راه های ساده برای کنترل فشار خون


آفتاب نیوز :

فشار خون بالا یکی از بیماری های اصلی و جدی است که می تواند منجر به بیماری های کشنده دیگری مانند سکته قلبی، سکته قلبی و مشکلات کلیوی شود. بنابراین افرادی که این بیماری را دارند؛ آنها باید به طور منظم فشار خون خود را اندازه گیری کرده و آن را کنترل کنند. به طور متوسط ​​روزانه بیش از 1100 نفر بر اثر فشار خون بالا جان خود را از دست می دهند.

کارشناسان توصیه های زیادی به افراد مبتلا به فشار خون بالا داده اند که مهمترین آنها عبارتند از:

1- فشار خون خود را در خانه کنترل کنید

بسیاری از افراد برای کنترل فشار خون خود به مراکز درمانی مراجعه می کنند. این در حالی است که مطالعات نشان داده است که فشار خون در این مراکز صحیح نیست. نتایج پژوهشگران نشان می دهد که در 65 درصد موارد این اندازه گیری فشار خون صحیح نبوده است.

در این میان نتایج تحقیقات نشان می دهد که اندازه گیری فشار خون در منزل نسبت به مراکز درمانی دقت بیشتری دارد. برای اندازه گیری دقیقتر فشار خون در منزل، ابتدا به مدت 5 دقیقه سکوت توصیه می شود.

2- داروی فشار خون را در شب مصرف کنید

قبلاً چون اعتقاد بر این بود که فشار خون افراد در طول روز افزایش می یابد، باید قرص فشار خون را صبح مصرف می کردند. با این حال، تحقیقات جدید دانشمندان نشان می دهد که مصرف این قرص ها در شب می تواند فشار خون بالا را به طور موثرتری کاهش دهد.

دانشمندان می گویند که مصرف داروهای فشار خون در شب با کاهش فشار خون، خطر مرگ، حمله قلبی، نارسایی قلبی و سکته را کاهش می دهد. با این حال، برخی از داروهای فشار خون ادرارآور هستند. در این موارد، بهتر است این قرص ها را اول صبح مصرف کنید تا از اختلال خواب جلوگیری کنید.

3- اگر کنترل فشار خون مشکل است با پزشک مشورت کنید

پزشکان سال هاست که می دانند یکی از دلایل فشار خون بالا افزایش هورمون آلدوسترون در بدن است. یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد که این مشکل بیشتر از قبل رایج شده است.

مطالعات نشان می دهد که 20 درصد از افراد مبتلا به فشار خون بالا درمان نشده از سطوح بالای آلدوسترون رنج می برند. این در حالی است که از هر هزار نفر فقط یک نفر این هورمون را برای تشخیص بیماری آزمایش می کند.

در نهایت باید گفت که اگرچه فشار خون بالا به یکی از شایع ترین بیماری ها در جهان تبدیل شده است، اما خطرات زیادی برای سلامت انسان به همراه دارد. اما حقیقت این است که با اقدامات ساده ای مانند تغییر سبک زندگی، ورزش منظم، رژیم غذایی سالم و پرهیز از الکل و نمک می توان آن را کنترل کرد. متأسفانه تعداد کمی از مردم می دانند که کاهش وزن بیشتر از داروها می تواند فشار خون را کنترل کند.

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما