آیا ممنوعیت واردات آیفون 14 ادامه خواهد داشت؟

تیتر 20- سید مجیدی رضوی آرانی اظهار داشت: در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارتخانه های مرتبط با واردات این گوشی تلفن همراه که نام آن را ذکر نمی کنیم و همه می دانند (آیفون 14 به بالا) مخالف هستیم. هر وسیله ای که برای آن لازم باشد ارائه شده است، قابل واردات نیست و واردات آن غیرقانونی است.

وی افزود: بعید می دانم این تصمیم تغییر کند و ورود، استفاده، راه اندازی و فروش این تلفن همراه ممنوع است.

من باید بگویم؛ تقریباً از ابتدای پاییز، رجیستر شدن یا نشدن آیفون 14 در هاله ای از عدم قطعیت بوده است. اما در نهایت مسئولان رسماً واردات تجاری این موبایل را ممنوع اعلام کردند و پس از مدتی واردات آیفون 14 و مدل های بعد از آن نیز ممنوع شد. این تصمیم باعث شد تا قیمت آیفون 13 به دلیل ثبت نام و گارانتی آن گرانتر از آیفون 14 باشد و برخی از افراد ترجیح می دهند با هزینه کمتر از آخرین تکنولوژی روز استفاده کنند و سیم کارت خود را با یک موبایل ارزان قیمت فعال کنند. مدل آیفون، آنها می توانند با یک تلفن همراه ارزان به اینترنت متصل شوند و کار خود را انجام دهند.

البته عده ای همچنان به تغییر این شرایط امیدوار بودند و حتی برخی از مغازه داران با وعده رجیستر این گوشی تلفن همراه را به خریداران عرضه می کردند اما در نهایت مشخص شد که ممنوعیت واردات آیفون 14 به بالا نخواهد بود. اتفاق افتادن. حذف شود. دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه در پایان شهریور ماه، بالا بودن نرخ ارز و مقاومت در برابر تحریم ها را از مهم ترین دلایلی بود که مسئولان برای ممنوعیت واردات آیفون 14 به بالا عنوان کردند. به این ترتیب حجم واردات آیفون و نرخ ارز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، زیرا از آیفون 14 تا به امروز هیچ گونه سفارش و ثبت نامی وجود ندارد و مدل های 13 و پیش از آن نیز تقاضای بالایی ندارند. پس از مدتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز این موضوع را تایید کرد.

همچنین سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز چندی پیش اعلام کرد که روند جمع آوری آیفون 14 و 15 از بازار از هفته دوم مهرماه آغاز شده و این روند همچنان ادامه دارد.

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما