
تا حالا شخصیت شناسی از روی جوراب بهگوشتان خورده، با ما در این بخش از سایت مجله اینترنتی فنجان همراهشوید تا شخصیت طرف مقابلتان را تنها با نگاهکردن بهجورابش پی ببرید.
شناختنآدم ها در همان نگاهاول یا چند دقیقهاول ، مثل راهرفتن گربهروی شیروانی داغ میماند، سخت است خیلی هم سخت است ، اما اتفاق میافتد! راهو چاهی کهاصول روانشناسی پیش پای ما میگذارد، دقیقاهم راهدارد هم چاه!
چون سادهانگاری و تصمیم گیری عاجلانه، از طریق دادههای روانشناسی هم گاهی باعث اشتباهات عجیب و غریب میشود کهتنها از طریق تمرین و تلاش شخص و داشتن یک دید عمیق و جست وجوگر، قابل پیشگیری است .
دیدی کهما بهآن میگوییم ، دید یک روانشناس کهشما را روی کاناپهمطب روانپزشکی اش برانداز میکند!
الف) بگویید طرفتان چی پوشیدهتا بگوییم چگونهاست .
این جملهاز شکسپیر نیست ، فقط جملهآشنایی است کهیک محقق بسادگی میگوید و اثبات میکند کهحقیقت هم دارد. اینکهلباس پوشیدن ، کفش ها و حتی موبایل و خودکار آدمها شخصیت اجتماعی و فرهنگ خانوادگی شان را بازگو میکند، هرچند بازی سادهیی نیست اما میتواند واقعی و روزمرهباشد، مثلا شما هیچ وقت بهجوراب های طرف مقابلتان دقت کردهاید؟
لازم نیست آن طرف مقابل ، حتما رییس شرکت شما، مدیر مدرسهفرزندتان یا شخصی باشد کهبا او قرار کاری دارید، میتوانید دفعهاول دادههای ذهنی تان را روی جوراب مرد یا زنی کهدر اتوبوس یا مترو روبرویتان نشستهاست ، آزمایش کنید!
ب ) بگویید جورابش چهرنگی و چهجنسی است تا بگوییم چطور زندگی میکند.
رنگها نقطههای روشنی هستند کهیک محقق روانشناسی را در تاریکی بهمقصد میرسانند، مثل همین رنگ قرمز کهاگر احیانا رنگ جوراب فرد مقابل شما بود، میتواند نشانهتمایل بیمارگونهبهجلب محبت و توجهدیگران باشد. علاوهبر این استفادهاز رنگ قرمز نشانهبیماری های نهفتهگوارشی و عصبی است و بیشترین تاثیر را روی اطرافیان دارد.
در ضمن اگر طرف مقابل شما مرد بود و جوراب قرمز پوشیدهبود، روانشناسی را بی خیال شوید و صندلی تان را عوض کنید.
در مورد استفادهاز رنگ های دیگر هم میشود براحتی تک نگاری کرد، مثل رنگ خاکستری کهرنگ آدم هایی است کهمیخواهند کمتر دیدهشوند یا رنگ سیاهکهگرچهمعمول است رنگ دلمردگی و عدم تسکین است .
ج ) جورابهایش تمیزند؟ خوب نگاهکنید!
قبول دارید کهجوراب های تمیز، سالم و خوشرنگ مشخصهآدم هایی است کهزندگی سالم و محیطی آرام برای لباس پوشیدن دارند، گرچهآدم های وسواسی را باید از این قاعدهجدا کرد، آنها علی رغم داشتن جوراب های تمیز و خوشرنگ و درخشان ، آدم هایی عصبی و کم طاقت هستند کهبا این پا و آن پا شدن و ناخن جویدن یا نگاههای مستاصل و بی قرارشان قابل تشخیص اند.
د) جوراب هایش مارک دارند؟
آدم هایی کهجوراب های مارک دار میپوشند، بشدت کم اعتماد بهنفس و ظاهربین هستند، میل بهجلب توجهو خودنمایی در آنها بهقدری بالاست کهپوشیدن یک جوراب سادهو تمیز را فدای یک جوراب بوگندوی صدبار پوشیدهمارک دار میکنند، قبول کنید کهجوراب چهارهزارتومنی را هر روز نمی شود نو کرد!
د) از جورابهایش ، کارش را حدس میزنیم !
تا اینجا شما محیط خانوادگی طرف مقابل ، شخصیت تقریبی و سطح اعتماد بهنفس اش را از طریق جوراب هایش حدس زدید، اما اگر میخواهید بدانید چهکارهاست ، یا تقریبا در چهمحیط کاری وقت میگذارد، دوبارهبهجوراب هایش دقت کنید.
آدم هایی کهکار بدنی میکنند کمتر حوصلهدارند هر روز جورابهایشان را بشویند یا تعویض کنند، آنها جورابهایی سوراخ و چرک دارند و تمایلی هم بهپوشاندن انگشت پایشان نشان نمی دهند، در بعضی موارد بخصوص این گروهجورابهایشان را بهکل دور میاندازند کهبهاندازهدستهاول قابل تشخیص اند. کسانی هم کهکار شرکت و دفتری میکنند بیشتر اوقات جورابهای کم رنگ و با کمترین جلب توجهدر محیط کار میپوشند کههرچند تمیز و مرتب است از یکنواختی زندگی شان حکایت میکند