمان رسید. البتهتلفات زیادی نیز داشت و نوجوانان ثروتمند عابران بی گناهرا میکشتند و همین امر سبب شد تا دولت مقابلهکند. اما هر از چند گاهی اوضاع از کنترل خارج میشود. سهسال قبل یک رانندهسعودی هجولهبعد از کشتن دو نفر بهاعدام محکوم شد.
این رخداد باعث شد رقابت بهپیست مسابقهکشیدهشود. گاریتانو میگوید هجولهقبلا بازی بی قانون خیابان ها بود و امروزهسعی میکند در نقش ورزش ظاهر شود. او بهمسابقهای در شمال غربی دوبی رفت و میگوید، قبلا این کارها در خیابان با دوستان بود اما الان در پیست مسابقهاست.
مسابقات یک جمعهدر میان بعد از غروب آفتاب برگزار میشود. حدود 70 مرد کهاکثرا نوجوان و یا در دهسوم زندگی خود هستند مهارت ها و جسارت خود را در مقابل 200 نظارهگر نشان میدهند. هر رانندهسهدقیقهفرصت دارد تا بدل کاری های دیوانهوار انجام دهد. آن ها بیشتر از نیسان پاترول یا تویوتا لندکروزر استفادهمیکنند و موتور این خودروها را با موتورهای قوی تری مانند فراری تعویض میکنند.
سر و صدا ساعت 2 نیمهشب تمام میشود و مالک پیست جام قهرمانی را بهبهترین برندهآن شب میدهد. او نمی گوید کهچگونهبهاین تصمیم رسیدهاما همهمیدانند کهآشوب و هرج و مرج برندهاست. هر چهبیشتر خارج از کنترل باشید نمرهبهتری خواهید گرفت. بعضی آن قدر لاستیک را میچرخانند تا میسوزد و روی رینگ میرانند. چپ کردن نیز خیلی خوب است.
چند رانندهای کهتصادف کردند از اینکهجراحتی نداشتند خوشحال نبودند زیرا آثار جراحت باعث افتخار است. گاریتانو میگوید با هر کسی کهصحبت کردم یک عکسی از خود روی تخت بیمارستان در اینستاگرام داشت.
برندهچند صد دلار میبرد کهحتی هزینهلاستیک ها را هم پوشش نمی دهد اما کسی این کار را برای پول نمی کند. بلکهبهدنبال هیجان هستند.
منبع:wired.com