مرتضی فنونیزدا این ضعیف ترین بازی پرسپولیس در 10 سال اخیر بود


آفتاب نیوز :

شاگردان یحیی گل محمدی در آخرین دیدار هفته هشتم لیگ برابر ملوان انزلی متوقف شدند و صدر جدول را به استقلالی ها سپردند.

مرتازو فنونیزودا در این خصوص گفت: بازی در انزلی همیشه برای ما از پرسپولیس سخت بود. وقتی در دهه 60 در «پرسپولیس» انزلی بازی می کردیم با ملوان مشکل داشتیم و به قول خودشان موی دماغ تیم ما شد. با این حال یادم نمی آید اینقدر کند و بی دقت بازی کرده باشم. دو بر صفر به ملوان باختیم که خدابیامرز سیروس (قایقرون) با شوت از راه دور دو گل زد اما 14 موقعیت گل داشتیم. تساوی 0-0 که دیدیم ضعیف ترین 10 سال اخیر پرسپولیس بود.

وی ادامه داد: واقعاً خوش شانس بودیم که از دقیقه 70 تا 90 سه گل از مهدی تارتار و یاران ملوان نخوردیم. این حالت بازی چطور بود؟ علیریزو بیرانوند مثل همیشه بود و خط دفاعی امتیاز متوسط ​​گرفت اما خط هافبک و خط حمله پرسپولیس تعطیل شد! من متوجه تعویض سروش روفیعی نشدم و شاید مصدوم شده باشد اما او تنها هافبک بازیکن تیم ما است. چه او در زمین باشد، چه با خلاقیت، پاس دادن یا مهارتش و گلزنی، کاری انجام می دهد، اما او بیرون رفته تا بتوانیم با دو هافبک دفاعی بازی کنیم. همچنین امید عالیشاه که رد زخمش را ندید بی دلیل روی صندلی نشست! من در تصمیم سرمربی تیم دخالت نمی کنم و آنچه دیدم و شنیدم را می گویم.

مدافع اسبق پرسپولیس افزود: می دانم از فردا یکسری بچه ها به من تجاوز فضایی می کنند اما مهم نیست. من دوستی ندارم مورتازو فانونیزودا، اما وقتی پول نبود، با افتخار در تیم «پرسپولیس» بازی کردم و حالا اگر چیزی بگویم از سر دلسوزی است. «سپاهان اصفهان» در فصل گذشته می توانست قهرمان لیگ برتر شود اما مقابل این ملوان لیز خورد و امتیاز از دست داد و جام را از دست داد. نگرانم و امیدوارم این 2 امتیازی که در انزلی از دست دادیم در پایان فصل برای پرسپولیس مشکل ساز نشود و تیم ما را تحت تاثیر قرار ندهد.

وی با اشاره به انتشار تصویر تیم «پرسپولیس» در فضای مجازی و تغذیه آنها با سیب زمینی، پزو و تخم مرغ توسط رسانه ها، خاطرنشان کرد: اولاً نباید چنین عکسی منتشر می شد و قطعا باشگاه باید این عکس را منتشر می کرد. آن را با کسانی که آن را منتشر کرده اند به اشتراک بگذارید. ثانیاً اگر این موضوع صحت دارد نباید رسانه ای شود. شاید روزی در خانواده ای جیب پدر خانواده خالی شود و گوشت و سبزی نخرد. چه اشکالی دارد که یک خانواده یک یا دو بار املت یا تخم مرغ همزده بخورند؟ در دهه 60 بارها با این تخم مرغ سرخ شده، بادمجان، املت، بادمجان، گوجه فرنگی و… قهرمان شدیم. ما هیچ وقت شکایت نمی کردیم و پولی به پرسپولیس نمی ریختیم. انتشار این عکس ها واقعا زشت بود و امیدوارم مسئولان اقدام کنند.

مرتضی فنونی زاده ادامه داد: شاید از دست من ناراحت شوند اما بازیکن 30 ساله ای که قراردادش میلیاردی است در زمین راه می رود و فقط به دیگران شاکی است! باور کنید در انزلی حتی 5 درصد از قراردادش را پرداخت نکرد و سایه ای از خودش بود. این مرد باید از خود بپرسد آیا مستحق چنین حقوقی است؟ متاسفانه دلالان فوتبال ایران را گرفته اند و تعیین می کنند که چه کسانی و چقدر قرارداد دارند. قبل از پایان فصل بازار را به طرق مختلف داغ می کنند تا در نهایت بالاترین قرارداد را برای بازیکنی که حتی ملی پوش هم نیست امضا کنند. پس همین بازیکن در طول فصل چقدر موثر است؟ این پرسپولیس است، تیمی که نصیر محمدخانی، حمیدی درخشان و فرشاد پیوس به صورت مجانی در آن بازی کردند و ستاره های ایران بودند. این آقایان باید بدانند اینجا کجاست؟

وی ادامه داد: متأسفانه این بحث گزینه قرارداد و عصبانیت و انفجار هم تمرکز تیم را از بین برد. وقتی بازی کردیم، احتمالاً در 30 بازی 28 بازی را بردیم، اما این تنوع کجا بود؟ صحبت از گزینه یا پاداش بودیم، علی آقا پروین ما را بیرون کرد. «پرسپولیس» در دهه 60 به دلیل تعصب و عشق فراوان به هوادارانش به شهرت رسید و صاحب تمام جام ها شد. مجتبی محرمی را داشتیم که 100 هزار نفر را به ورزشگاه می کشاند و این بچه ها انگشت کوچک او هم نیستند. اگر به جای گزینه، عصبانیت و آشتی، تمرینات خود را با انرژی و بدون مرز انجام می دادند و ثابت می کردند که بهترین هستند. این موضوع حواس تیم را پرت کرد و تمرکز آنها را از دست داد.

مورتازو فنونیزودا در خصوص شکایت باشگاه «پرسپولیس» از داور بازی با ملوان انزلی نیز اظهار داشت: مشکلی در قضاوت بازی وجود نداشت. به نظرم پنالتی به نفع «پرسپولیس» اشتباه نشد و وحید کاظمی قضاوت خوبی داشت. ما نباید وارد این بحث ها شویم و پرسپولیس باید به عنوان پرسپولیس بازی کند. وقتی ما 1-0 می بریم داور پنالتی یا ضربه زدن درست نیست. پرسپولیس باید برنده شود، با گل های زیادی پیروز شود و قهرمان شود. من همین الان دربی منچستر را تماشا کردم، بازی با برتری 3-0 منچسترسیتی مقابل منچستریونایتد به پایان رسید، اما تیم بازنده 10 فرصت گلزنی داشت. «پرسپولیس» معروف ترین تیم ایران است و باید زیباترین و جذاب ترین بازی ها را انجام دهد.

وی در پایان گفت: باز هم تکرار می کنم مرتضی فنونیزدا با هیچکس مشکلی ندارد و هر چه می گوید به خاطر پرسپولیس است. آزاردهنده شدن این یا آن خیلی مهم نیست و من همیشه سعی می کنم از خوب بودن پرسپولیس در حد الدیل تعریف کنم و اگر ضعیف و دور از انتظار باشد به نقاط ضعفش اشاره کنم. همه ما دوست داریم پرسپولیس را قدرتمند و قهرمان ببینیم و از بازی های این تیم لذت ببریم.

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما