تصمیمات مجلس در مورد توسعه گردشگری داخلی و افزایش جذب گردشگران خارجی

در جلسه صبح امروز (یکشنبه) شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه هفتم این لایحه، نمایندگان شورای اسلامی با تصویب بند «الف» ماده 83 این طرح موافقت کردند.

ماده 83 – به منظور توسعه گردشگری داخلی و افزایش جذب گردشگران خارجی و همچنین حفاظت از میراث فرهنگی کشور و نیز توسعه و ترویج صنایع دستی اقدامات زیر انجام می شود: اولی و ضوابط و مقررات. مقررات صنعت آنها از شمول قوانین اتحادیه کارگری مستثنی شده است. به منظور وحدت، یکسان سازی و یکسان سازی تشکل های حرفه ای در حوزه گردشگری و صنایع دستی، آیین نامه اجرایی موضوع این بند در مورد نحوه تشکیلات، مدیریت، فعالیت و آموزش و اختیارات اعضای این تشکل ها و غیردولتی است. مسایل استقلال قابل تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع عامیانه به آنها محول می شود و پس از گذشت شش ماه از اعتبار این قانون به تصویب هیأت وزیران می رسد.

2- یارانه ها و منابع مالی در چارچوب بودجه سنواتی و مزایای مالیاتی و پرداختی برای مؤسسات حمل و نقل و گردشگری ایران در چارچوب قوانین مربوطه تأمین می شود.

3- زیرساخت های مورد نیاز مناطق گردشگری از قبیل راه، خدمات و اقامتگاه، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در سرمایه گذاری، ارائه تسهیلات ارزان قیمت و سایر اقدامات حمایتی در قالب بودجه سالانه ایجاد می شود.

4- اشخاص حقوقی فعال در زمینه گردشگری و صنایع دستی باید مجوز لازم را از سازمان های مربوطه اخذ نمایند.

5- فرش دستباف و صنایع وابسته نیز مشمول مقررات این بند بوده و امور مربوط همچنان بر عهده وزارت صنعت و معدن می باشد.

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما