اینستاگرام با توجه به کاربران زیادی که دارد و روز به روز بیشتر هم میشود اما میزان لایک و کامنت در آن در حال کاهش است اونم 33 درصد .
میزان محبوبیت اینستاگرام و درصد لایک و کامنت
بر اساس آمارها اینستاگرام با حفظ محبوبیت خود بین کاربران دچار افت شدهاست .
اینستاگرام اکنون بهتعداد زیاد کاربران خود میبالد اما جالب است بدانید کاربران اینستاگرام در یک سال گذشته33 درصد کامنت و لایک کمتری داشتهاند.
اینستاگرام چقدر کاربر دارد ؟
اکنون
اینستاگرام بیشتر از 400 میلیون کاربر فعال دارد و هرگز بهاین اندازهمحبوبیت نداشتهاست؛ اما افزایش تعداد
کاربران باعث نشدهتا میزان
لایک ها و
کامنت های
اینستاگرام هم بیشتر شود. بر اساس گزارش ها، آمار تعداد
لایک ها و
کامنت های
اینستاگرام در یک سال گذشته33 درصد کاهش داشتهاست. این گزارش را موسسهتحقیقات شبکههای اجتماعی Quintly منتشر کردهاست، این موسسهمعتقد است تعامل
کاربران با
اینستاگرام روز بهروز کمتر میشود.
کاربر زیادتر و لایک کمتر
بر اساس گزارش منتشر شدهاز جانب این موسسه، تفاوت چندانی میان آمار
لایک ها و
کامنت های کاربری کهیک تا هزار دنبال کنندهدارد، ایجاد نشدهاست؛ اما داستان برای
کاربرانی کهبیشتر از یک صد هزار دنبال کنندهدارد تفاوت میکند و میزان
لایک و
کامنت این
کاربران تا میزان 36 درصد در سال گذشتهکاهش داشتهاست. جالب اینجاست کهدر این گزارش هرچهمیزان دنبال کنندهکاربر بیشتر باشد درصد افت
کامنت و
لایک های وی نیز بیشتر میشود.
ناگفتهنماند کهبا توجهبهاین آمار، باز هم تعامل
کاربران با
اینستاگرام نسبت بهفیس بوک و توئیتر بیشتر است. یکی از دلایل این امر را میتوان نمایش نامنظم تصاویر در تایم لاین دانست، روز بهروز بهحضور تعداد افراد مشهور و شرکت های معتبر در
اینستاگرام بیشتر میشود و بههمان اندازهنیز
کاربران صفحههای این افراد را دنبال میکنند، این امر باعث میشود تایم لاین کاربرهایی کهبازدید کنندهزیاد دارد، نامرتب نمایش دادهشود.
افت اینستاگرام
از طرف دیگر افراد معمولی محتوای بیشتری در تایم لاین خود قرار میدهند، اما این محتوا باعث نمی شود که
کاربران دنبال کنندهآنها نسبت بهاین محتوا عکس العمل نشان دهند. بهاین ترتیب میانگین تعامل با انتشار هر پست از جانب
کاربران کاهش پیدا میکند. یکی دیگر از دلایل کاهش تعداد
لایک ها و
کامنت ها را در
اینستاگرام میتوان جنبهتجاری بودن این شبکهاجتماعی دانست. حضور کار و کاسبی های مختلف در
اینستاگرام باعث شدهتا این شبکهظاهر تجاری پیدا کند و با این حساب
کاربران تمایلی به
کامنت و
لایک صفحهها ندارند.
موسسهآماری Quintly به
کاربرانی کهتمایل دارند تعداد
لایک و
کامنت بیشتری را در پست های
اینستاگرام داشتهباشند، پیشنهاد میکنند در پست های خود سعی کنند برای بازدید کنندهها اعتماد سازی انجام دهند. برای نمونهاگر تصاویر را بهصورت شخصی، با عنوان عکاس یا از جانب یک برند معتبر در
اینستاگرام پست کنید، باعث میشود محتوای ایجاد شدهحال و هوای گرم و دوستانهای داشتهباشد.
در پایان باید بهاین نکتهنیز اشارهکرد که
اینستاگرام الگوریتم نمایش تصاویر را در تایم لاین
کاربران تغییر میدهد و با این حساب ممکن است آمار منتشر شدهدر آیندهنسبت بهآنچهامروز مشاهدهمیکنیم تفاوت داشتهباشد.